Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Login geïntegreerd in een download manager (JDownloads)
27 jun 2017 18:28
Ik heb in mijn website een download area gemaakt, met alle te downloaden artikels en tools gegroepeerd, waar gebruikers die ook samen kunnen downloaden. Dat downloaden is gratis, maar ik wil wel graag weten wie mijn tools gebruikt en daarom wil ik die 'component' reserveren voor geregistreerde gebruikers en heb ik een login module op die 'component' gezet. Dat werkt, als alles goed gaat. Dus als de gebruiker zijn paswoord correct invult. Maar als er iets misgaat (verkeerd paswoord) dan gaat de tekst met foutmelding en de mogelijkheid om een nieuw paswoord aan te vragen enz... ineens zich onderaan op de homepage zetten. En dat ziet er niet uit, maar is ook moeilijk voor mensen om te vinden en ze zijn dan uit de download zone waarvoor ze zich net moesten inschrijven.
Ik heb op diverse websites al gezien dat het nog voorkomt dat men pas moet inschrijven als men iets wil downloaden en normaal gesproken blijf je dan 'in de download' area. Kan iemand mij zeggen wat ik kan doen om dat te realiseren. Is wel belangrijk om te weten dat in mijn geval die 'download zone' dus een component is en geen artikel. Ga maar eens kijken op : www.organisatieleren.be (en links kun je dan op de 'button' klikken die je naar de download zone brengt. Als je dan inlogt (met blanco gegevens) dan zul je zien dat de boodschap dat het inloggen is fout gelopen, en de mogelijkheid om alsnog in te loggen plots naar de homepage verhuist (onderaan). Dus wie kan me zeggen wat ik nu kan doen om dat soort boodschappen dus op de zelfde pagina te houden dan waar het login formulier nu staat (dus in de download area). Alvast heel erg bedankt (en als ik me niet heb duidelijk kunnen maken, stel maar vragen dan probeer ik te verhelderen). Clement
Ik heb op diverse websites al gezien dat het nog voorkomt dat men pas moet inschrijven als men iets wil downloaden en normaal gesproken blijf je dan 'in de download' area. Kan iemand mij zeggen wat ik kan doen om dat te realiseren. Is wel belangrijk om te weten dat in mijn geval die 'download zone' dus een component is en geen artikel. Ga maar eens kijken op : www.organisatieleren.be (en links kun je dan op de 'button' klikken die je naar de download zone brengt. Als je dan inlogt (met blanco gegevens) dan zul je zien dat de boodschap dat het inloggen is fout gelopen, en de mogelijkheid om alsnog in te loggen plots naar de homepage verhuist (onderaan). Dus wie kan me zeggen wat ik nu kan doen om dat soort boodschappen dus op de zelfde pagina te houden dan waar het login formulier nu staat (dus in de download area). Alvast heel erg bedankt (en als ik me niet heb duidelijk kunnen maken, stel maar vragen dan probeer ik te verhelderen). Clement
- clement
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
27 jun 2017 21:03
Als je per se op dezelfde pagina wilt blijven, dan staat hier wel een oplossing:
stackoverflow.com/questions/25145386/joo...fter-wrong-login-try
stackoverflow.com/questions/25145386/joo...fter-wrong-login-try
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
28 jun 2017 12:03 - 28 jun 2017 12:19
Dag Astrid, bedankt voor je antwoord. Ik heb die 'derde' oplossing in het document waarnaar je verwijst geprobeerd (de andere oplossingen waren me te ingewikkeld), maar ik ben er niet in geslaagd. Ik ben maar 'een amateur' en slaag er niet in de code zo aan te passen dat alle redirects (na alle soorten foute inlog dingen) zich niet naar de homepage begeven. In de tekst staat 'just comment' the last line... ik veronderstel dus dat je daar kunt aangeven waar de redirect naartoe moet... maar hoe moet dat ??? Weet jij dat ?
In het document staat :
Maar waar moet ik nu de redirect inbrengen (comment the last line???) en hoe moet die precies geformuleerd worden om ook echt te werken ???
Edit Romke: Ik heb de melding/code tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
In het document staat :
That's all.Code:$app->redirect(JRoute::_('index.php?option=com_users&view=login', false)); and just comment the last line: // $app->redirect(JRoute::_('index.php?option=com_users&view=login', false));
Maar waar moet ik nu de redirect inbrengen (comment the last line???) en hoe moet die precies geformuleerd worden om ook echt te werken ???
Edit Romke: Ik heb de melding/code tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- clement
- Nieuw op Joomla!NL
28 jun 2017 15:36
Het staat er letterlijk:
Maar dat blijft dus maar een deel van de oplossing. Alles wat daarboven staat, moet je wel uitvoeren om een override te krijgen die niet wordt overschreven bij een update.
Het is ook geen eenvoudige klus.
Je ziet ook dat er // voor de betreffende regel is gezet.Comment the last line
Maar dat blijft dus maar een deel van de oplossing. Alles wat daarboven staat, moet je wel uitvoeren om een override te krijgen die niet wordt overschreven bij een update.
Het is ook geen eenvoudige klus.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
28 jun 2017 16:01
sorry daarvoor, bedankt alvast.
Ik heb een gedeeltelijke oplossing gevonden trouwens. Als je '&itemid=***' toevoegt in alle JRoute strings net voor de ', false)) dan is het opgelost. Tenminste dat geldt voor 'verloren paswoord', verloren username, verkeerd inloggen enz... Ik blijf nog met 1 issue zitten : als je op 'view profile' drukt als je bent ingelogd (bij de module login_form van joomla zelf) dan gaat hij toch nog naar de homepage. Ik zoek verder, maar als iemand het weet... dan hoor ik het graag.
Ik heb een gedeeltelijke oplossing gevonden trouwens. Als je '&itemid=***' toevoegt in alle JRoute strings net voor de ', false)) dan is het opgelost. Tenminste dat geldt voor 'verloren paswoord', verloren username, verkeerd inloggen enz... Ik blijf nog met 1 issue zitten : als je op 'view profile' drukt als je bent ingelogd (bij de module login_form van joomla zelf) dan gaat hij toch nog naar de homepage. Ik zoek verder, maar als iemand het weet... dan hoor ik het graag.
- clement
- Nieuw op Joomla!NL
28 jun 2017 16:41
Voor zover ik weet heeft de loginmodule geen "view profile". Alleen een knop om uit te loggen als je ingelogd bent.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
28 jun 2017 17:07
Ik was iets te snel duidelijk, sommige dingen zijn wel opgelost, maar zeker niet alles de 'forgot my password' link bijvoorbeeld gaat ook nog steeds naar de homepage. De login form heeft een 'keuze' om die link te laten zien bij login of niet. Dus ze uitschakelen lost het probleem op. Heel erg bedankt Astrid, zoals je zelf aangeeft, die volledige override durf ik niet aan, is te ingewikkeld en ik zou meer kwaad dan goed berokkenen. Zien of ik de overblijvende issues nog op een of andere manier opgelost krijg. Alvast heel erg bedankt voor de support.
- clement
- Nieuw op Joomla!NL
28 jun 2017 17:31
Ik denk dat je e.e.a. wat minder ingewikkeld maakt als je gebruik gaat maken van verborgen menu-items. Voor het inlogformulier, wachtwoord vergeten etc. Dan kan je daar een module aan koppelen waar je weer een link inzet naar de downloadpagina.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
28 jun 2017 17:51
Dat heb ik eerst ook geprobeerd, maar om een of andere reden ben ik daar niet uitgeraakt. Ik heb dat al wel voor andere dingen gedaan (de FAQ sectie op mijn website bijvoorbeeld) maar nu is dat me niet gelukt. Ik zoek gestaag verder... alle input is daarbij welkom... en verder is het een beetje trial and error vrees ik.
- clement
- Nieuw op Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.681 seconden