Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

PDF maken met Fabrik custom_css.php niet geleze

17 mrt 2020 12:14 - 17 mrt 2020 12:22
Hallo

Ik ben redelijk nieuw i joomla en Fabrik. Ik heb een probleem met het maken van een PDFmet fabrik. Ben al dagen aan het zoeken maar kom er niet meer uit. Het zou fantastich zijn als iemand mij kan helpen.

Ik heb joomla versie 3.9.0 e fabrik 3.9

Ik heb een reeds werkende website die is gemaakt voor een ambulatezorg instelling die mese met autisme begeleid. Ik heb van deze site een backup gedraaid met akeeba en deze verhuist naar strato. Alles lijkt goed te werken en ik be de site nu aan het aanpassen voor een stichting. ee van de functionaliteiten is het maken van pdf formulieren voor verslagen. Ik heb in de map components/com_frabri/views/details/tmpl/evaluatiepdf de default.php gedwonload, de regel voor het logo veranderd en weer geupload. Dat gaat zonderproblemen, echter de layout van de pdf gaat fout. (zie voorbeeld pdf.pdf.
Dus heb ik de custom_css.php gedwondload en daar de marges veraderd en weer geupload. Er gebeurde iets. Om te controleren of er iets gbeurt heb ik de achtergrond in de customs_css.php veraderd naar rood, maar wederom gebeurde er niets.
Na veel zoeken op het internet heb ik pdf debug aangezet in het admiistrator deel van jooma. Echter als ik dan de PDF maak krijg ik nog steeds dezelfde layout en ik ze nergens een debug rapport. als ik allow fabrik debug aanzet hetzelfde probleem.
Ik heb de script opgestuurd aar de persoon die dit deel gemaakt heeft, wat daar werkt het goed, maar hij ziet ook iets vreemds.
Ik be lost, iemad suggesties?

Mijn custom_css.php ziet er zo uit:
Code:
/* BEGIN - Your CSS styling starts here */ body { color: #373298; background:#FFFFFF; margin-top:17em;margin-bottom:1.5em; } #headerdompdf { display:block; position:fixed; top: 0px; width:100%; height:1.1em; } #footdompdf { display:block; position:fixed; bottom: 0px; width:100%; height: 1.1em; } #footdompdf .pagenum { position:absolute; right: 20px; } #headerdompdf .logo { position:absolute; right: 20px; top: 0px; } #headerdompdf .titel { position:absolute; left: 20px; } #footdompdf .pagenum:after { content: counter(page); } .fabrikLabel { font-weight:bold; padding:5px; margin-top:10px; } h3 { font-size:25px; } #group225 .groep-break, #group226 .groep-break { page-break-after:always; } .label-links { width:100%; border:0; } .label-links .cel1 { width:25%; font-weight:bold; } .label-links .cel2 { width:75%; } /* END - Your CSS styling ends here */

alvast dank voor jullie aadacht
Edit Astrid: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
  • Goochem
  • Goochem's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

18 mrt 2020 13:17 - 18 mrt 2020 13:17
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Code:
#headerdompdf { display:block; position:fixed; top: 0px; width:100%; height:1.1em; } #footdompdf { display:block; position:fixed; bottom: 0px; width:100%; height: 1.1em; } #footdompdf .pagenum { position:absolute; right: 20px; }
werkt volgens mij alleen bij list template.
Probeer dit eens (puur om te zien of er iets gebeurt):
Code:
#{$form} .fabrikElementContainer .span12 {display:inline-block; position:relative;height: auto;} #{$form} .fabrikElementContainer .span4 {display:inline-block;float:left;color:red;line-height:40px;} #{$form} .fabrikElementContainer .span8 {display:inline-block;float:left;line-height:40px;} #{$form} .fabrikElementContainer {display:inline-block; height: auto;}
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.617 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie