Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost error in SQL syntax

error in SQL syntax

03 okt 2014 11:59
#1
Hoi allemaal,

Door de volgende foutmelding ga ik vast weer een hoop leren maar tot nu toe heb ik het licht nog niet gezien.

De foutmelding is: 1064 You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 3 SQL=SELECT extension_id FROM a2fjx_schemas WHERE `extension_id` =

De oplossing zoek ik in de tabel schema's in de database. De coderegel staat in de bijlage (als ik het als tekst plaats krijg ik zelfs op het forum een foutmelding :-)

Weet jij waar de foutmelding te herstellen is, ik hoor het graag van je!

Dit bericht bevat een bestand als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

  • de Lange
  • de Lange's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 25

error in SQL syntax

03 okt 2014 13:31
#2
Waar en wanneer krijg je die foutmelding? Als ik je sql bekijk, dan is de enige regel die erin staat de versie van Joomla en die regel klopt gewoon. SELECT komt van een php script waarschijnlijk en ik denk van een extensie die het bijbehorende record in de tabel _schemas niet kan vinden.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115

error in SQL syntax

03 okt 2014 13:44
#3
Hoi Astrid,

Het gaat nog steeds om dat Vitabook. Deze heb ik lokaal op de betreffende site draaien maar krijg 'm niet op de live site. Ik heb n.a.v. je vorige bericht de problemen gelezen en andere versie bekeken. Omdat het voor een site is voor (geestelijk) gehandicapten waar ze, zonder inlog, berichten willen kunnen plaatsen en op laten reageren moet het gewoon te simpel zijn. En Vitabook voldoet daar perfect aan. Andere books zien er of niet uit (veel werk om te laten smoelen) en/of voldoen niet aan het gevraagde, vandaar.
  • de Lange
  • de Lange's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 25

error in SQL syntax

03 okt 2014 14:45
#4
Heb je hem als een gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd? Anders zou ik het ook niet weten. Misschien even contact opnemen met de makers?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115

error in SQL syntax

03 okt 2014 14:51
#5
Misschien dat er dan toch nog ergens resten staan van een eerdere ftp poging. Ik ga zoeken of ik iets kan vinden. En anders inderdaad de makers maar een contacten.
Dank je wel voor zo ver
  • de Lange
  • de Lange's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 25

error in SQL syntax

05 okt 2014 14:36
#6
Hoi de Lange,

Deze foutmelding ontstaat bij VitaBook doordat de installatie door Joomla wordt gezien als update (en dus niet als installatie). Dit zou het gevolg kunnen zijn van een eerdere mislukte ftp upload poging.

Ergens zullen dus nog resten van vitabook staan. Afgaande op jij bijgevoegde database schema denk ik dat in de tabel a2fjx_extensions nog een verwijzing naar VitaBook staat (waarschijnlijk extension_id: 10012). Als je deze regel verwijderd verwacht ik dat de installatie wel lukt.

Overigens, maak eerst een backup van je gehele database, voordat je op deze manier dingen gaat aanpassen!

Mocht dit het probleem niet oplossen staan er waarschijnlijk nog andere verwijzingen naar VitaBook. Mocht je hulp nodig hebben deze te verwijderen kun je me het beste even een mailtje sturen (info@joomvita.com).

-- Off topic --
@Astrid, ik snap niet zo goed waarom je iedereen op het forum afraad VitaBook te gebruiken. Je verwijst steeds naar een forum bericht waarbij VitaBook allemaal javascript errors gaf in Joomla 3.2. Dat klopte op dat moment inderdaad, want des tijds was VitaBook niet compatibel met de nieuwe versie van tinyMCE die toen aan Joomla toegevoegd was. Voor deze overgang moesten veel custom plugins welke we speciaal voor de VitaBook editor gescherven hadden aangepast worden, wat natuurlijk tijd kostte.

Afgezien van de overgang naar Joomla 3.2 hebben we (naar ons weten) weinig last van structurele bugs. Misschien kun je VitaBook nog een keer proberen, want ik vind het jammer dat je onze component enkel afrekent op fouten die ontstonden door een update van Joomla 3.1 naar 3.2.

Groet,
Bas

error in SQL syntax

05 okt 2014 16:59
#7
:off:
@Bas: opnieuw getest en geen problemen gevonden op een kale installatie. Op een andere site met meer extensies, mogelijk wel een jquery conflict, maar dat zou ik dan nog even goed uit moeten zoeken.
Fijn dat je dit even meldt :ohmy:
:back:
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115

error in SQL syntax

06 okt 2014 12:01
#8
Hoi Bas,

Dank je wel voor het zetje in de goede richting. Probleem volledig opgelost en Vitabook (waar het uiteindelijk allemaal om begonnen was) doet het prima :-)
  • de Lange
  • de Lange's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 25
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.116 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie