Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Custom website & extensie maken

Custom website & extensie maken

03 sep 2014 13:36
#1
Goede middag.
Over het maken van een website met Joomla heb ik enkele vragen & kwam zodoende op dit forum terecht, hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen :)

Normaal maak ik websites voor klanten, deze worden altijd eerst in een Photoshop design vastgelegd waarna ik ze uit ga werken in HTML/CSS/jQuery/PHP/Ajac etc.

Nou heeft een nieuwe klant het verzoek om een website te bouwen voor hun in Joomla (aangezien ze dit nu al gebruiken) o.a, omdat ze zelf content zoals nieuwsberichten etc willen toevoegen.

Mijn vragen zijn nu:
- Is het mogelijk om een eigen Photoshop design geheel over te zetten naar Joomla?
- Is het mogelijk om eigen gemaakte jQuery code zoals slideshows /carrousel & andere code (zoals het ophalen van facebook, Twitter & instagram data) in Joomla in te bouwen?

Ik ben normaal gewend dat ik dit gewoon in een website kan inbouwen & het ophalen van data weer kan geven. Ik weet echter niet of dit mogelijk is in Joomla.

Ik wacht jullie reacties af & bedankt alvast voor de tijd en moeite!!

MVG
Discussie gesloten.
  • Rhyvon
  • Rhyvon's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 2

Custom website & extensie maken

03 sep 2014 13:48
#2
Hallo Rhyvon,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Een Photoshop design in zijn geheel overzetten naar een Joomla template kan, maar is een lastige klus. Er zijn ook bedrijven die het voor je kunnen doen. Ligt ook een beetje aan je kennisniveau. Als ik een dergelijke opdracht krijg, dan ga ik uit van een van de beschikbare basistemplates van gerenommeerde templatemakers (bijvoorbeeld de Master van Yootheme) en bouw die dan verder naar wens uit.

In principe kan je code in Joomla zetten. Ik zou wel eerst gaan kijken of er beschikbare Joomla extensies zijn die hetzelfde doen. Dit houdt de site voor je klant gebruikersvriendelijker.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

Custom website & extensie maken

03 sep 2014 13:53 - 03 sep 2014 13:55
#3
Beste Rhyvon,
Welkom op het forum van Joomla!NL namens het hele team.

- Is het mogelijk om een eigen Photoshop design geheel over te zetten naar Joomla?

Ja, in principe wel.
In Joomla!termen heet dat het template.
Op internet is voldoende te vinden hoe je zelf een Joomla!template opbouwt.
Maar overweeg ook even de optie om bij de grotere templatebouwers een template te zoeken en dat indien gewenst hier en daar wat aan te passen. Voordeel daarvan is dat die templatebouwer zorgt voor updates die eventueel moeten worden uitgevoerd als er aanpassingen in Joomla! worden gedaan die een update van het template vragen.

- Is het mogelijk om eigen gemaakte jQuery code zoals slideshows /carrousel & andere code (zoals het ophalen van facebook, Twitter & instagram data) in Joomla in te bouwen?

Er zijn extensies zoals Sourcerer van NoNumber waarmee je jouw eigen code binnen Joomla! kunt toepassen. Maar oriënteer je ook eens op alle beschikbare extensies voor Joomla!. Die zijn verzameld in de JED (Joomla! Extension Directory).
De kans is namelijk heel groot dat iemand je al voor is geweest en een perfect werkende extensie die voldoet aan jouw wensen heeft gemaakt.

Succes met Joomla!
Je zult ervaren dat het even anders denken zal worden, maar dat je dan de gemakken van dit CMS zult waarderen.

Edit WoodyF4u: Ik zag net dat Astrid mij voor was. Maar gelukkig wel met dezelfde info ;)
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 03 sep 2014 13:55 door WoodyF4u.
Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11179

Custom website & extensie maken

04 sep 2014 12:32
#4
Bedankt voor jullie snelle berichten! :)
Dat is informatie waar ik iets mee kan, super!

Het design wat ik heb gemaakt wil ik toch wel graag "pixel perfect" overzetten, met de daarbij horende elementen.
Zoals het ophalen van social media data, photoslider & carrousel. Ik zit er dus toch sterk aan te denken om zelf een klein backoffice te bouwen, waarin de gebruiker zelf nieuwsberichten oid kan toevoegen. Ik kan voor mijn gevoel op deze manier beter de huisstijl van de klant waarborgen & echt alleen data ophalen die ik nodig heb. Ik vind het namelijk fijner als ik zelf meer controle heb over de data die ik ophaal en hoe deze precies wordt weergegeven etc.

Bedankt voor jullie reacties en tijd!!
Discussie gesloten.
  • Rhyvon
  • Rhyvon's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 2

Custom website & extensie maken

04 sep 2014 12:44
#5
Prima.
Succes met de website.
Mocht je nog andere specifieke Joomla!vragen hebben, maak dan even een nieuw topic aan.
Dan sluit ik deze nu af.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11179
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.858 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie