Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost unieke code zonder webshop

unieke code zonder webshop

01 nov 2019 14:22
#1
Ik heb een verzoek van een klant gekregen en dat betreft het volgende.
Deze klant heeft een Joomla website en daar bieden zij producten en services van andere leveranciers aan. Alleen tekst en een link naar de betreffende website. (er is geen groot budget en ze zitten in een opstartfase).

Nu willen zij dat wat meer promoten door de klanten een unieke kortingscode aan te laten vragen. Deze code moet gelinkt worden aan het emailadres dat de klant opgeeft. Want aan die emailadressen, gaan ze dan nieuwsbrieven versturen.

Ik ben bekend met webshops en het genereren van codes. Maar is zoiets ook mogelijk met een site zonder webshop en welke extensie zou je dan adviseren? Wat ik eventueel tegenkom is oud (last updated 2014) en daarvan verwacht ik niet dat dit werkt met de nieuwste versie.

Hoe zou je dit oplossen?
Alvast bedankt.

mvg,
AdviesMies
  • Adviesmies
  • Adviesmies's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 39

unieke code zonder webshop

01 nov 2019 16:46
#2
Ik heb er zelf geen directe ervaring mee, maar kijk eens op de JED. Er zit vast wel iets bij:
extensions.joomla.org/tags/gifts-coupons/

Indien je een keuze hebt gemaakt, graag hier even laten weten Zodat anderen er ook wat aan hebben.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11170

unieke code zonder webshop

02 nov 2019 17:05 - 02 nov 2019 17:07
#3
Rsform Pro zou dat kunnen. Na inschrijving zou je de inschrijver een pdf met kortingscode kunnen geven. Telkens als iemand zich dan inschrijft ontvangt deze een mail van het systeem. De inschrijvingen worden in een database opgenomen, deze is te exporteren als excel-document. Aan het pakket zijn wel kosten verbonden, maar 19 euro is de wereld niet.

Eventueel zou e-ticket van RDmedia ook een optie kunnen zijn, denk ik.
Laatst bewerkt 02 nov 2019 17:07 door pjasmits.
  • pjasmits
  • pjasmits's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 177

unieke code zonder webshop

02 nov 2019 19:31
#4
Toeval wil dat ik vanmorgen hetzelfde idee had van RSForms Pro. Niet moeilijker maken dan het is.
Dank voor je reactie, dit bevestigd mijn nog niet zo gekke idee :) Nu voorstellen aan de klant.
  • Adviesmies
  • Adviesmies's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 39
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.760 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie