Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Kunena mail versturen werkt niet
08 feb 2019 23:19
Op mijn website draait een Kunena forum waarbij forumleden zich kunnen abonneren op forum topics. Als er dan een reactie geplaatst wordt en je hebt je geabonneerd op dat bewuste topic, dan krijg je een mailtje. Eigenlijk net zoals het hier werkt.
Ik heb Joomla ingesteld op PHP mail en dan krijgen gebruikers keurig een mailtje. Maar als ik dat doe dan wordt het e-mail adres (wat ik voor Joomla ingevuld heb) overspoeld met allerhande spam. Op de een of andere manier lukt het spammers dus via de website mail te versturen en dat wil ik natuurlijk niet.
Als ik SMTP mail instel, dan lukt de testmail vanuit Joomla perfect en blijkbaar worden de spammers geweerd. Helaas vanuit Kunena gebeurt er niks en gebruikers krijgen geen mail.
Hoe los ik dit op?
Ik heb Joomla ingesteld op PHP mail en dan krijgen gebruikers keurig een mailtje. Maar als ik dat doe dan wordt het e-mail adres (wat ik voor Joomla ingevuld heb) overspoeld met allerhande spam. Op de een of andere manier lukt het spammers dus via de website mail te versturen en dat wil ik natuurlijk niet.
Als ik SMTP mail instel, dan lukt de testmail vanuit Joomla perfect en blijkbaar worden de spammers geweerd. Helaas vanuit Kunena gebeurt er niks en gebruikers krijgen geen mail.
Hoe los ik dit op?
- Willem1954
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
08 feb 2019 23:29Hoe kom je tot deze conclusie?Op de een of andere manier lukt het spammers dus via de website mail te versturen en dat wil ik natuurlijk niet.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
08 feb 2019 23:41 - 09 feb 2019 08:19
De afzender is het email adres wat ik bij <algemene instellingen><email> heb ingevuld.
Uit voorzorg heb ik inmiddels ook het password van het betreffende email account gewijzigd.
Edit Astrid: Ik heb je berichten samengevoegd.
Uit voorzorg heb ik inmiddels ook het password van het betreffende email account gewijzigd.
Edit Astrid: Ik heb je berichten samengevoegd.
- Willem1954
- Bekend met Joomla!NL
09 feb 2019 08:21
En wat is de inhoud van de mails (inclusief onderwerp en header)?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
11 feb 2019 19:29
Blijkbaar was het password van de desbetreffende mailbox toch gehackt. Ik heb het password gewijzigd en de vloed aan spam mail lijkt opgedroogd. Toch maar wat vaker het password wijzigen om dit in de toekomst te voorkomen. Dus dat punt is opgelost.
Blijft dat mail via smtp niet verstuurd wordt. Als ik alle gegevens van de mailbox (site draait bij WNED) invoer, dan wordt er geen mail ontvangen door gebruikers. Als ik PHP mail gebruik, dan werkt het wel.
Als het alletwee even veilig (of onveilig, dat kan ook natuurlijk), dan maakt het mij niks uit wat ik gebruik. Dus de vraag: wat kan je het beste gebruiken?
Blijft dat mail via smtp niet verstuurd wordt. Als ik alle gegevens van de mailbox (site draait bij WNED) invoer, dan wordt er geen mail ontvangen door gebruikers. Als ik PHP mail gebruik, dan werkt het wel.
Als het alletwee even veilig (of onveilig, dat kan ook natuurlijk), dan maakt het mij niks uit wat ik gebruik. Dus de vraag: wat kan je het beste gebruiken?
- Willem1954
- Bekend met Joomla!NL
12 feb 2019 12:23
Voor zover ik weet is PHP mail veilig. Ik gebruik niet anders en heb nooit problemen.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.672 seconden