Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Fabrik: Zoekfunctie

Fabrik: Zoekfunctie

10 okt 2017 16:44 - 10 okt 2017 17:10
#1
Ik heb met Fabrik een database gebouwd, waaruit ik data wil oproepen.
Nou is PHP niet mijn sterkste kant en loop ik tegen 2 issues aan.
Omdat het fora van Fabrik gesloten is voor nieuwe gebruikers, vroeg ik me af of er hier iemand is die mij verder kan helpen.

issue 1
in het formulier ( ideckingbenelux.com/index.php/prijsbereking ), kan je de m2 en het systeem invullen. Wanneer je Submit laat hij de prijs voor deze data weer.
De m2 staat in de database met de volgende data volgorde -> 0,4 - 0,8 - 1,2 - 1,6 - 2,0 (er komt steeds 0,4m2 bij)
Als je dus zoekt op 1m2, krijg je geen resultaat, want deze staat niet in de database.
Wat ik dan graag zou willen is dat hij de data van 1,2 en 1,6 laat zien.
Via fabrikar.com/forums/index.php?wiki/create-a-search-form/ en fabrikar.com/forums/index.php?wiki/filtering-lists-tables/ krijg je veel informatie. Maar het doet maar niet wat ik wil.

[strike]issue 2
Wanneer het zoek formulier gesubmit wordt, kom je nu op een nieuwe pagina terecht. Maar eigenlijk wil ik dat de zoekresultaten onder het formulier worden weergegeven. Zodat je snel en makkelijk een nieuwe zoek opdracht kan uitvoeren. [/strike]

Ik wordt heel blij als iemand mij verder kan helpen B)
Laatst bewerkt 10 okt 2017 17:10 door Astrid.
  • Heditex
  • Heditex's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 3

Fabrik: Zoekfunctie

10 okt 2017 17:09 - 10 okt 2017 17:10
#2
Hallo Heditex,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Waarom gebruik je daar geen dropdown voor de vierkante meters? Zeker als er maar uit van te voren vastgestelde waarden gekozen kan worden lijkt me dat een stuk handiger.

En we zien op dit forum graag 1 vraag per onderwerp. Dus maak voor je tweede vraag s.v.p. even een nieuw draadje aan.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 10 okt 2017 17:10 door Astrid.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115

Fabrik: Zoekfunctie

11 okt 2017 12:46
#3
Hallo Heditex,

Je hebt een nogal bewerkelijke oplossing gekozen waarbij je een kleine 1200 velden moet bijhouden. Daarnaast werk je met een zoekformulier en filters. Als ik na een zoekopdracht klik op "Filters verwijderen" zie je alle waarden uit je tabel. Je kunt beter aan de elementen "aantal m2" en "systeem" een Filter type van het type dropdown toekennen (en require filtering op Ja), je hebt dan geen apart zoek formulier meer nodig.

Zelf zou ik kiezen voor een anderen aanpak, werken met variabelen en de berekening maken met het calc element van fabrik. Hiervoor heb je wel wat php kennis nodig maar er is veel over te vinden bij fabrik: fabrikar.com/forums/index.php?wiki/calculation-element/ en fabrikar.com/forums/index.php?wiki/common-php-tasks/ zonder dat je daar een inlog voor nodig hebt.

Het grote voordeel is dan dat je maar 1 keer per artikel de planklengte, pakinhoud, etc. vastlegd in de database en dat je m.b.v. het calc element op basis van de invoer van de bezoeker van je website berekend wat er benodigd is en wat de kosten zijn. Het mooie is dat je dit zelfs dynamisch kunt maken, dus als een bezoeker een ander aantal m2 invult of een ander systeem kiest, dit meteen wordt aangepast in de berekening.

Fabrik: Zoekfunctie

11 okt 2017 13:22
#4
Hallo Eric en Astrid,

Super bedankt voor jullie antwoord.
Ik heb nu gebruik gemaakt van de dropdown functie. Hier is de opdrachtgever blij mee en voldoet aan zijn wensen.

Ik had inderdaad eerst ook het idee om het calc-element van fabrik te gebruiken. Echter kwam ik hier helemaal niet uit, zo groot is (helaas) mijn kennis van PHP niet. En het zou een ingewikkelde berekening zijn geworden, niet elke regel zorgt voor de zelfde prijs. Hoe meer je afneemt, hoe goedkoper het in verhouding wordt.

De data wordt geëxporteerd uit een andere programma (Filemaker) naar een csv bestand, mochten er prijzen veranderen kan ik gewoon opnieuw importeren, dus hier zal niet veel tijd in komen te zitten. Dat de klant de filters kan verwijderen en dan alle prijzen ziet is geen probleem. Ik ga nog wel kijken of ik dat filter type ingeregeld krijg.
  • Heditex
  • Heditex's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 3
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.500 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie