Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Aparte loginformulieren voor verschillende gebruikers?
09 dec 2015 12:13
Ik heb op onze website een login-formulier voor dierenartsen.
Door naar het artikel "dierenartsen" te gaan wordt dit formulier zichtbaar.
Na het inloggen krijgt de dierenarts toegang tot o.a. informatie over de prijzen, dit wordt zichtbaar door een module die ik heb ingesteld op toegang "geregistreerd". (zie voorbeelden)
Echter vraag ik me af of het ook mogelijk is om een apart login formulier te plaatsen op een pagina voor bijvoorbeeld een veehouder.
De bedoeling is dat hij/zij zich op een andere pagina ook kan registreren en dan automatisch het "label" veehouder krijgt.
Uiteraard wil ik hier dan weer andere informatie aan koppelen dan voor de dierenarts.
De informatie voor de dierenarts mag niet zichtbaar zijn voor de veehouder en vice versa.
Zijn er mogelijkheden om dit voor elkaar te krijgen?
Door naar het artikel "dierenartsen" te gaan wordt dit formulier zichtbaar.
Na het inloggen krijgt de dierenarts toegang tot o.a. informatie over de prijzen, dit wordt zichtbaar door een module die ik heb ingesteld op toegang "geregistreerd". (zie voorbeelden)
Echter vraag ik me af of het ook mogelijk is om een apart login formulier te plaatsen op een pagina voor bijvoorbeeld een veehouder.
De bedoeling is dat hij/zij zich op een andere pagina ook kan registreren en dan automatisch het "label" veehouder krijgt.
Uiteraard wil ik hier dan weer andere informatie aan koppelen dan voor de dierenarts.
De informatie voor de dierenarts mag niet zichtbaar zijn voor de veehouder en vice versa.
Zijn er mogelijkheden om dit voor elkaar te krijgen?
Discussie gesloten.
- RensvN
-
Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
-
09 dec 2015 13:12
Inlogformulier is inlogformulier. Je kunt natuurlijk net doen of het iets anders is, maar het zal niet anders gaan werken. Ligt eraan hoe je je gebruikers registreert en in welke gebruikersgroepen ze staan.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Discussie gesloten.
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
09 dec 2015 13:14
Aanvulling.
Ik heb wel 2 verschillende loginformulieren, ik heb ook 2 verschillende gebruikersgroepen en toegangsniveaus aangemaakt voor dierenarts en veehouder maar wat ik eigenlijk graag zou willen is dat bij inloggen op pagina veehouder, de gebruiker automatisch de veehouder-rechten krijgt. Op de pagina dierenarts moet een dierenarts na het registreren en inloggen automatisch de rechten voor dierenarts krijgen.
Ik heb wel 2 verschillende loginformulieren, ik heb ook 2 verschillende gebruikersgroepen en toegangsniveaus aangemaakt voor dierenarts en veehouder maar wat ik eigenlijk graag zou willen is dat bij inloggen op pagina veehouder, de gebruiker automatisch de veehouder-rechten krijgt. Op de pagina dierenarts moet een dierenarts na het registreren en inloggen automatisch de rechten voor dierenarts krijgen.
Discussie gesloten.
- RensvN
-
Heeft onderwerp gestart
-
-
09 dec 2015 13:16
De antwoorden overlapten elkaar.
Maar kan ik dan bij het registreren bijvoorbeeld de gebruiker een keuze geven via een uitklapmenu ofzo?
Maar kan ik dan bij het registreren bijvoorbeeld de gebruiker een keuze geven via een uitklapmenu ofzo?
Discussie gesloten.
- RensvN
-
Heeft onderwerp gestart
-
-
09 dec 2015 13:23
Standaard niet. Is wel een
plugin
voor. En waarschijnlijk kan het ook met Chronoforms, maar dan moet je zelf de registratie goedkeuren en de gebruiker toewijzen aan de juiste groep.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Discussie gesloten.
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
Tijd voor maken pagina: 1.066 seconden