Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Testen van mailing

Testen van mailing

28 okt 2013 09:07
#1
Hi,
ik ben bezig een website voor een belangenvereniging te restylen met Joomla 3.1.5; op dit moment nog veilig via WAMP/Localhost.
Een van de nieuwe faciliteiten zal zijn het mailen van berichten / nieuwsbrieven naar de geregistreerde leden, ca. 400. Ik zit te kijken naar de component AcyMailing, die perspectieven biedt om dit te regelen.
Nu staat mij bij, dat er een component bestaat, die je kunt inschakelen bij het testen van mailings, m.a.w. de mails worden "afgevangen" voordat ze worden gestuurd, maar je kunt dan wel vaststellen hoe de mail eruit ziet en aan wie die zou zijn verstuurd. Kan iemand mij helpen aan de naam van die component ?
Discussie gesloten.
  • C3002
  • C3002's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 25

Testen van mailing

28 okt 2013 09:10
#2
Je kunt in acymailing gewoon een testmailing naar jezelf versturen. Begrijp even niet waarom je e.e.a. wilt afvangen, dus graag iets meer toelichting.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

Testen van mailing

28 okt 2013 09:23
#3
Ik wil voorkomen, dat bij het testen van een mailing alle geregistreerde leden spontaan een testmail krijgen, maar wel weten dat ze allemaal zijn verstuurd.
Discussie gesloten.
  • C3002
  • C3002's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 25

Testen van mailing

28 okt 2013 10:28
#4
Dat is ongeveer hetzelfde als wanneer ik zeg: "Ik wil voorkomen dat jij ziet dat ik hier geantwoord heb, maar ik wil wel mijn antwoord zien".
Ten eerste is het nooit handig om dit soort zaken te testen op een andere omgeving dan de definitieve omgeving. Het feit dat het eventueel zou werken op localhost wil nog niet zeggen dat het op je live server hetzelfde werkt. Daarnaast is het in mijn ogen voldoende om een testmailing naar jezelf te sturen. Als er 1 verstuurd wordt, dan klopt je mailconfiguratie dus en worden die anderen ook wel verstuurd en zo niet, dan krijg je foutmeldingen op je live-omgeving en ligt het dus aan de serverconfiguratie.

Misschien dat iemand anders nog een "oplossing" voor je heeft, maar ik kan zo niets bedenken waarmee verstuurde e-mails worden afgevangen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

Testen van mailing

28 okt 2013 16:13
#5
Tja, als je het zo bekijkt. Ik heb het ergens een keer gelezen, vandaar de vraag. Dank voor de moeite om te antwoorden en mee te denken, ik meld het onderwerp gereed en opgelost.
Discussie gesloten.
  • C3002
  • C3002's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 25
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.982 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie