Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Site heeft plots blanco pagina
Site heeft plots blanco pagina
30 dec 2015 09:39
Beste,
Frontend van onze website geeft een blanco pagina. Ik heb het pas gisteren ontdekt. Daarvoor werkte alles nog naar behoren. Er zijn geen extensies toegevoegd of weggehaald. Versie van Joomla is 3.4.1. Host is Webreus. Ik heb ze gisteren nog een e-mailtje gestuurd met de vraag of zij iets gewijzigd of geupgraded hadden, maar daar heb ik nog geen antwoord van gekregen. Wat mss ook vermeldenswaard is: webbuddy (checkt of website al dan niet online is) geeft als resultaat: site is bereikbaar, laatste check om 9:26.
De backend is wel bereikbaar. Hier kon ik enkele minuten geleden ook geen artikels bewerken of zo (foutmelding: an error has occured. 0 Cannot write to log file) maar dat is ondertussen weer wel oké.
Iemand een idee wat hier fout kan zijn?
Bedankt!
Frontend van onze website geeft een blanco pagina. Ik heb het pas gisteren ontdekt. Daarvoor werkte alles nog naar behoren. Er zijn geen extensies toegevoegd of weggehaald. Versie van Joomla is 3.4.1. Host is Webreus. Ik heb ze gisteren nog een e-mailtje gestuurd met de vraag of zij iets gewijzigd of geupgraded hadden, maar daar heb ik nog geen antwoord van gekregen. Wat mss ook vermeldenswaard is: webbuddy (checkt of website al dan niet online is) geeft als resultaat: site is bereikbaar, laatste check om 9:26.
De backend is wel bereikbaar. Hier kon ik enkele minuten geleden ook geen artikels bewerken of zo (foutmelding: an error has occured. 0 Cannot write to log file) maar dat is ondertussen weer wel oké.
Iemand een idee wat hier fout kan zijn?
Bedankt!
- Narbog0
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
30 dec 2015 10:10 - 30 dec 2015 10:12
Hallo,
Nog wat bijkomende info... Ik heb foutrapportage aangezet op maximum. Ik krijg nu een heleboel foutmeldingen op diverse pagina's waar modules draaien.
Telkens ik die module 'unpublish' gaat op de frontend de pagina gewoon open.
Een aantal voorbeelden van foutmeldingen:
Ik heb geen flauw idee wat er gebeurd is. Iemand van jullie?
Edit Astrid: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Nog wat bijkomende info... Ik heb foutrapportage aangezet op maximum. Ik krijg nu een heleboel foutmeldingen op diverse pagina's waar modules draaien.
Telkens ik die module 'unpublish' gaat op de frontend de pagina gewoon open.
Een aantal voorbeelden van foutmeldingen:
Parse error: syntax error, unexpected end of file in /var/www/vhosts/denleeuweric.be/httpdocs/modules/mod_login/tmpl/default.php on line 76
Parse error: syntax error, unexpected end of file, expecting variable (T_VARIABLE) or ${ (T_DOLLAR_OPEN_CURLY_BRACES) or {$ (T_CURLY_OPEN) in /var/www/vhosts/denleeuweric.be/httpdocs/modules/mod_djimageslider/tmpl/default.php on line 72
Ik heb geen flauw idee wat er gebeurd is. Iemand van jullie?
Edit Astrid: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 30 dec 2015 10:12 door Astrid.
- Narbog0
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
30 dec 2015 10:15
Niet zeker, maar het zou best kunnen dat je site gehackt is. Zeker gezien het feit dat je op een zwaar verouderde Joomla versie draait.
Meestal wordt een site gehackt doordat er Malware of Spyware op je lokale pc zit.
Ga dus als volgt te werk:
Meestal wordt een site gehackt doordat er Malware of Spyware op je lokale pc zit.
Ga dus als volgt te werk:
- Zorg ervoor dat je PC Spy- en Malware vrij is.
- Zet een goede recente backup terug.
- wijzig al je wachtwoorden.
- update je site naar de nieuwste versie van Joomla en vergeet ook niet alle extensies mee te nemen.
- Maak meteen een nieuwe backup.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
Tijd voor maken pagina: 0.657 seconden