- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Foutmelding website
Foutmelding website
16 jan 2019 19:07 - 16 jan 2019 19:25ik heb een probleem met mijn website als ik naar fotobeheer ga om een aanpassing te doen aan de tekst krijg ik deze foutmelding wat is hier fout aan? Als voorbeeld, op mijn website ( www.niekbavelaar.nl ) staat b.v. een categorie met de vermelding, Leids verleden terwijl ik dit per foto een andere tekst wil geven maar dit lukt maar niet want dan krijg ik onderstaande vermelding. In het verleden heb ik daar nooit last van gehad en nu ineens wel. Zou dit met een update te maken hebben? Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen.
Niek
Edit Romke: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.RuntimeException: Ongeldig veld: cid in /home/niekba1b/public_html/libraries/src/Form/Form.php:2079 Stack trace: #0 /home/niekba1b/public_html/libraries/src/Form/Form.php(1226): JoomlaCMSFormForm->validateField(Object(SimpleXMLElement), '', '4218', Object(JoomlaRegistryRegistry)) #1 /home/niekba1b/public_html/administrator/components/com_joomgallery/models/image.php(1010): JoomlaCMSFormForm->validate(Array) #2 /home/niekba1b/public_html/administrator/components/com_joomgallery/models/image.php(247): JoomGalleryModelImage->_validate(Object(JoomlaCMSFormForm), Array) #3 /home/niekba1b/public_html/administrator/components/com_joomgallery/controllers/images.php(462): JoomGalleryModelImage->store() #4 /home/niekba1b/public_html/libraries/src/MVC/Controller/BaseController.php(710): JoomGalleryControllerImages->save() #5 /home/niekba1b/public_html/administrator/components/com_joomgallery/joomgallery.php(68): JoomlaCMSMVCControllerBaseController->execute('save') #6 /home/niekba1b/public_html/libraries/src/Component/ComponentHelper.php(402): require_once('/home/niekba1b/...') #7 /home/niekba1b/public_html/libraries/src/Component/ComponentHelper.php(377): JoomlaCMSComponentComponentHelper::executeComponent('/home/niekba1b/...') #8 /home/niekba1b/public_html/libraries/src/Application/AdministratorApplication.php(101): JoomlaCMSComponentComponentHelper::renderComponent('com_joomgallery') #9 /home/niekba1b/public_html/libraries/src/Application/AdministratorApplication.php(159): JoomlaCMSApplicationAdministratorApplication->dispatch() #10 /home/niekba1b/public_html/libraries/src/Application/CMSApplication.php(196): JoomlaCMSApplicationAdministratorApplication->doExecute() #11 /home/niekba1b/public_html/administrator/index.php(51): JoomlaCMSApplicationCMSApplication->execute() #12 {main}
Edit Astrid: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
- Niek B
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
Foutmelding website
16 jan 2019 19:17Joomla is per gisteren bij versie 3.9.2, jij hebt nu nog 3.9.1.
Echter daar zal het w.s. niet aan liggen.
Heb je wel de laatste versie van joomgallery?
En zijn je andere extensies wel up to date?
Of heeft je hoster de php-versie misschien verhoogd. Ik zie nu dat je op php 7.213 draait.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Romke
- Algemeen Moderator
Foutmelding website
16 jan 2019 21:01Groet Niek
- Niek B
- Nieuw op Joomla!NL
Foutmelding website
16 jan 2019 21:26Hier kun je ook zien welke extensies zijn geïnstalleerd. Alles boven de 10000 zijn zelf geïnstalleerde extensies (componenten/modules/plugins etc)
De laatste versies kun je downloaden bij de makers. Overigens werkt joomgalery met de automatische updater van joomla, dus zou je eventueel berichten hebben moeten ontvangen in de back-end dat er nieuwere versies beschikbaar zijn.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
Foutmelding website
16 jan 2019 22:04Groeten Niek
- Niek B
- Nieuw op Joomla!NL
Foutmelding website
16 jan 2019 22:14Kijk eens of je dat kunt en zet de versie terug naar 7.0 of 7.1. Dan weet je eventueel of het daaraan ligt.
Neemt niet weg dat je wel moet zorgen dat je extensies up to date blijven.
p.s. heb je soms de site niet zelf gemaakt, maar door iemand anders? Dan zou ik eventueel ook even bij die persoon te rade gaan.
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
Foutmelding website
21 jan 2019 16:54Met vriendelijke groet Niek
- Niek B
- Nieuw op Joomla!NL
Foutmelding website
21 jan 2019 17:10 - 21 jan 2019 17:55Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Foutmelding website
21 jan 2019 17:25(Denk om evt. backups)
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
Foutmelding website
22 jan 2019 10:33Er is hier een voorlopige oplossing:
forum.joomla.de/thread/6227-joomgallery-...4-und-joomla-3-8-12/
Maar er moet een update of een kleine oplossing zijn voor de JoomGallery.
Groet Niek
- Niek B
- Nieuw op Joomla!NL
Foutmelding website
22 jan 2019 10:48Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
Foutmelding website
22 jan 2019 11:31Je hoeft alleen maar regel 20 (disabled="true") te verwijderen uit het bestand administrator/components/com_joomgallery/models/forms/image.xml.
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team