Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost PHP bestanden mogelijk in Joomla ?
PHP bestanden mogelijk in Joomla ?
22 nov 2013 22:03
Hoi allemaal,
In de rechterkolom van onze site willen we de mogelijkheid krijgen om te kiezen om een adreswijziging door te geven.
Ik veronderstel dat dit met een simpele link kan die dan verwijst naar... ah ja, naar wat ? Kan ik gewoon een PHP file maken en die als article gebruiken ? Of hoe anders ?
In principe moet er op dit moment geen SQL DB achter hangen, maar mogen de gegevens via mail verzonden worden. Later komt er misschien die DB koppeling wel bij ?
Groetjes en alvast bedankt,
Davy
In de rechterkolom van onze site willen we de mogelijkheid krijgen om te kiezen om een adreswijziging door te geven.
Ik veronderstel dat dit met een simpele link kan die dan verwijst naar... ah ja, naar wat ? Kan ik gewoon een PHP file maken en die als article gebruiken ? Of hoe anders ?
In principe moet er op dit moment geen SQL DB achter hangen, maar mogen de gegevens via mail verzonden worden. Later komt er misschien die DB koppeling wel bij ?
Groetjes en alvast bedankt,
Davy
- DavyC
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
22 nov 2013 22:07
Ik begrijp je vraag niet helemaal.Wil je dat bezoekers of geregistreerden via jouw site een adreswijziging door kunnen geven?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
23 nov 2013 08:38
Volgens mij is de vraag heel ingewikkeld gesteld en wil Davy een optie hebben in de rechter kolom, waarin bezoekers hun adreswijziging kunnen melden aan de site-eigenaar.
@Davy:
Als het alleen om melden via mail gaat en je er verder nog geen Joomla-extensie achter hebt hangen waarin je de gegevens registreert, is een verwijzing naar een contactformulier toch voldoende?
de rechter kolom is een kolom waarin je artikelen kunt plaatsen.
Alleen niet door daar ingewikkeld met PHP iets te gaan doen, maar door gebruik te maken van de module "Aangepaste HTML".
Daarin kun je eigen tekst plaatsen en ook een link erin zetten. Bijvoorbeeld een directe link met een mailadres of een interne link naar je contactformulier.
Ik hoop dat dit je verder helpt.
@Davy:
Als het alleen om melden via mail gaat en je er verder nog geen Joomla-extensie achter hebt hangen waarin je de gegevens registreert, is een verwijzing naar een contactformulier toch voldoende?
de rechter kolom is een kolom waarin je artikelen kunt plaatsen.
Alleen niet door daar ingewikkeld met PHP iets te gaan doen, maar door gebruik te maken van de module "Aangepaste HTML".
Daarin kun je eigen tekst plaatsen en ook een link erin zetten. Bijvoorbeeld een directe link met een mailadres of een interne link naar je contactformulier.
Ik hoop dat dit je verder helpt.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
23 nov 2013 09:33
Astrid, Wouter,
allereerst heel erg bedankt om te antwoorden.
Misschien heb ik me idd te moeilijk uitgedrukt. Daarom probeer ik het opnieuw.
Je zou idd kunnen zeggen dat het een soort contact formulier is dat ik wil oproepen vanuit de rechterkolom. Dat kan dan volgens mij gewoon met een link.
Maar, hoe maak ik zo'n eigen contact formulier met eigen velden en eigen mailto en zo ? In Joomla dan, want in PHP kan ik dat zonder problemen in een "normale" website.
Als er dan later eventueel toch een DB achter moet komen, kan dat dan ook ?
Groetjes,
Davy
allereerst heel erg bedankt om te antwoorden.
Misschien heb ik me idd te moeilijk uitgedrukt. Daarom probeer ik het opnieuw.
Je zou idd kunnen zeggen dat het een soort contact formulier is dat ik wil oproepen vanuit de rechterkolom. Dat kan dan volgens mij gewoon met een link.
Maar, hoe maak ik zo'n eigen contact formulier met eigen velden en eigen mailto en zo ? In Joomla dan, want in PHP kan ik dat zonder problemen in een "normale" website.
Als er dan later eventueel toch een DB achter moet komen, kan dat dan ook ?
Groetjes,
Davy
- DavyC
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
23 nov 2013 09:42
Als je het later wilt koppelen aan je database dan kan je het beste
Chronoforms
gebruiken. Daar heb je de mogelijkheid om direct bij het aanmaken, of eventueel later, de ingevulde gegevens op te slaan in een tabel in je database.
Je kunt dat formulier met de bijbehorende plugin in een artikel zetten, maar je kunt het ook gewoon als menu-item oproepen. Dus als je een menu aanmaakt met menu-item Chronoforms en dat rechts publiceert dan werkt het het mooiste.
Je kunt dat formulier met de bijbehorende plugin in een artikel zetten, maar je kunt het ook gewoon als menu-item oproepen. Dus als je een menu aanmaakt met menu-item Chronoforms en dat rechts publiceert dan werkt het het mooiste.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
23 nov 2013 09:42 - 23 nov 2013 09:43
Dit kan met ChronoForms.
Link
Het gaat niet helemaal vanzelf. Op de website staat genoeg info om het werkend te krijgen.
Het gaat niet helemaal vanzelf. Op de website staat genoeg info om het werkend te krijgen.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van dit forum eens. www.paradisehosting.nl | KvK nummer: 08138792 Oost Nederland | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
|
Laatst bewerkt 23 nov 2013 09:43 door webbiertje.
- webbiertje
-
- Joomla!NL vriend(in)
-
25 nov 2013 16:38
Aangezien Chrono links betalend is en de website voor een VZW is, ben ik gaan verder zoeken.
We hebben nu gekozen voor "Form maker lite". Er zijn beperkingen aan, maar tot nu toe doet het wat het moet doen !
We hebben nu gekozen voor "Form maker lite". Er zijn beperkingen aan, maar tot nu toe doet het wat het moet doen !
- DavyC
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Tijd voor maken pagina: 0.727 seconden