Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

JEvents

JEvents

20 jun 2022 09:31
#1
Hallo allemaal,

Voor onze fietsclub ben ik bezig in Joomla om een hele simpele website te bouwen. Wat we nodig hebben is een agenda waar iedereen (zonder registratie) zijn geplande ritten in kan zetten. De agenda moet eigenlijk gewoon groot in beeld verschijnen op maandbasis.

Nu heb ik JEvents geïnstalleerd maar ik weet niet of ik deze automatisch groot kan weergegeven in beeld (zoals de bijlage). Ik heb alle rechten op public gezet maar ik kan verder niks invoeren in de agenda. Mis ik ergens nog een instelling?

- kan ik de agenda groot weergeven in beeld op maandbasis?
- welke rechten moet ik aanpassen zodat iedereen hierin zijn ritten kan plannen?

Of kan ik beter een andere extensie gebruiken?

In ieder geval alvast heel erg bedankt voor de eventuele reacties.

Groet,

Hans

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

  • hans2406
  • hans2406's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 4

JEvents

20 jun 2022 10:11
#2
Als je wilt dat iedereen zijn ritten erin kan zetten, dan zou ik in ieder geval accounts aanmaken en de gebruikers in laten loggen. Alles op publiek zetten is vragen om moeilijkheden!
Maandweergave kan je volgens mij kiezen bij het aanmaken van je menu-item.
:off:
Als je nu begint met een nieuwe Joomla site, dan is het eigenlijk handiger om direct met Joomla 4 te beginnen.
:back:
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115

JEvents

21 jun 2022 11:46 - 21 jun 2022 11:48
#3
JEvents heeft een plugin waarmee je anonieme gebruikers events kunt laten toevoegen. Maar zoals Astrid al zegt, is het publiek zetten van toevoegingen op je site vragen om problemen. Spammers en hackers zijn er dol op.Werk dus met geregistreerde gebruikers.

In de settings van JEvents heb je een tab met permissies. Je kunt hier instellen of je een Joomla gebruikersgroep rechten wilt geven (en welke) of dat je gebruik maakt van JEvent users. Je moet bij dat laatste apart users binnen JEvents toevoegen aan een lijst met bewerkers. Er is dan weer wel een plugin om automatisch elke user na login toe te voegen aan die lijst, als je wil dat elke geregistreerde user events kan toevoegen. Je hebt dan ook iets verfijndere opties. Maar makkelijker is om de rechten toe te kennen aan een Joomla usergroup.

Wat je kalender betreft: je kunt bij een menuitem aangeven welke weergaven je wilt gebruiken: maand, dag, jaar, op categorie etc.
Laatst bewerkt 21 jun 2022 11:48 door stevent.
  • stevent
  • stevent's berichtenfoto
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.764 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie