Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
could not instantiate mail function 3.6.4
06 nov 2016 12:09
Ik heb gisteren een website online gezet bij HostEurope.
Alles aan de site werkt prima, behalve het contactformulier (gemaakt met RSForms).
Hier krijg ik, als ik het formulier heb ingevuld, de volgende melding:
Het gekke is dat de 'bedankt-tekst' wel verschijnt en bij mij in mijn mailbox een bevestiging binnenkomt dat ik het formulier heb ingevuld.
Ik weet nog niet of de formulieren ook daadwerkelijk binnenkomen in de betreffende mailbox, maar dat hoor ik (hopelijk) morgen.
Ik heb de test gedaan met PHP-mail en daar krijg ik geen foutmelding.
Vraag is: wat betekent deze melding en hoe krijg ik de melding weg?
Ik heb binnen Joomla! de foutweergave al op 'Geen' staan, de melding blijft desondanks verschijnen.
Alles aan de site werkt prima, behalve het contactformulier (gemaakt met RSForms).
Hier krijg ik, als ik het formulier heb ingevuld, de volgende melding:
Code:
could not instantiate mail function
Het gekke is dat de 'bedankt-tekst' wel verschijnt en bij mij in mijn mailbox een bevestiging binnenkomt dat ik het formulier heb ingevuld.
Ik weet nog niet of de formulieren ook daadwerkelijk binnenkomen in de betreffende mailbox, maar dat hoor ik (hopelijk) morgen.
Ik heb de test gedaan met PHP-mail en daar krijg ik geen foutmelding.
Vraag is: wat betekent deze melding en hoe krijg ik de melding weg?
Ik heb binnen Joomla! de foutweergave al op 'Geen' staan, de melding blijft desondanks verschijnen.
- David
- Heeft onderwerp gestart
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
- Webneus 2
06 nov 2016 12:13
Misschien dat
hier
de oplossing tussen zit?
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
06 nov 2016 12:21 - 06 nov 2016 12:22
Bekijk
dit
draadje eens (is wel 2.5, maar toch). Misschien eens informeren bij je host.
Uit meerder reacties op internet zie ik dat het mogelijk toch een instelling is bij je host.
Uit meerder reacties op internet zie ik dat het mogelijk toch een instelling is bij je host.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
07 nov 2016 10:24
Ik heb contact opgenomen met de host en zij geven aan dat ze in oktober een update van de server hebben gedaan (zie link
www.hosteurope.de/faq/webhosting/skripte...-fuer-jessie-update/
).
Ik weet dus niet of dit effect heeft op het formulier. Lijkt mij namelijk dat er dan meer functies binnen de website problemen zouden moeten geven en dat is niet het geval.
Ik heb bovenstaande link ook naar RSForms gestuurd en ben in afwachting van hun reactie.
Ik heb het draadje gezien en zal dit voor de zekerheid nog even opnemen met de host.
Zodra ik een passend antwoord heb, zal ik dat melden.
Mocht iemand anders nog een tip hebben, dan hoor ik dat graag.
Ik weet dus niet of dit effect heeft op het formulier. Lijkt mij namelijk dat er dan meer functies binnen de website problemen zouden moeten geven en dat is niet het geval.
Ik heb bovenstaande link ook naar RSForms gestuurd en ben in afwachting van hun reactie.
Ik heb het draadje gezien en zal dit voor de zekerheid nog even opnemen met de host.
Zodra ik een passend antwoord heb, zal ik dat melden.
Mocht iemand anders nog een tip hebben, dan hoor ik dat graag.
- David
- Webneus 2
07 nov 2016 16:16
Het schijnt een aanpassing te zijn in een PHP-script.
Ik heb alleen geen idee in welk script en hoe dit aan te passen is.
Iemand een tip??
Ik heb alleen geen idee in welk script en hoe dit aan te passen is.
Iemand een tip??
- David
- Webneus 2
07 nov 2016 19:19Was dat het antwoord van de hoster? Zo ja dan is dat wel een vreemd antwoord.Het schijnt een aanpassing te zijn in een PHP-script.
Als jij geen PHP-script hebt veranderd dan kom je met zo'n antwoord niet veel verder.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
07 nov 2016 19:43
Ik heb ook geen PHP-script veranderd, de host geeft aan dat dit moet gebeuren. Wat ik op zich vreemd vind, want het gaat alleen om de melding. De mail bij de eigenaar als bij de persoon die het formulier invult, komen gewoon aan.
- David
- Webneus 2
07 nov 2016 19:52
Sorry David, maar als ik lees dat een hoster nu een PHP update doet naar 5.6 dan vraag ik mij af in wat voor tijd die hoster leeft.
We zitten bij de meeste hosters al op PHP 7.x
We zitten bij de meeste hosters al op PHP 7.x
Groeten, Jelle
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
07 nov 2016 19:55
Ik had bij de host ook PHP7 kunnen kiezen, maar ik heb in het verleden, bij het online zetten van website in PHP7, erg vaak een onbereikbare website gehad (error 500). Vandaar dat ik gekozen heb voor de long-term PHP5.6 in plaats van PHP7.
Neemt niet weg dat de melding blijft bestaan.
Is er een andere manier om die weg te krijgen? Ik heb de foutmeldingen bij Joomla! al op 'Geen' staan.
Neemt niet weg dat de melding blijft bestaan.
Is er een andere manier om die weg te krijgen? Ik heb de foutmeldingen bij Joomla! al op 'Geen' staan.
- David
- Webneus 2
07 nov 2016 20:03 - 07 nov 2016 20:04
Long term php 5.6?
Waar haal je die info vandaan?
En als je die melding nergens anders krijgt, dan zou ik even wachten op de reactie van de makers. ( RSForms )
Waar haal je die info vandaan?
En als je die melding nergens anders krijgt, dan zou ik even wachten op de reactie van de makers. ( RSForms )
Groeten, Jelle
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
07 nov 2016 21:10
Op
deze website
van de host wordt gesproken over de "Langzeitversion" van PHP.
Ik zal voor RSForms toestemming moeten vragen aan mijn klant dat RSForms kan inloggen om aan de admin te kijken wat er aan de hand is en wat mogelijk de oplossing is. Aangezien het nu na 21.00 uur is, kan ik mijn klant niet meer bellen dus dat zal moeten wachten tot morgen.
Ik zal voor RSForms toestemming moeten vragen aan mijn klant dat RSForms kan inloggen om aan de admin te kijken wat er aan de hand is en wat mogelijk de oplossing is. Aangezien het nu na 21.00 uur is, kan ik mijn klant niet meer bellen dus dat zal moeten wachten tot morgen.
- David
- Webneus 2
07 nov 2016 21:36Ontwikkeling van PHP 5.6 loopt dit jaar ten einde. Er zullen dan nog gedurende 1 jaar "veligheids patches" worden uitgegeven, en dan zal de PHP 5 serie uitgestorven zijn(EOL). Ik denk dat je dan veel beter af bent met PHP 7 als je dit kan kiezen bij je hoster, ook moet je jezelf wel even afvragen hoe oud de informatie op die pagina is(ik denk dat ze toen nog geen PHP 7 aanboden).
Groetjes, Julian. Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen via dit forum |
- Juliank92
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.893 seconden