Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Ozio Gallery

Ozio Gallery

05 nov 2018 15:25
#1
Ik ben van plan om Ozio Gallery aan te schaffen en zie dat alle foto albums bij deze extentie via een menulink gemaakt moeten worden.

Doordat ik nogal veel albums wil maken zal ik erg veel menu links krijgen. Heeft dit nadelige gevolgen voor een website? Kan een website hierdoor trager worden?
  • edwerf
  • edwerf's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 125

Ozio Gallery

05 nov 2018 16:07
#2
Op voorhand niet. Als je alles in een menu opneemt moet deze natuurlijk wel worden geladen, doch dat is slechts tekst.
Je foto's worden niet direct geladen. Dat gebeurt pas als men op een menu-item klikt.

Als ik zo snel de documentatie doorlees van Ozio kun je ook een verborgen menu maken met alle albums en deze via een module laten displayen, door bijvoorbeeld deze module in te laden in een artikel.

Zelf ken ik Ozio verder niet.
ik raad je dus aan om inderdaad eerst goed de documentatie te lezen en voor je zelf een opzet te maken hoe jij je foto's wilt laten tonen.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Romke
  • Romke's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 3629

Ozio Gallery

05 nov 2018 17:18
#3
Ik gebruik Ozio Gallery wel.
Het is een geweldige extensie.
Vooral de functie om foto's te laden vanuit Google Photos. Dat scheelt je heel veel ruimte op je hostingaccount.

Het is zoals Romke al aangaf het beste om een verborgen menu aan te maken, speciaal voor je albums.

Vervolgens kun je ervoor kiezen om mbepaalde albumseries bij elkaar op je site via een zichtbaar menu-item te tonen. Je krijgt dan thumbnails per album.,
Of je kunt zoals Romke al schreef werken met modules om je album in te tonen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11165

Ozio Gallery

06 nov 2018 10:00
#4
Bedankt voor de info. Sta op het moment op de extentie aan te schaffen. Omdat Ozio geen pre sales vragen wil beantwoorden hoop ik dat Woody mij met ja of nee kan beantwoorden:

- Ben je tevreden over de weergave van foto's met tekst op een mobiel? Met de gratis extentie zie ik dat de tekst op desktop onder en op mobiel over de gehele foto staat.
- Werkt Ozio goed op localhost? Ozio vertelde van niet maar heb het idee dat dit goed werkt. Alleen kan ik het niet goed zien omdat ik uitsluitend oude picassa foto's zie. Mijn Google foto's zijn niet zichtbaar. Waarschijnlijk moet ik de api beter aanmelden.
  • edwerf
  • edwerf's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 125

Ozio Gallery

06 nov 2018 11:44
#5
Ja zelf ben ik wel tevreden over de manier waarop Ozio Gallery werkt.
Een voorbeeld waar je het kunt zien draaien is hier:
zaterdagmiddagconcertendeventer.nl/conce...ld/concertfotos/2018
Ik kan niet inschatten of jouw wensen met deze extensie worden opgelost. Dat moet je uiteindelijk zelf bepalen.

Overigens weet ik niet hoe jij financieel de ruimte hebt, maar volgens mij kost Ozio Gallery zo'n 18 euro.
Mocht het toch niet voldoen aan wat jij wil, dan is dat op zich nog te overzien.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11165

Ozio Gallery

06 nov 2018 12:38 - 06 nov 2018 12:47
#6
Hoi Woody,

Bedankt. De aanschaf van de extentie is geen probleem. Maar ik zit een beetje te knoeien met het aanmaken van de Google Api. Is het correct dat ik op een Google Coud terechtkom en een creditcard moet registreren?

4. Conclusion of the Free Trial.

4.1 When the Free Trial ends, Customer will no longer have access to the Services and the Free Trial Terms and Conditions will no longer apply. During the 30 day period following the conclusion of the Free Trial, Customer may contact Google support (i) to migrate Customer Data from the Services (other than Google Compute Engine); or (ii) to upgrade to a standard Google Cloud Platform account.

Edit Astrid: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 06 nov 2018 12:47 door edwerf.
  • edwerf
  • edwerf's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 125

Ozio Gallery

12 nov 2018 12:09
#7
Bedankt voor het meedenken. Ik heb besloten om de Ozio Gallery niet te gebruiken. Ik vindt het geen prettig idee dat Ozio de Google Api gebruikt waarbij Google de mogelijkheid heeft om een door hun bepaald bedrag op mijn creditcard te belasten

Ik ga het gebruik van de Flickr extentie van Smalabs voortzetten. Ik heb van de maker vernomen dat er in december een generieke versie komt waarbij foto’s lokaal kunnen worden opgeslagen. Volgens mijn hoster heb ik meer dan genoeg ruimte om alle foto’s in de website op te nemen. Wel zal ik de foto’s van mijn Akeeba backup uitsluiten en met FTP apart uploaden.
  • edwerf
  • edwerf's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 125

Ozio Gallery

12 nov 2018 12:15
#8
Dank je wel voor de terugkoppeling.

Dan sluiten wij hierbij het topic.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Romke
  • Romke's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 3629
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.852 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie