Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Component beveiligen met alleen een wachtwoord

Component beveiligen met alleen een wachtwoord

08 jun 2019 08:20
#1
Ik wil graag de component iCagenda welke gelinkt is aan een menu-item beveiligen met een door mij aan de websitebezoeker verstrekt wachtwoord.
Bestaat hiervoor een extensie of wellicht een Joomla-instelling welke ik hiertoe kan gebruiken? Het is zeker niet de bedoeling dat ik met geregistreerde gebruikers en wachtwoorden ga werken.
Voor artikelen is hiervoor een mooie plugin beschikbaar: Easy content restriction plugin. Maar ik zoek zoiets dus voor de weergave van de component of het menu-item.

Ik gebruik versie 3.9.5 en het betreft de site: www.wellsaddle.nl/index.php/nl/afspraak/agenda
Grtz, Frank :-)
  • frankiej
  • frankiej's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 39

Component beveiligen met alleen een wachtwoord

08 jun 2019 10:53
#2
Nee, voor zover ik weet kan je alleen met ACL (gebruikersaccounts) werken. Maar waarom zou je dat willen beveiligen?
:off:
Je Joomla versie is verouderd. Ik raad je aan om met spoed te updaten.
:back:
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37113

Component beveiligen met alleen een wachtwoord

08 jun 2019 11:39
#3
Ik ging er van uit dat Joomla altijd automatisch met een update melding kwam. Tot 3.9.5 gebeurde dat ook gewoon maar waarom hij nu niet 3.9.6 aangaf snap ik niet. Inmiddels de update uitgevoerd.
De beveiliging wil ik erop hebben omdat ik Icagenda niet gebruik als evenementenkalender maar meer als eigen agenda waar klanten in kunnen kijken wanneer ik in hun buurt ben. Het is niet de bedoeling dat heel www dat vrijelijk kan zien. Ik heb nu een (gast)account aangemaakt voor alleen die pagina en dat lijkt goed te werken. Heb wel de "edit profile" knop welke in de menubalk verscheen na frontend inloggen verwijderd in de css zodat bezoekers zelf niet een wachtwoord op kunnen vragen.
Grtz, Frank :-)
  • frankiej
  • frankiej's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 39

Component beveiligen met alleen een wachtwoord

08 jun 2019 12:47 - 08 jun 2019 12:50
#4
Zolang je het menu-item waar icAgenda mee getoond wordt alleen voor de specifieke gebruikersgroep / gebruikersaccount toegankelijk maakt, is dat voldoende beveiliging.
Publiek (en zoekmachines) kunnen daar dan niet bij.
Zoals je zelf al aangeeft kan men het alleen inzien als men is ingelogd.

Het is op zich wat meer werk, maar het meest veilig is het om voor elke klant een eigen account aan te maken.
Alleen zo heb jij de controle over de toegang.
Want als jij vindt dat een bepaalde klant er niet meer bij mag, dan is dat niet af te schermen als je werkt met een algemeen account.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 08 jun 2019 12:50 door Jelle. Reden: typo's
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11170
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.771 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie