Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost maken/werking van overrides
maken/werking van overrides
08 okt 2014 10:13
Volgens een eerder topic in juli van dit jaar (volgens mij dezelfde tekst als op
deze
site) ben ik aan de slag gegaan met het maken van overrides.
Dit betreft dan zowel in css bestanden als php bestanden van joomsport.
Dus html map in mijn templates map, daarin de desbetreffende modules en/of componenten geplaatst en daar waar nodig aangepast.
Echter op de front-end zijn de wijzigingen niet te zien. Als ik de wijzigingen doorvoer op de originele bestanden (wel nadat ik kopie's heb vastgesteld.) zijn ze wel te zien.
ik maak hierbij gebruik van het Allrounder template.
Is het werken van overrides ook template afhankelijk? of moet, zodra er een html map aanwezig is die overrides werken. Of moet er ergens nog een verwijzing naar die bestanden worden aangebracht.?
Dit betreft dan zowel in css bestanden als php bestanden van joomsport.
Dus html map in mijn templates map, daarin de desbetreffende modules en/of componenten geplaatst en daar waar nodig aangepast.
Echter op de front-end zijn de wijzigingen niet te zien. Als ik de wijzigingen doorvoer op de originele bestanden (wel nadat ik kopie's heb vastgesteld.) zijn ze wel te zien.
ik maak hierbij gebruik van het Allrounder template.
Is het werken van overrides ook template afhankelijk? of moet, zodra er een html map aanwezig is die overrides werken. Of moet er ergens nog een verwijzing naar die bestanden worden aangebracht.?
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Romke
-
Heeft onderwerp gestart
- Algemeen Moderator
-
08 okt 2014 10:23
Het zou kunnen dat het niet werkt bij die component, maar het zou ook kunnen dat je ze niet op de juiste manier (juiste pad) binnen je html map hebt gezet. css overrides zet ik normaal altijd of in een custom.css die ik via mijn template aanroep of gewoon direct in de css van mijn template.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
08 okt 2014 10:28
Dus het kan ook afhankelijk zijn van het component.
Dan zal hier in dat geval wel sprake van zijn. Op zich jammer. het is niet alleen css, ik wil/moet ook in php bestanden wijzigingen aanbrengen om de voor mij gewenste lay-out te krijgen. na updates ben je dat dan kwijt. Vandaar uiteraard overrides zoals jullie ook altijd aanbevelen.
Dan zal hier in dat geval wel sprake van zijn. Op zich jammer. het is niet alleen css, ik wil/moet ook in php bestanden wijzigingen aanbrengen om de voor mij gewenste lay-out te krijgen. na updates ben je dat dan kwijt. Vandaar uiteraard overrides zoals jullie ook altijd aanbevelen.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Romke
-
Heeft onderwerp gestart
- Algemeen Moderator
-
08 okt 2014 10:40
Denk toch dat het je mapconstructie is. Voor zover ik even snel kan zien, zou het met die component wel mogelijk moeten zijn.
Is dit je pad?
Is dit je pad?
Code:
\templates\jouwtemplate\com_joomsport\mapnaam_van_de_view\default.php
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
-
08 okt 2014 10:46 - 08 okt 2014 10:51
Klopt, en daarbij ook nog de mod-js-next-matchtes en mod-js-results
Dit is trouwens de testsite
Dit is trouwens de testsite
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Groeten, Romke
sluiten
- Romke
-
Heeft onderwerp gestart
- Algemeen Moderator
-
08 okt 2014 10:56 - 08 okt 2014 10:57
Dan doe je toch iets niet goed. Ik heb er niet heel veel tijd aan besteed, dus even snel een test met een override van de seaslist.
Met override:
Zonder override:
Met override:
Zonder override:
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
08 okt 2014 11:16
Oke, ook net even een test gedaan en nu ook voor teamlist een override aangemaakt. en de wijzigingen allemaal gedaan via de back-end.
Normaliter download ik de bestanden, werk ze lokaal bij, en upload ze daarna naar de templates/html map etc.
Aangezien de afgelopen dagen zo heb lopen klooien, nog maar eens even helemaal van begin af aan starten. Zet alle originele bestanden van joomsport weer terug. Maak de map html even leeg en start dan wel even opnieuw.
Leren, doe je met vallen en opstaan
Bedankt zover eerst, ga dit topic sluiten. Mocht ik tzt weer eens vastlopen weet ik jullie te vinden,
Dank je wel.
Normaliter download ik de bestanden, werk ze lokaal bij, en upload ze daarna naar de templates/html map etc.
Aangezien de afgelopen dagen zo heb lopen klooien, nog maar eens even helemaal van begin af aan starten. Zet alle originele bestanden van joomsport weer terug. Maak de map html even leeg en start dan wel even opnieuw.
Leren, doe je met vallen en opstaan
Bedankt zover eerst, ga dit topic sluiten. Mocht ik tzt weer eens vastlopen weet ik jullie te vinden,
Dank je wel.
Groeten, Romke
sluiten
- Romke
-
Heeft onderwerp gestart
- Algemeen Moderator
-
Tijd voor maken pagina: 0.943 seconden