Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Link werkt niet zoals ik het wil
22 apr 2015 15:17
Ik heb twee sites die op een verschillende database 'draaien'. Nu wil ik een link plaatsen op
www.oudesite.nl/nieuwesite
die uit moet komen op
www.oudesite.nl
, maar dat werkt op een of andere manier niet. Joomla overschrijft die link steeds waardoor ik op de nieuwe site uitkom in plaats van op de oude site. Wat gaat er fout?
Vriendelijke groeten, Maarten
- snoodaard
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
22 apr 2015 18:42
Heb je al ergens een redirect in je .htaccess staan of zo? Dit zou normaal gesproken gewoon moeten werken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
22 apr 2015 20:14
Hoe controleer ik dat? Ik ben nog niet zo ervaren met Joomla...
Links naar andere sites werken trouwens wél.
Links naar andere sites werken trouwens wél.
- snoodaard
- Nieuw op Joomla!NL
22 apr 2015 21:06
Kan het zijn dat je een kopie hebt gemaakt van de oude site en die hebt gebruikt voor de nieuwe site?
Als dat niet met Akeeba backup maar handmatig hebt gedaan, kan het zijn dat er in het bestand configuration.php een verkeerde verwijzing staat naar de live_site waardoor de link verkeerd wordt omgeleid.
Als dat niet met Akeeba backup maar handmatig hebt gedaan, kan het zijn dat er in het bestand configuration.php een verkeerde verwijzing staat naar de live_site waardoor de link verkeerd wordt omgeleid.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
22 apr 2015 21:21
Maak je een interne link of een externe?
Want als ik het zo lees, kan het heel goed zijn dat ie naar de verkeerde 'root' verwijst.
m.a.w. maak je een link naar /pietjepuk of www.nieuwesite.nl/pietjepuk ?
Want als ik het zo lees, kan het heel goed zijn dat ie naar de verkeerde 'root' verwijst.
m.a.w. maak je een link naar /pietjepuk of www.nieuwesite.nl/pietjepuk ?
Managing partner Nederland - Pixlogix.com
(KVK / CIN: U72200GJ2014PTC081526)
Ons team heeft meer dan 15 jaar ervaring in oplossingen op maat!
(KVK / CIN: U72200GJ2014PTC081526)
Ons team heeft meer dan 15 jaar ervaring in oplossingen op maat!
- hielkio
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
22 apr 2015 21:41
Woody: ik heb inderdaad een kopie gemaakt van de oude site, maar heb daarvoor Akeeba Backup gebruikt.
Hielkio: in het artikel waarin de link moet komen, druk ik op 'invoegen/bewerken link' en vervolgens vul ik ' www.oudesite.nl ' in bij URL en bij 'tekst om weer te geven' vul ik de naam van de site in en bij 'doel' vul ik nieuw venster in. Daarna is de link gemaakt, dat werkt bij alle andere links goed, maar bij hier dus niet...
Om bij jouw voorbeeld te blijven: mijn site heeft de naam www.nieuwesite.nl/pietjepuk en de link moet gaan naar www.nieuwesite.nl .
Hielkio: in het artikel waarin de link moet komen, druk ik op 'invoegen/bewerken link' en vervolgens vul ik ' www.oudesite.nl ' in bij URL en bij 'tekst om weer te geven' vul ik de naam van de site in en bij 'doel' vul ik nieuw venster in. Daarna is de link gemaakt, dat werkt bij alle andere links goed, maar bij hier dus niet...
Om bij jouw voorbeeld te blijven: mijn site heeft de naam www.nieuwesite.nl/pietjepuk en de link moet gaan naar www.nieuwesite.nl .
- snoodaard
- Nieuw op Joomla!NL
22 apr 2015 21:55
Lijkt me handig om hier de echte links naar de sites neer te zetten. Misschien dat er dan meer duidelijkheid komt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
22 apr 2015 22:03
Merkwaardig, nogmaals geprobeerd de link werkend te krijgen en nu lukt het wel. Wat ik nu verkeerd gedaan heb, weet ik niet. Maar het probleem lijkt opgelost. Bedankt voor jullie snelle reacties!
- snoodaard
- Nieuw op Joomla!NL
23 apr 2015 14:22 - 23 apr 2015 14:24
Hallo,
Bedankt voor het terugkoppelen.
Ik heb de "opgelost" uit de titel gehaald dit omdat er geen oplossing is gegeven.
Je had je topic afgesloten met de knop "Dit is de oplossing". Maar omdat de door jou geselecteerde post geen oplossing bevat, heb ik dit gecorrigeerd. Deze knop is namelijk alleen bedoeld om te gebruiken op een bericht waarin de oplossing staat beschreven.
Als er geen oplossing is geef het de volgende keer even door in het bericht, een moderator zal deze op jou verzoek de topic dan sluiten.
Bedankt voor het terugkoppelen.
Ik heb de "opgelost" uit de titel gehaald dit omdat er geen oplossing is gegeven.
Je had je topic afgesloten met de knop "Dit is de oplossing". Maar omdat de door jou geselecteerde post geen oplossing bevat, heb ik dit gecorrigeerd. Deze knop is namelijk alleen bedoeld om te gebruiken op een bericht waarin de oplossing staat beschreven.
Als er geen oplossing is geef het de volgende keer even door in het bericht, een moderator zal deze op jou verzoek de topic dan sluiten.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.717 seconden