Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Tekstkader in J3
Tekstkader in J3
01 okt 2014 23:30
In 2.5 kon ik op een pagina een (of meerdere) tekstkader(s) 'trekken' en daar binnen typen. Zoals bij een DTP-programma.
Die optie mis ik in 3.3. Zie ik iets over het hoofd? Ik gebruik JCE en TinyMCE.
Die optie mis ik in 3.3. Zie ik iets over het hoofd? Ik gebruik JCE en TinyMCE.
Richard
- KR1275
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Tekstkader in J3
02 okt 2014 00:25
Je vraag is onduidelijk. Wat bedoel je met "een tekstkader trekken"
Bedoel je in tabel maken in een artikel?
Bedoel je in tabel maken in een artikel?
groetjes,
Anne
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897 | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- AnneM
-
- Joomla!NL vriend(in)
-
Tekstkader in J3
02 okt 2014 21:07 - 02 okt 2014 21:08
Ik weet niet of je ervaring heb met DTP-software (Adobe InDesign, QuarkXPress etc.).
Daarin trek je gewoon een kadertje, waarbinnen je de tekst af afbeeldingen kunt typen en plaatsen.
In J2.5 had ik die functie ook. Je kon dan willekeurig teksten en afbeeldingen plaatsen waar je ze maar wilt hebben. Ideaal om de perfecte layout te creëren (en vaak beter dan aan de slag met tabellen). Die functie was een icoontje in de tekstverwerker/editor van J2, maar lijkt in J3.3 verdwenen.
Zo heb ik bijvoorbeeld de volgende pagina gecreëerd:
www.massto.nl/index.php/super-audio-cd
Daarin trek je gewoon een kadertje, waarbinnen je de tekst af afbeeldingen kunt typen en plaatsen.
In J2.5 had ik die functie ook. Je kon dan willekeurig teksten en afbeeldingen plaatsen waar je ze maar wilt hebben. Ideaal om de perfecte layout te creëren (en vaak beter dan aan de slag met tabellen). Die functie was een icoontje in de tekstverwerker/editor van J2, maar lijkt in J3.3 verdwenen.
Zo heb ik bijvoorbeeld de volgende pagina gecreëerd:
www.massto.nl/index.php/super-audio-cd
Richard
- KR1275
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Tekstkader in J3
02 okt 2014 21:22
Had je daar misschien een extensie voor geïnstalleerd? Ik heb het echt nog nooit gezien. Overigens is jouw pagina nu niet responsive en valt op kleinere schermen een deel van de tekst weg.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
Tijd voor maken pagina: 0.815 seconden