Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost De plugin Embed Google map werkt op de ene site wel en de andere niet.

De plugin Embed Google map werkt op de ene site wel en de andere niet.

25 dec 2018 12:42
#1
Hallo,

In het verleden heb ik gebruik gemaakt van de Bow Themes 'google map'. Sinds google zijn strategie veranderd heeft werkt deze niet meer, of je moet een billing account aanmaken met je (credit card) gegevens, wat mij geen goed gevoel geeft.

Daarom ben ik bij het alternatief Embed Google map uitgekomen die wel met API Embed Google Maps werkt.

Zowel bij de volleybal site als bij de de dogtra site heb ik deze in een module geplaatst.
Echter deze werkt wel bij de volleybal maar niet bij Dogtra!? Plaats ik hem in een artikel (onderaan) bij Dogtra dan werkt het wel!!??? Mijn Google API is correct ingesteld.
  • Beide sites zijn gemaakt met Joomla 3.9.1.
  • Bij dezelfde hosting partij (Wned).
  • Beide PHP 7.3, zelfde PHP module instellingen.
  • In de console zie ik het volgende:
    Code:
    Content Security Policy: Ignoring “'unsafe-inline'” within script-src: ‘strict-dynamic’ specified Content Security Policy: Ignoring “https:” within script-src: ‘strict-dynamic’ specified Content Security Policy: Ignoring “http:” within script-src: ‘strict-dynamic’ specified Content Security Policy: Ignoring “'unsafe-inline'” within script-src: ‘strict-dynamic’ specified Content Security Policy: Ignoring “https:” within script-src: ‘strict-dynamic’ specified Content Security Policy: Ignoring “http:” within script-src: ‘strict-dynamic’ specified

Op dit laatste ben ik wel aan het googlen maar ik kan er nog niet zo veel mee. Wat ik het meest vreemd vindt is dat het op de ene site wel werkt en niet op de ander. En dan ook nog dat het wel in een artikel werkt maar niet in de module bij de Dogtra site???

Heeft iemand misschien een idee in welke richting ik het moet gaan zoeken?

Nico
Nico
  • nkamp
  • nkamp's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 222

De plugin Embed Google map werkt op de ene site wel en de andere niet.

25 dec 2018 12:58
#2
Mijn eerste ingeving is dat je bij de site waar het niet werkt bij de module "Bereid inhoud" niet op "Ja" hebt staan.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37102

De plugin Embed Google map werkt op de ene site wel en de andere niet.

25 dec 2018 17:10
#3
Hoi Astrid,

Bedankt, dat is hem! Ik moet het nog controleren maar dat heb ik dan wss. ook gedaan bij de volleybal.

De vraag die ik nog wel heb is hoe kom je hier toe of waaruit leid jij af dat "bereid inhoud" niet aan stond? Ik ben daar wel nieuwsgierig naar en ook om ervan te leren.

Nico
  • nkamp
  • nkamp's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 222

De plugin Embed Google map werkt op de ene site wel en de andere niet.

25 dec 2018 20:07 - 25 dec 2018 20:20
#4
Hallo,

Als je bekend bent met Joomla zoals bijvoorbeeld Astrid dan weet je dat als je een plugin binnen een module wilt activeren deze instelling bij de "opties tab" moet aanzetten.
Aangezien het bij de ene site wel werkte en bij de andere niet was dat dus als eerste waar je aan denkt. (Astrid haar eerste ingeving)

En zo te zien op de site werkt het, dan sluiten we deze topic. ;)
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 25 dec 2018 20:20 door Jelle.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13589
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.875 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie