Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Gallerij gebasseerd op GooglePhotos

Gallerij gebasseerd op GooglePhotos

18 nov 2021 17:48
#1
Goede middag

Is er een extensie die jullie kunnen aanraden om bestaande fotogallerijen, gemaakt in GooglePhotos te integreren in een website?

Ik had PhocaGallery al geprobeerd, maar daar kunnen blijkbaar maar 2 externe links gebruikt worden.


Of is er eventueel een andere cloud-oplossing die kan aangeraden worden om foto's te stockeren, en via een gallery-module of plugin op de website te gebruiken?
  • Seppe
  • Seppe's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 367

Gallerij gebasseerd op GooglePhotos

18 nov 2021 20:09
#2
Avond,

heb je onderstaande al geprobeerd?
extensions.joomla.org/extension/photos-a...eries/event-gallery/

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar kwam het tegen via Google ;)

Groetjesss :)
  • Janp
  • Janp's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Gallerij gebasseerd op GooglePhotos

19 nov 2021 20:08
#3
Goede avond

Ja, die had ik ook geprobeerd.
maar dit zag er een beetje raar uit, met heel veel opties die volgens mij niets te maken hadden met een gallery.
Maar het kan ook aan mij liggen.

Het probleem was hier dat je maar beperkt bent tot een 30 foto's per map in de gratis versie.
Dit zorgt er dan weer voor dat ze heeeel veel mappen gaan moeten maken.

Ondertussen ben ik eens aan het rondkijken voor een alternatief voor de GooglePhoto's


Maar toch bedankt voor de reactie.
  • Seppe
  • Seppe's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 367

Gallerij gebasseerd op GooglePhotos

20 nov 2021 10:16 - 20 nov 2021 10:18
#4
Hallo Seppe,

Er was ook nog Ozio Gallery, maar ook betalend vanaf een aantal foto's en inmiddels verdwenen uit JEG...
Ik heb destijds met Oopstouch gewerkt en dat was volledig gratis, maar ook al enkele jaren verdwenen...

Ik meen overigens dat Google Photos zelf intussen ook betalend is vanaf een aantal klik's, maar dat is misschien intussen achterhaald.
Jouw foto's telkens overhalen van Google Photos naar jouw site kost ook een heel klein beetje laad-tijd en als het veel foto's zijn in een galerij dat is dit wel een nadeel.

Ik ben daar intussen van afgestapt. Ik wijzig al mijn beelden naar webp-formaat i.p.v. jpg of png. Dit scheelt enorm in digitale grootte ( tot slechts enkele procenten van de oorspronkelijke grootte in jpg ) en je kan er dus een heleboel op je hosting kwijt. Scheelt ook enorm in laad-snelheid. Dit formaat wordt overigens ook door Google aanbevolen in het kader van SEO.

Natuurlijk moet je dit voor al je huidige foto's eenmalig doen ( gaat vlot met bv. Irfanview in batch ) of deze extensie Deze laatste extensie heb ik niet getest. Nieuwe foto's moet je dan wel gaandeweg bijvullen. Is wel een beetje werk, maar allemaal gratis en de moeite waard om eens te proberen. Joomla4 en heel wat extensies kunnen overweg met webp ( JCE - sigplus enz.). Het kan zijn dat je in sommige extensies wel een instelling moet aanpassen. Ik ontwikkel momenteel van scratch een nieuwe Joomla4-site op die manier en die loopt als een tierelier ;)

Ik ben niet zeker of Joomla3 met webp overweg kan, maar ik steek daar ook geen tijd meer in vermits ik al mijn sites toch ga upgraden naar Joomla4 en de beelden dus naar webp.

Misschien het overwegen waard.
Laatst bewerkt 20 nov 2021 10:18 door Luk.
  • Luk
  • Luk's berichtenfoto
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 189
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.794 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie