Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost contactformulieren werken niet meer

contactformulieren werken niet meer

16 jul 2021 10:26 - 16 jul 2021 10:35
#1
we hanteren;
-Joomla 3.9.28
-FlexiContact van Les Arbres Design versie; 12.14
-Simple Email Form van Unlikelysource.com versie 1.8.6

Dinsdagmiddag 14-07-'21 viel ons op dat één bericht niet binnen kwam maar dat leek een incident omdat aansluitend wel weer andere berichten werden ontvangen. Bij een eigen test kregen we een melding dat het bericht succesvol was verzonden en kwam het ook bij ons binnen in de mailbox (Gmail account).

Woensdag (gisteren) en vandaag hebben we opnieuw met contactformulieren getest en beide dagen krijgen we weliswaar een melding dat het bericht met succes is verzonden echter we krijgen geen enkel bericht binnen. Normaal krijgen we dagelijks enkele tientallen berichten middels contactformulieren binnen en de afgelopen 2 dagen niet één.
We hebben ook 'gewone mail' getest en die komen wel gewoon binnen, het lijkt of de contactformulieren bij Gmail worden weggefilterd.,

Gisteren hadden we enkele seconden een melding van Gmail in beeld in de trend van 'kan geen pop ophalen' en dat werd in een rood vlak weergegeven. Maar dat was er maar even. Mede om die reden vermoed ik dat het probleem iets met Gmail te maken heeft en misschien wel verband houdt met dat men het feit dat men zaken in een Workspace-omgeving brengt.

Is bij iemand dit probleem bekend en nog belangrijker, wat is dan de oplossing. Wij gebruiken het in een commerciële omgeving en dan is het knullig dat het niet werkt.

Ik hoop op spoedige reactie(s).

PS;
we gebruiken o.a. op klinkercentrale.nl/

Grtzzz


Edit WoodyF4u: Ik heb je andere topic met hetzelfde onderwerp verwijderd omdat dubbel posten hier niet is toegestaan.
Laatst bewerkt 16 jul 2021 10:35 door WoodyF4u. Reden: url aanpassen
  • teejoo
  • teejoo's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 41

contactformulieren werken niet meer

16 jul 2021 10:41
#2
Om te weten of het aan Joomla of de formulier-extensie ligt, kun je eens kijken wat er gebeurt als je naar een webmailbox van het domein zelf laat sturen.
Over het algemeen laat je de mail eerst in een domeinadres van de website binnenkomen en haalt GMail het dan daar op.
Wat nu als je bijvoorbeeld een andere e-mailadres op het domein aanmaakt en die formuliermail eerst daar laat binnenkomen.
Dan weet je daarna of het komt door GMail of iets anders.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11170

contactformulieren werken niet meer

16 jul 2021 11:45
#3
Hoi, bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb ontvangadres volgens je advies even gewijzigd naar een adres binnen hetzelfde domein (@klinkercentrale.nl) en ook daar komt niets binnen.

Ik heb in Joomla/algemene instellingen/server bij emailinstellingen als afzender staan; info@klinkercentrale.nl. Ik heb een zelf een keer het contactformulier verstuurd en krijg een melding dat hij met succes zou zijn verstuurd. Er komt echter ook nu niets binnen.

Dat zou wss dan inhouden dat mijn inschatting niet juist is dat het aan Gmail ligt.

Vervolgens ben ik opnieuw naar Joomla/algemene instellingen/server naar de emailinstellingen gegaan. Daar heb ik altijd al info@klinkercentrale.nl als afzender staan. Ik hanteer als mailer PHP-mail en tot voor kort werkte dat perfect. Als ik nu echter vandaar uit kies voor 'Test e-mail verzenden' dan verschijnt de melding
' E-mail verzenden naar info@klinkercentrale.nl met behulp van PHP mail is gelukt. Controleer of u de test e-mail hebt ontvangen.' maar als ik dat vervolgens controleer dan komt er niets binnen. Ook niet als ik het afzenderadres wijzig naar een ander bestaand account binnen dat zelfde domein.

Vervolgens ben ik gaan kijken in het account 'info@klinkercentrale.nl' en ik zie dat daadwerkelijk binnenkomende mail als uitgaande mail per 14 juli zijn gestopt.

Is dan nu de conclusie gerechtvaardigd dat de mailprovider iets heeft aangepast???
  • teejoo
  • teejoo's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 41

contactformulieren werken niet meer

16 jul 2021 12:17
#4
Ja dat denk ik ook.
Neem even contact op met je webhosting.
Mogelijk is er iets aangepast in hun serverconfiguratie.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11170

contactformulieren werken niet meer

19 jul 2021 09:59
#5
Bij contact met de host MijnDomein bleek dat zij wat verstoringen op de (mail)servers hadden. Dit is inmiddels verholpen en alles werkt weer als voorheen.
Ik zal dit topic sluiten. Nogmaals bedankt voor je reactie en het meedenken.
Grtzzz
  • teejoo
  • teejoo's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 41
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.743 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie