Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Phoca Guest - waarschuwing uw sessie is verlopen log opnieuw in

Phoca Guest - waarschuwing uw sessie is verlopen log opnieuw in

10 jun 2019 10:48
#1
Ik en bezoekers van de website ervaren soms het volgende probleem. Als het formulier wordt ingevuld en verzonden verschijnt er boven de betreffende pagina de melding: waarschuwing uw sessie is verlopen log opnieuw in. Phoca Guest is zo ingesteld dat ook niet geregistreerden berichten kunnen posten. In het formulier wordt gebruik gemaakt van recaptcha 2. Het betreffende vak wordt ook in het formulier getoond. Het maakt ook niet uit of het formulier snel en soepel wordt ingevuld en verzonden. Ook maakt het niet uit of een geregistreerd gebruiker of een toevallige bezoeker het formulier invult. Vreemd in deze is dat het probleem zich niet constant voordoet. Wat zou het in deze kunnen zijn. Stel dat het toch iets te maken zou hebben met recaptcha 2 en de sessie tijd te kort is ingesteld is het dan mogelijk deze te verlengen?
  • Willy
  • Willy's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 50

Phoca Guest - waarschuwing uw sessie is verlopen log opnieuw in

10 jun 2019 14:43
#2
Om uit te sluiten of het de sessie-tijd van de ReCaptcha is, kun je die tijdelijk uitschakelen.
Daarna testen. Blijkt de sessie-tijd nog steeds voor te komen, dan is het handig om ook even een link naar je site hier te posten, zodat we kunnen zien wat er precies gebeurt.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11170

Phoca Guest - waarschuwing uw sessie is verlopen log opnieuw in

11 jun 2019 11:04
#3
Dank voor uw bericht. Ik heb de recaptcha (tijdelijk) uitgeschakeld. Het probleem blijft zich echter voordoen. Uit verder testen blijkt dat het ligt aan de snelheid (duur) van het invullen van het formulier. Het bericht in het gastenboek is vrij lang. Ik heb dat in overleg met de plaatser zo opgelost dat ik heb verzocht het bericht via kopieren en plakken te plaatsen. En verder snel de overige gegevens in te vullen. Dan levert het geen probleem op. Ook bij kortere berichten doet het probleem zich voor indien er door omstandigheden iets wordt getreuzeld bij het invullen. Het betreft de website: www.harmoniegronsveld.nl
  • Willy
  • Willy's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 50

Phoca Guest - waarschuwing uw sessie is verlopen log opnieuw in

11 jun 2019 11:35
#4
Ik denk ik de richting van je sessie instelling in Joomla of je privacy plugin.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37119

Phoca Guest - waarschuwing uw sessie is verlopen log opnieuw in

12 jun 2019 14:46
#5
ik heb naar die instelling gekeken; volgens mij heeft de sessie instelling in joomla algemene instellingen betrekking op ingelogde gebruikers ook de super user indien deze een bepaalde tijd geen activiteit ontplooit; deze is in joomla standaard ingesteld op 15 minuten; dit kan naar mijn mening het probleem niet veroorzaken;
ik heb ook gekeken naar de privacy plugins in joomla; deze zijn allemaal ingeschakeld;
Is er nog een andere optie?
  • Willy
  • Willy's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 50

Phoca Guest - waarschuwing uw sessie is verlopen log opnieuw in

12 jun 2019 15:03
#6
Sessie-instellingen worden ook gebruikt voor bezoekers. Maar 15 minuten zou genoeg moeten zijn. En wat als je je cookie-plugin de-activeert?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37119

Phoca Guest - waarschuwing uw sessie is verlopen log opnieuw in

12 jun 2019 21:36
#7
Kan heel goed met die Cookie-extensie te maken hebben, zoals Astrid ook al aangaf.
Want toen ik net op je site de cookies had geaccepteerd, kon ik een redelijk bericht typen en werd het opgeslagen.

Je hebt die cookie-exctensie in ieder geval niet goed ingericht, want na accepteren zie ik nergens meer een optie om de cookies alsnog re kunnen weigeren.
Dat zou volgens de wet wel moeten.
Ik wilde namelijk ook nog een test doen waarbij ik geen cookies had geaccepteerd, maar dat kon dus niet.

Dus benn ik overgegaan naar Chrome en heb daar een bericht getypt zonder dat ik de cookies had geaccepteerd.
Na opslaan kreeg ik deze foutmelding:

Waarschuwing
Uw sessie is verlopen. Log opnieuw in.

Kijk dus eens goed naar je cookies-extensie.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11170

Phoca Guest - waarschuwing uw sessie is verlopen log opnieuw in

13 jun 2019 15:12
#8
Het lijkt er op dat dit inderdaad het probleem is. Ik heb enkele teksten aangepast. O.a. heb ik bezoekers er op geattendeerd dat van de diensten niet of slechts beperkt gebruik kan worden gemaakt indien cookies niet worden geaccepteerd. Ik ga nog verder op onderzoek uit of ik nog aanpassingen moet doorvoeren. Bedankt voor alle hulp en tips in deze.
  • Willy
  • Willy's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 50
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.964 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie