Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Externe image-galleries

Externe image-galleries

18 aug 2019 12:31
#1
Goede middag

Ik ben op zoek naar een extensie die het mogelijk maakt om bvb een complete gallery van een bepaalde server te tonen.
Alle foto's moeten dus niet gekopieerd worden in de images-dir van de website zelf.

Er zijn bvb mensen die hun foto's gewoon in hun map op hun webspace hebben staan van bvb combell, anderen gebruiken photobucket, sommige Flickr, ...

Nu is de zoektocht bezig naar een Gallery die het mogelijk maakt, om bvb dmv een plugin een link op te geven naar de desbetreffende map.

De meeste extensies willen dat de foto's allemaal in de website zitten.

Ik heb er 1 gevonden, Light Gallery Joomla ( www.joompolitan.com/lightgallery.html ) maar die kan er enkel mee overweg als je de volledige link geeft per foto.
Dat is dus niet de bedoeling. De website moet dus mee evolueren als er extra foto's online gezet worden. Zo moeten we zelf niet alles continu updaten.
En bij Light Gallery schijnt het enkel maar te werken met Flickr, niet met een gewone folder ergens op een server.
Discussie gesloten.
  • Seppe
  • Seppe's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 367

Externe image-galleries

18 aug 2019 14:32
#2
Kijk eens naar simple image gallery van joomlaworks.
Discussie gesloten.
  • pjasmits
  • pjasmits's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 177

Externe image-galleries

18 aug 2019 19:49 - 18 aug 2019 19:51
#3

pjasmits schreef : Kijk eens naar simple image gallery van joomlaworks.

SIGE heb ik op andere websites draaien.
Ook deze plugin geeft niet de mogelijkheid om extern iets te linken.
SIGE laat ook enkel maar toe om de map te definiëren waar de foto's ondergebracht worden.

misschien dat het met de PRO wel lukt, maar die heb ik niet.

edit: de PRO versie heeft enkel een koppeling voor Flickr
Laatst bewerkt 18 aug 2019 19:51 door Seppe.
Discussie gesloten.
  • Seppe
  • Seppe's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 367

Externe image-galleries

18 aug 2019 22:28
#4
Hallo Seppe,

Misschien lukt het met een omweg.

Als je foto’s op Google Foto’s zouden staan, kan je dit realiseren met Ozio Gallery (26,- euro). Ozio Gallery doet exact wat u vraagt. Ik meen mij ECHTER te herinneren dat je ook je Visa-kaart moet linken aan dit project in je Google-account. Het gebruik van de Photos Library API van Google is nl. betalend geworden. Ozio maakt gebruik van deze API.

Zie hier

Blijft natuurlijk nog zaak om jouw externe server te synchroniseren met Google Foto’s, maar ik veronderstel, heb niet gezocht, dat hier software voor moet bestaan.

Ik gebruikte destijds de extensie SFX van Oopstouch, maar de maker is er mee opgehouden toen het Google API verhaal betalend werd.
Discussie gesloten.
  • Luk
  • Luk's berichtenfoto
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 190

Externe image-galleries

19 aug 2019 11:08
#5
Goede middag Luk

Neen, spijtig genoeg heb ik niet zo veel succes, dat alles op Google Foto's zou staan.

De ene keer staan de foto's op een server van one.com
De andere keer staan ze een server van Telenet of Proximus, gewoon onder een root-map
Dan staan ze weer op een server van een bepaald domein, enz enz

Het is dat het om zoveel foto's gaat, of die regelmatig bijgewerkt worden, dat het op deze manier wou oplossen.
Dit was een makkelijke oplossing om een bronverwijzing, of de maker van de foto toe te voegen, zonder alle foto's afzonderlijk te moeten gaan downloaden, en bij mij uploaden.

Maar blijkbaar is dit niet direct mogelijk, ik heb me al suf gezocht, en extensies geprobeerd, maar verder dan een plugin voor bvb Flickr of Google foto's ben ik spijtig genoeg nog niet geraakt.
Discussie gesloten.
  • Seppe
  • Seppe's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 367

Externe image-galleries

24 aug 2019 22:01
#6
Lijkt me precies inderdaad iets te ver gezocht, aan het aantal reacties te zien... :P :P
Discussie gesloten.
  • Seppe
  • Seppe's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 367

Externe image-galleries

31 aug 2019 15:49
#7
OSEmbed Supported Media Providers, link naar de lijst van supported providors voor OS Embed van JoomlaShack
WebsiteMet
Gemarkeerd als webneus door: Jelle
Discussie gesloten.
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.373 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie