Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Afscherming van toepassingen en rechten
01 dec 2015 21:06
Hallo,
Ik heb een gebruiker die moet de tekst van de tabs-module van Nonumber kunnen wijzigen, terwijl hij verder nergens aan mag komen. Is dit mogelijk ? Kan mij iemand vertellen hoe ik onderdelen van de bijgesloten afbeelding zodanig kan blokkeren dat er alleen slechts de tekst en eventueel een image kan worden gewijzigd.
groet, Jos
Ik heb een gebruiker die moet de tekst van de tabs-module van Nonumber kunnen wijzigen, terwijl hij verder nergens aan mag komen. Is dit mogelijk ? Kan mij iemand vertellen hoe ik onderdelen van de bijgesloten afbeelding zodanig kan blokkeren dat er alleen slechts de tekst en eventueel een image kan worden gewijzigd.
groet, Jos
Discussie gesloten.
- zjoskebest
-
Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
01 dec 2015 21:25
Voor zover ik weet kan het alleen als de gebruiker is ingelogd in de back-end.
En daar moet je dan heel veel gaan uitzetten.
Het is dan het handigste om eerst een aparte gebruikersgroep aan te maken en daarna alles in de back-end af te sluiten via de knop Rechten die je door de hele back-end bij elke component, module en plugin tegenkomt.
Maar uiteindelijk vraag je om hele specifieke afsluiting van een deel van de NoNumber-extensie en volgens mij houdt het daar wel een beetje op.
Je kunt de gebruiker wel toegang geven of juist blokkeren voor een extensie, maar niet ervoor zorgen dat alleen een deel van de extensie voor een gebruiker(sgroep) beschikbaar is.
En daar moet je dan heel veel gaan uitzetten.
Het is dan het handigste om eerst een aparte gebruikersgroep aan te maken en daarna alles in de back-end af te sluiten via de knop Rechten die je door de hele back-end bij elke component, module en plugin tegenkomt.
Maar uiteindelijk vraag je om hele specifieke afsluiting van een deel van de NoNumber-extensie en volgens mij houdt het daar wel een beetje op.
Je kunt de gebruiker wel toegang geven of juist blokkeren voor een extensie, maar niet ervoor zorgen dat alleen een deel van de extensie voor een gebruiker(sgroep) beschikbaar is.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
Discussie gesloten.
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
01 dec 2015 21:29
Beetje lastig te zeggen zonder bijlage. Maar NoNumber heeft geen tabs module. Dus ik ben benieuwd wat je precies gedaan hebt. Er is wel een tabs extensie waarmee je inderdaad tabs in een aangepaste html module kunt zetten. Maar geeft of een link naar je site of een duidelijke afbeelding, want nu blijft het gokken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Discussie gesloten.
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
01 dec 2015 21:52
Kan ik het beste de test site geven.
Www.bogersbest.nl/_chrissy
. Het betreft dan het menu workshop. De gebruiker moet ook hikashop kunnen updaten en toeviegen.
Discussie gesloten.
- zjoskebest
-
Heeft onderwerp gestart
-
01 dec 2015 22:15
Neem aan dat je dit bedoelt?
www.bogersbest.nl/_chrissy/index.php/workshops
Is gewoon een artikel. Dus als je de gebruiker auteur maakt en als auteur toewijst aan het artikel, dan kan ze frontend bewerken.
Is gewoon een artikel. Dus als je de gebruiker auteur maakt en als auteur toewijst aan het artikel, dan kan ze frontend bewerken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
Discussie gesloten.
- Astrid
-
-
01 dec 2015 23:27 - 02 dec 2015 11:18
[strike]Dank Astrid,
Ik wil voor hikashop een aparte groep maken, kan ik dan daar ook de auteur daar in opnemen?
Ik blijf rechten en toegang een moeilijke materie vinden.
Gr/Jos[/strike]
Edit Astrid: Graag 1 onderwerp per vraag.
Ik wil voor hikashop een aparte groep maken, kan ik dan daar ook de auteur daar in opnemen?
Ik blijf rechten en toegang een moeilijke materie vinden.
Gr/Jos[/strike]
Edit Astrid: Graag 1 onderwerp per vraag.
Laatst bewerkt 02 dec 2015 11:18 door Astrid.
Discussie gesloten.
- zjoskebest
-
Heeft onderwerp gestart
-
02 dec 2015 09:25
Astrid, Sorry maar door de vragen ben ik afgedwaald van mijn uiteindelijke vraag die ik visueel maak in de bijlage. Als ik ben ingelogd en op bewerk knop heb geklikt komen er onderaan rubrieken in een kader die afzonderlijk zijn aan te klikken. Hoe kun je die uitschakelen , terwijl het bewerk mogelijkheid voor die persoon blijft bestaan?
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Discussie gesloten.
- zjoskebest
-
Heeft onderwerp gestart
-
02 dec 2015 11:18
Kan wel, maar niet met auteur. Dan moet je een aparte gebruikersgroep aanmaken onder geregistreerd en voor alle editors-xtd plugins de toegang op Speciaal zetten. En dan binnen JCE een frontend profiel aanmaken specifiek voor die gebruikersgroep.
Groetjes, Astrid
sluiten
Discussie gesloten.
- Astrid
-
-
02 dec 2015 14:07
Dank Astrid voor je antwoord echter hier moet ik effe over denken . Dat van auteur is duidelijk ook de aparte gebruikersgroep. Over editors-xtd plugins heb ik wat gevonden maar moet ik toch verder induiken hoe dat kan worden toegepast.
Discussie gesloten.
- zjoskebest
-
Heeft onderwerp gestart
-
02 dec 2015 14:40
Ga in de back-end naar Extensies --> plugins
Dabn aan de linkerkant het Filter instellen op Type = editors-xtd
Open de gewenste plugins en stel dan bij Toegang de nieuwe groep in.
Dabn aan de linkerkant het Filter instellen op Type = editors-xtd
Open de gewenste plugins en stel dan bij Toegang de nieuwe groep in.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
Discussie gesloten.
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
02 dec 2015 16:04
Dank je . Ik ga deze sluiten niet omdat het helemaal is opgelost maar omdat ik een vreemde fout vind in de website die ik in een nieuw onderwerp wil aankaarten.
groet, Jos
groet, Jos
Discussie gesloten.
- zjoskebest
-
Heeft onderwerp gestart
-
02 dec 2015 16:25
Je kunt het draadje gewoon open laten hoor. Net zo lang tot het opgelost is. En als je een ander probleem hebt, dan maak je daarvoor inderdaad een nieuwe vraag aan.
Groetjes, Astrid
sluiten
Discussie gesloten.
- Astrid
-
-
Tijd voor maken pagina: 1.074 seconden