Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Foutmelding website

Foutmelding website

16 jan 2019 19:07 - 16 jan 2019 19:25
#1
Geacht forum.
ik heb een probleem met mijn website als ik naar fotobeheer ga om een aanpassing te doen aan de tekst krijg ik deze foutmelding wat is hier fout aan? Als voorbeeld, op mijn website ( www.niekbavelaar.nl ) staat b.v. een categorie met de vermelding, Leids verleden terwijl ik dit per foto een andere tekst wil geven maar dit lukt maar niet want dan krijg ik onderstaande vermelding. In het verleden heb ik daar nooit last van gehad en nu ineens wel. Zou dit met een update te maken hebben? Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen.
Niek

RuntimeException: Ongeldig veld: cid in /home/niekba1b/public_html/libraries/src/Form/Form.php:2079 Stack trace: #0 /home/niekba1b/public_html/libraries/src/Form/Form.php(1226): JoomlaCMSFormForm->validateField(Object(SimpleXMLElement), '', '4218', Object(JoomlaRegistryRegistry)) #1 /home/niekba1b/public_html/administrator/components/com_joomgallery/models/image.php(1010): JoomlaCMSFormForm->validate(Array) #2 /home/niekba1b/public_html/administrator/components/com_joomgallery/models/image.php(247): JoomGalleryModelImage->_validate(Object(JoomlaCMSFormForm), Array) #3 /home/niekba1b/public_html/administrator/components/com_joomgallery/controllers/images.php(462): JoomGalleryModelImage->store() #4 /home/niekba1b/public_html/libraries/src/MVC/Controller/BaseController.php(710): JoomGalleryControllerImages->save() #5 /home/niekba1b/public_html/administrator/components/com_joomgallery/joomgallery.php(68): JoomlaCMSMVCControllerBaseController->execute('save') #6 /home/niekba1b/public_html/libraries/src/Component/ComponentHelper.php(402): require_once('/home/niekba1b/...') #7 /home/niekba1b/public_html/libraries/src/Component/ComponentHelper.php(377): JoomlaCMSComponentComponentHelper::executeComponent('/home/niekba1b/...') #8 /home/niekba1b/public_html/libraries/src/Application/AdministratorApplication.php(101): JoomlaCMSComponentComponentHelper::renderComponent('com_joomgallery') #9 /home/niekba1b/public_html/libraries/src/Application/AdministratorApplication.php(159): JoomlaCMSApplicationAdministratorApplication->dispatch() #10 /home/niekba1b/public_html/libraries/src/Application/CMSApplication.php(196): JoomlaCMSApplicationAdministratorApplication->doExecute() #11 /home/niekba1b/public_html/administrator/index.php(51): JoomlaCMSApplicationCMSApplication->execute() #12 {main}

Edit Romke: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.

Edit Astrid: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Laatst bewerkt 16 jan 2019 19:25 door Astrid.
  • Niek B
  • Niek B's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 7

Foutmelding website

16 jan 2019 19:17
#2
Namens het Joomla!NL team heet ik je hartelijk welkom op dit forum.

Joomla is per gisteren bij versie 3.9.2, jij hebt nu nog 3.9.1.
Echter daar zal het w.s. niet aan liggen.

Heb je wel de laatste versie van joomgallery?
En zijn je andere extensies wel up to date?

Of heeft je hoster de php-versie misschien verhoogd. Ik zie nu dat je op php 7.213 draait.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Romke
  • Romke's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 3629

Foutmelding website

16 jan 2019 21:01
#3
Beste Romke met dank voor de reactie. Maar waar vind ik op mijn website de laatste versie van joomgallery? En welke andere extensies bedoel je en waar vind ik deze?
Groet Niek
  • Niek B
  • Niek B's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 7

Foutmelding website

16 jan 2019 21:26
#4
De versie kun je vaak vinden als je het component opent, of bij extensies/beheren.
Hier kun je ook zien welke extensies zijn geïnstalleerd. Alles boven de 10000 zijn zelf geïnstalleerde extensies (componenten/modules/plugins etc)

De laatste versies kun je downloaden bij de makers. Overigens werkt joomgalery met de automatische updater van joomla, dus zou je eventueel berichten hebben moeten ontvangen in de back-end dat er nieuwere versies beschikbaar zijn.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Romke
  • Romke's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 3629

Foutmelding website

16 jan 2019 22:04
#5
Beste Romke ik kom er niet uit het is te ingewikkeld. Moet ik mijn hoster vragen om php 7.213 waar ik nu op draai terug te zetten zou dat de oorzaak zijn?En is het niet mogelijk mij een stappenplan te geven want zo technisch ben ik nu ook weer niet.
Groeten Niek
  • Niek B
  • Niek B's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 7

Foutmelding website

16 jan 2019 22:14
#6
Bij veel hosters is het mogelijk om zelf via je beheerpanel (plesk of directadmin) je php versie aan te passen.
Kijk eens of je dat kunt en zet de versie terug naar 7.0 of 7.1. Dan weet je eventueel of het daaraan ligt.

Neemt niet weg dat je wel moet zorgen dat je extensies up to date blijven.

p.s. heb je soms de site niet zelf gemaakt, maar door iemand anders? Dan zou ik eventueel ook even bij die persoon te rade gaan.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Romke
  • Romke's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 3629

Foutmelding website

21 jan 2019 16:54
#7
Beste Romke, nog even dit, het plaatsen van nieuwe foto's in elke categorie geeft geen probleem maar op het moment dat ik de titel van de afbeelding wil veranderen krijg ik de foutmelding. De narigheid is begonnen al een jaar of zelfs langer dat er een update plaats vond waarbij al mijn teksten waren verdwenen. En het gaat wel om zo drieduizend foto's die op mijn website staan. Met tussenpozen ben ik steeds bezig geweest er weer teksten bij te zetten. Want je hebt b.v. een categorie Leids verleden en wat gebeurd er dan alle foto's worden dan van de tekst Leids verleden voorzien, En dat moet veranderen en lukt dus nu niet. Of mijn host of Joomla heeft hier een fout gemaakt waardoor dit probleem is ontstaan. En contact met het Cpanel lukt niet omdat degene die mijn website heeft gemaakt hier tussen zit en momenteel ziek is.
Met vriendelijke groet Niek
  • Niek B
  • Niek B's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 7

Foutmelding website

21 jan 2019 17:10 - 21 jan 2019 17:55
#8
Probleem en oplossing staat op de site van de makers.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 21 jan 2019 17:55 door Astrid.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115

Foutmelding website

21 jan 2019 17:25
#9
Mijn duits is niet zo goed, maar het lijkt op deze foutmelding , heb je hier misschien iets aan
(Denk om evt. backups)
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Romke
  • Romke's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 3629

Foutmelding website

22 jan 2019 10:33
#10
Beste Romke, hierbij de vertaling uit het Duits is hier wat mee te doen?

Er is hier een voorlopige oplossing:
forum.joomla.de/thread/6227-joomgallery-...4-und-joomla-3-8-12/

Maar er moet een update of een kleine oplossing zijn voor de JoomGallery.
Groet Niek
  • Niek B
  • Niek B's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 7

Foutmelding website

22 jan 2019 10:48
#11
heb je het antwoord van Astrid #8 ook gezien / uitgeprobeerd?
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Romke
  • Romke's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 3629

Foutmelding website

22 jan 2019 11:31
#12
Die twee draadjes geven allebei hetzelfde aan (overigens zeer slordig van de makers dat ze geen up-to-date versie aanbieden):

Je hoeft alleen maar regel 20 (disabled="true") te verwijderen uit het bestand administrator/components/com_joomgallery/models/forms/image.xml.

Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.110 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie