Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

joaktree : 0 - Using $this when not in object context

joaktree : 0 - Using $this when not in object context

15 aug 2018 18:06 - 15 aug 2018 18:07
#1
Hallo allemaal,

Ik van hoster gewisseld. Maar die gebruikt php 7 en mijn vorige hoster gaf me nog keus in de php versie.

Ik had allen gekeken of dat hij joomla ondersteunde. En dat bleek het geval te zijn. Met enige moeite kon ik mijn website over halen naar die hoster.

Maar de Genealogische module joaktree doet het wel achter de schermen, maar niet aan de gebruikers kant. Eerst had ik alle gegevens overgehaald en hoopte dat het zou werken. Maar helaas. Daarna joaktree met alle data verwijderd. Joaktree er opnieuw op gezet en eerst maar eens kijken of dat ik de genealogische database handmatig kan vullen.
Maar al bij de eerste persoon die ik er in zet krijg ik bij het opslaan. de melding: 0 - Using $this when not in object context

Ik heb meer informatie bij foutmeldingen aan gezet en krijg de volgende tekst er ook nog onder:
Code:
Mogelijk kunt u deze pagina niet bezoeken wegens: een verouderde bladwijzer/favoriet een zoekmachine heeft een verouderde lijst van deze website een fout getypt adres u heeft geen toegang tot deze pagina De gegeven bron is niet gevonden. Er is een fout opgetreden tijdens het verwerken van uw verzoek. Probeer één van de volgende pagina's: Startpagina Als de problemen blijven bestaan, neem dan aub contact op met de systeembeheerder van deze website en rapporteer de onderstaande fout. Using $this when not in object context /home/leeuwendee/domains/leeuwendeel.info/public_html/libraries/src/Application/CMSApplication.php:369 Call stack # Function Location 1 () JROOT/libraries/src/Application/CMSApplication.php:369 2 Joomla\CMS\Application\CMSApplication::getMenu() JROOT/libraries/src/Application/SiteApplication.php:275 3 Joomla\CMS\Application\SiteApplication::getMenu() JROOT/components/com_joaktree/helper/helper.php:884 4 JoaktreeHelper::getMenuId() JROOT/components/com_joaktree/helper/helper.php:877 5 JoaktreeHelper::getMenus() JROOT/components/com_joaktree/models/joaktreelist.php:312 6 JoaktreeModelJoaktreelist->getMenusJoaktree() JROOT/libraries/src/MVC/View/HtmlView.php:423 7 Joomla\CMS\MVC\View\HtmlView->get() JROOT/components/com_joaktree/views/joaktreelist/view.html.php:54 8 JoaktreeViewJoaktreelist->display() JROOT/libraries/src/MVC/Controller/BaseController.php:672 9 Joomla\CMS\MVC\Controller\BaseController->display() JROOT/components/com_joaktree/controller.php:37 10 JoaktreeController->display() JROOT/libraries/src/MVC/Controller/BaseController.php:710 11 Joomla\CMS\MVC\Controller\BaseController->execute() JROOT/components/com_joaktree/joaktree.php:47 12 require_once() JROOT/libraries/src/Component/ComponentHelper.php:382 13 Joomla\CMS\Component\ComponentHelper::executeComponent() JROOT/libraries/src/Component/ComponentHelper.php:357 14 Joomla\CMS\Component\ComponentHelper::renderComponent() JROOT/libraries/src/Application/SiteApplication.php:194 15 Joomla\CMS\Application\SiteApplication->dispatch() JROOT/libraries/src/Application/SiteApplication.php:233 16 Joomla\CMS\Application\SiteApplication->doExecute() JROOT/libraries/src/Application/CMSApplication.php:195 17 Joomla\CMS\Application\CMSApplication->execute() JROOT/index.php:49

Ik denk dat het iets met rechten te maken heeft, maar ik kan het niet vinden.


Ik heb al de intentie om dit programma ook klaar te maken voor Joomla 4.0, maar moet het eerst bij joomla 3.8.11 goed werken.


Wie kan mij hierin ondersteunen?

Alvast bedankt,
Frits van Leeuwen
www.leeuwendeel.info
Laatst bewerkt 15 aug 2018 18:07 door frits1969.
  • frits1969
  • frits1969's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 73

joaktree : 0 - Using $this when not in object context

15 aug 2018 21:02
#2
Hallo,

Is dit een herhaling om een hele oude extensie nieuw leven in te blazen?
Want je vervalt dus wel in herhaling, in onderstaande oude topic heb je ook al deze oproep gedaan.
En deze topic is gesloten op jou verzoek.
forum.joomlanl.nl/forum/3-x-joomla-exten...tree-liggen?start=15
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13590

joaktree : 0 - Using $this when not in object context

15 aug 2018 23:20
#3
Nee, dit is geen herhaling.
Eerder ben ik niet tegen dit probleem aangelopen. Ik wilde toen gaan kijken of ik kon gaan begrijpen hoe joaktree in elkaar stak om er wat aan te bouwen, maar ook om het om te bouwen naar joomla 4.0
Aangezien ik geen Frans spreek of lees, kan ik niet meecommuniceren in het Franse forum waarin in mijn andere topic over gesproken werd. Laat staan dat ik in contact kom met die meneer die Joaktree om zet naar php7. Ik vermoed dat hij het programma een andere naam heeft gegeven als hij er al een versie klaar heeft.

Maar zoals ik al schreef, ik ben van hoster gewisseld en kreeg daarna het probleem zoals ik omschreef.
Als iemand mij op weg kan helpen kan ik weer verder puzzelen.
  • frits1969
  • frits1969's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 73

joaktree : 0 - Using $this when not in object context

16 aug 2018 07:27
#4
Er is ook nog Google Translate toch? Aangezien het Franse forum de enige plaats is waar enige activiteit te bespeuren is, zou ik daar eens vragen wat de status is en of die aangepaste versie beschikbaar is. Het betreft hier namelijk geen kleine aanpassing.
En heel vreemd dat je hoster niet meerdere PHP versies aan kan bieden overigens.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115

joaktree : 0 - Using $this when not in object context

18 aug 2018 22:16
#5
Ok ik heb in het Engels contact gezocht. Het lijkt er op dat we tijd nodig hebben om elkaar te begrijpen. Hij heeft een verbeterde versie voor php7
Joaktree 1.5.3 heet het en ik heb het nu draaien op www.leeuwendeel.info
Hij heeft niet alles aangepakt lijkt het, want ik heb mijn oude database opzij gezet en ben het met de hand gaan invoeren. Daardoor liep ik tegen wat schoonheids fouten op.
De eerste resultaten zijn er en het werkt voor mij nu wel voldoende. Hoewel we elkaar nog niet goed begrijpen, wil ik in ieder geval gaan kijken of dat ik een foutenlijst kan opzetten om op die manier punt voor punt op te gaan lossen. Hier heb ik wel een zee van tijd voor nodig denk ik, want de software zit complex in elkaar. Of dat deze fransman ook mee gaat doen weet ik niet, want volgens mij heeft hij het werkend gemaak voor zichzelf. Het ging hem vooral om de import van een GEDCOM bestand. In hoever hij de GEDCOM export ook heeft bekeken weet ik nu niet.
Tot zo ver even een update. Ik zal in iedergeval met hem proberen te overleggen of dat we deze versie ook voor andere joaktree gebruikers beschikbaar kunnen stellen.

Vriendelijke groet,
Frits van Leeuwen
  • frits1969
  • frits1969's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 73

joaktree : 0 - Using $this when not in object context

19 aug 2018 07:54
#6
Het handigste is om het project op Github te zetten. Dan kunnen er meer mensen meedenken/meewerken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.907 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie