Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Een dropdown menu in een dropdown menu.

Een dropdown menu in een dropdown menu.

21 feb 2015 18:06
#1
Hallo,

Al enige tijd loop ik tegen een probleem aan. Ik ben namelijk druk bezig om mijn site te vernieuwen.

Wat ik namelijk graag wil is het volgende: in een menu-item die in het hoofdmenu staat, een dropdownmenu.

Uitleg: In het hoofd-menu bevinden zich bijvoorbeeld de volgende items; contact, over mij en vrijwerk en onder bijvoorbeeld het item "vrijwerk" bevinden zich ; portfolio, webshop en informatie.
En onder het item "portfolio" bevinden zich dan weer; autonoom en abstract.

Is dit mogelijk in Joomla 3, ik heb mij al behoorlijk suf gegoogeld, maar zonder succes.
Wel had ik dit artikel gevonden, maar daar kwam ik helaas niet uit. Een dropdown menu maken

Alvast bedankt
Discussie gesloten.
  • Krizz
  • Krizz's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 18

Een dropdown menu in een dropdown menu.

23 feb 2015 06:41
#2
Het artikel 'Een dropdown menu maken' geeft naar mijn idee precies het voorbeeld zoals gewenst is. Laat even weten als dit juist niet zo is. Verder bestaat de oplossing uit technische menu stappen en CSS aanpassingen voor de opmaak. Ook zonder CSS moet het submenu's al getoond worden in de front-end.

Wordt het menu getoond inclusief submenu's in de front-end, of laat de front-end alleen de hoofdmenu's zien?

Groet,

Dutch-HTML.nl
Dutch-HTML.nl
Joomla templates, componenten en upgrade naar Joomla 3.4
K.v.K. Amsterdam 33303476
Discussie gesloten.

Een dropdown menu in een dropdown menu.

23 feb 2015 10:08
#3
Dutch-HTML.nl, dank voor je antwoord.

Het artikel is juist het geen wat ik wil, alleen ben ik waarschijnlijk niet kundig genoeg om dit voor elkaar te krijgen.

Wat ik dus gedaan heb de 3 mappen: "default.php", "default_component.php" en "default_url.php" geplaatst in mijn map; html van mijn template.

Ook het volgende had ik bekeken: Extensies->Modulebeheer->Hoofdmenu->Opties->Toon Submenuitems->Ja.
En dit is ook correct.

Wat ik dan krijg, zijn twee dropdown-pijltjes naast elkaar in het hoofd-menu. Ik zal later op de dag hiervan wel een screenshot maken mocht je dat graag willen.

Verder heb ik niks in mijn CSS aangepast.
Discussie gesloten.
  • Krizz
  • Krizz's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 18

Een dropdown menu in een dropdown menu.

23 feb 2015 10:12
#4
Graag een schermafdruk. Dan kan ik beter inschatten welke stap gemist is of waar het net iets ander moet.
Dutch-HTML.nl
Joomla templates, componenten en upgrade naar Joomla 3.4
K.v.K. Amsterdam 33303476
Discussie gesloten.

Een dropdown menu in een dropdown menu.

23 feb 2015 10:46
#5
Oke dat zal ik later op de dag even doen.
Discussie gesloten.
  • Krizz
  • Krizz's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 18

Een dropdown menu in een dropdown menu.

23 feb 2015 20:43 - 23 feb 2015 20:43
#6
Bij de eerste afbeelding heb ik het "default.php" bestand die ik gedownload heb inclusief de andere 2 bestanden geplaatst in mijn map; html van mijn template.

Bij de tweede afbeelding heb ik het gedownloade "default.php" bestand, vervangen door het originele "default.php" bestand.

Afbeelding 3 is de back-end, voor het geval dat.

Afbeelding 1


Afbeelding 2


Afbeelding 3

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 23 feb 2015 20:43 door Krizz.
Discussie gesloten.
  • Krizz
  • Krizz's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 18
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.985 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie