Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost mediabeheer
mediabeheer
27 feb 2015 16:44
hoi,
ik loop tegen een irritant probleem aan van Joomla;
als je foto's upload naar mediabeheer en je hebt je vergist in het formaat dan verwijder je de foto(s) uit mediabeheer, past de afmetingen aan en upload de foto's opnieuw. Wat blijkt, de afmetingen in de frontend behouden het oude formaat. Is dat ook een bug of is het mijn bug??
PeterL
ik loop tegen een irritant probleem aan van Joomla;
als je foto's upload naar mediabeheer en je hebt je vergist in het formaat dan verwijder je de foto(s) uit mediabeheer, past de afmetingen aan en upload de foto's opnieuw. Wat blijkt, de afmetingen in de frontend behouden het oude formaat. Is dat ook een bug of is het mijn bug??
PeterL
Discussie gesloten.
- PeterL
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
mediabeheer
27 feb 2015 17:01
Tja, dat is een 'bug' in je verwachting over wat je met je artikel doet.
Als je een afbeelding in een artikel plaatst, wordt er op dat moment een aantaleigenschappen in html vastgelegd.
Waaronder de hoogte en breedte.
Als je de foto als bestand dus fysiek verkleind en terug plaatst met dezelfde naam, dan heb je het bestand wel gewijzigd, maar het artikel verwacht nog steeds een grote afbeelding.
Je moet niet alleen de fysieke afbeelding verkleinen en weer uploaden, maar ook de afbeelding in het artikel verwijderen en na aanpassen en uploaden van het bestand opnieuw in het artikel plaatsen.
Als je een afbeelding in een artikel plaatst, wordt er op dat moment een aantaleigenschappen in html vastgelegd.
Waaronder de hoogte en breedte.
Als je de foto als bestand dus fysiek verkleind en terug plaatst met dezelfde naam, dan heb je het bestand wel gewijzigd, maar het artikel verwacht nog steeds een grote afbeelding.
Je moet niet alleen de fysieke afbeelding verkleinen en weer uploaden, maar ook de afbeelding in het artikel verwijderen en na aanpassen en uploaden van het bestand opnieuw in het artikel plaatsen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
Discussie gesloten.
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
mediabeheer
27 feb 2015 17:08
Hoi WoodyF4u,
ja dat begrijp ik maar het gaat in dit geval niet om een artikel maar om een module (mod_beautiful_banner_image_flow_Pro12)
In deze module heb ik eveneens alles verwijderd, heb zelfs de map onder mediabeheer verwijderd, een andere naam gegeven etc. maar niets lijkt te helpen. Ik denk nu gewoon even wachten tot de server de database heeft bijgewerkt of zo...
PeterL
ja dat begrijp ik maar het gaat in dit geval niet om een artikel maar om een module (mod_beautiful_banner_image_flow_Pro12)
In deze module heb ik eveneens alles verwijderd, heb zelfs de map onder mediabeheer verwijderd, een andere naam gegeven etc. maar niets lijkt te helpen. Ik denk nu gewoon even wachten tot de server de database heeft bijgewerkt of zo...
PeterL
Discussie gesloten.
- PeterL
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
mediabeheer
27 feb 2015 17:23
Cacheprobleempje?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Discussie gesloten.
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
mediabeheer
27 feb 2015 17:39
dacht ik ook, dus cache vernieuwd, maar geen resultaat.
Ik krijg trouwens in 3.4 ook steeds de melding dat er 2 extensies geupdate kunnen worden maar als ik dan klik op 'update' dan volgt er
een venster waar staat dat alle extensies up-to-date zijn??
Ik ga zo nog eens proberen met die afbeeldingen. Het is overigens een 'probleem' wat alle Joomla versies hebben gehad maar 3.4 spant de kroon lijkt wel....
PeterL
Ik krijg trouwens in 3.4 ook steeds de melding dat er 2 extensies geupdate kunnen worden maar als ik dan klik op 'update' dan volgt er
een venster waar staat dat alle extensies up-to-date zijn??
Ik ga zo nog eens proberen met die afbeeldingen. Het is overigens een 'probleem' wat alle Joomla versies hebben gehad maar 3.4 spant de kroon lijkt wel....
PeterL
Discussie gesloten.
- PeterL
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
mediabeheer
27 feb 2015 17:44
Misschien heb jij wel wat aan de PRO-versie van Cache Cleaner van NoNumber.
Dan weet je zeker dat na elke actie de Joomla!back-end de Joomla!cache weer is geleegd.
Als je dan aan de voorkant nog even zelf je browsercache leegt weet je zeker dat je naar de meest recente versie van je site zit te kijken.
Dan weet je zeker dat na elke actie de Joomla!back-end de Joomla!cache weer is geleegd.
Als je dan aan de voorkant nog even zelf je browsercache leegt weet je zeker dat je naar de meest recente versie van je site zit te kijken.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
Discussie gesloten.
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
Tijd voor maken pagina: 0.813 seconden