Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Cache map kan niet verwijdert worden
10 sep 2016 10:33
Hallo,
Joomla versie 3.6.2
ik heb de cache cleaner van Regular labs geinstalleerd.
bij het bedienen van de knop 'opschonen cache' krijg ik onderstaande melding.
Bij drie van de vier site's gaat het goed maar bij één van deze gaat het niet goed dan krijg ik een fout melding zie bovenstaande foutmelding.
Via File Zilla ftp inlog staan de mappen op 755 en de bestanden op 644
Server ruimte is ongeveer 50% bezet met bestanden
Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Alvast bedankt voor de reacties
Gr Kees
Joomla versie 3.6.2
ik heb de cache cleaner van Regular labs geinstalleerd.
bij het bedienen van de knop 'opschonen cache' krijg ik onderstaande melding.
Code:
Kan demap niet verwijderen xxxxxxxxxxxxx/public_html/cache/mod_search
Via File Zilla ftp inlog staan de mappen op 755 en de bestanden op 644
Server ruimte is ongeveer 50% bezet met bestanden
Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Alvast bedankt voor de reacties
Gr Kees
Mvg Kees,
- pa2cjh
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
10 sep 2016 10:54
Ik heb nog gezocht en de volgende regel kwam ik nog tegen
Kees
public_html/libraries/joomla/cache/storage/file.php on line 96
Kees
Mvg Kees,
- pa2cjh
10 sep 2016 11:51
Hallo,
Kijk hier eens of het probleem daar ook al is behandeld, anders stel de vraag bij de makers op het forum.
Zo zit je het dichtst bij het vuur.
Kijk hier eens of het probleem daar ook al is behandeld, anders stel de vraag bij de makers op het forum.
Zo zit je het dichtst bij het vuur.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
10 sep 2016 13:05 - 10 sep 2016 13:06
Hallo Jelle
Ik heb gezien in onderstaande regel dat de fout in een regelnummer zit en daar staat b.v. in dat de filesize een fout bevat er stond eerst in die regel 1024 dit heb ik verhoogd naar 2048, maar wellicht moet het nog een keer verdubbeld.
Ik heb ook gekeken in het forum van de maker maar dat is in het engels en dat ben ik niet machtig zodanig dat ik het kan vinden wat ik zoek
Gr Kees
Ik heb gezien in onderstaande regel dat de fout in een regelnummer zit en daar staat b.v. in dat de filesize een fout bevat er stond eerst in die regel 1024 dit heb ik verhoogd naar 2048, maar wellicht moet het nog een keer verdubbeld.
Warning: filesize(): stat failed for public_html/cache/mod_search/dfdb0b76e72d693a31be45e2ceb5797a-cache-mod_search-b69d1d6e4391d7375f762d14298f96f2.php in /home/xxxxx/domains/xxxxxxxxxx/public_html/libraries/joomla/cache/storage/file.php on line 96
Ik heb ook gekeken in het forum van de maker maar dat is in het engels en dat ben ik niet machtig zodanig dat ik het kan vinden wat ik zoek
Gr Kees
Mvg Kees,
- pa2cjh
10 sep 2016 14:54
Het enige dat je nooit moet doen is aanpassingen doen in de core files van Joomla wanneer je een probleem hebt. Hierdoor kom je van de regen in de drup.
Het niet werken kan mogelijk veroorzaakt worden door een gebrek aan schijfruimte, een verkeerde bestandseigenaar, of aan de serverconfiguratie.
Het niet werken kan mogelijk veroorzaakt worden door een gebrek aan schijfruimte, een verkeerde bestandseigenaar, of aan de serverconfiguratie.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
11 sep 2016 15:51 - 11 sep 2016 16:21
Hallo Astrid,
bedankt voor je antwoord.
1e serverruimte is voor ongeveer 50% gevuld volgens de diskspace balk in DirectAdmin
2e bestandseigenaar ga ik onderzoeken welke naam daar staat
3e de serverconfiguratie, waar moet ik zoeken in de instellingen van DirectAdmin.
Ik vond bij één bestand o.a. deze
Vraag blijft nog voor mij of de cache mappen wel of niet altijd geleegd kunnen worden b.v. via ftp toegang.
Ik vond bij het bekijken van d.m.v. ftp in de verschillende cache mappen bij .php bestanden in de kolom Eigenaar/groep de code
14 50
hoe moet ik die code lezen en kan ik hier wat mee?
Groet Kees
Edit Astrid: Ik heb je berichten samengevoegd.
bedankt voor je antwoord.
1e serverruimte is voor ongeveer 50% gevuld volgens de diskspace balk in DirectAdmin
2e bestandseigenaar ga ik onderzoeken welke naam daar staat
3e de serverconfiguratie, waar moet ik zoeken in de instellingen van DirectAdmin.
Ik vond bij één bestand o.a. deze
als onderdeel van de gehele (lange) bestandsnaam, terwijl de bestandsrechten daarvan op 644 staat<?php die("Access Denied")
Vraag blijft nog voor mij of de cache mappen wel of niet altijd geleegd kunnen worden b.v. via ftp toegang.
Ik vond bij het bekijken van d.m.v. ftp in de verschillende cache mappen bij .php bestanden in de kolom Eigenaar/groep de code
14 50
hoe moet ik die code lezen en kan ik hier wat mee?
Groet Kees
Edit Astrid: Ik heb je berichten samengevoegd.
Mvg Kees,
- pa2cjh
11 sep 2016 16:23 - 11 sep 2016 16:24
Via ftp kan je ook alleen maar bestanden verwijderen waar je eigenaar van bent.
Het is handiger om de eigenaar te bekijken via de file manager van direct admin.
Het is handiger om de eigenaar te bekijken via de file manager van direct admin.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
16 sep 2016 11:45
Hallo lezers,
Na een paar dagen niet achter de PC gezeten te hebben logde ik nu in in de betreffende website en wat schetst mijn verbazing het legen van de cache werkt weer zoals het behoort.
Wat daaraan ten grondslag ligt weet ik niet waarschijnlijk is het gekomen doordat de site's bij de webhoster zijn verplaatst naar een andere server en dat nu e.a. op de server goed is ingesteld.
met vriendelijke groet Kees
Na een paar dagen niet achter de PC gezeten te hebben logde ik nu in in de betreffende website en wat schetst mijn verbazing het legen van de cache werkt weer zoals het behoort.
Wat daaraan ten grondslag ligt weet ik niet waarschijnlijk is het gekomen doordat de site's bij de webhoster zijn verplaatst naar een andere server en dat nu e.a. op de server goed is ingesteld.
met vriendelijke groet Kees
Mvg Kees,
- pa2cjh
16 sep 2016 12:28 - 16 sep 2016 12:28
Je had je topic afgesloten met de knop "Dit is de oplossing". Maar omdat je probleem niet opgelost is of dat je geen duidelijke oplossing hebt gemarkeerd/aangegeven, heb ik opgelost
verwijderd. Deze knop s.v.p. alleen gebruiken wanneer je probleem opgelost is en je een oplossing aan kunt geven.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.756 seconden