Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Hoe maak ik een site in Joomla
30 dec 2015 12:09 - 30 dec 2015 12:31
Beste Team van joomla.
Sorry voor de post die niet om de goede sectie staat maar ik kon even niet vinden waar ik deze vraag neer moet zetten.
Ik ben helemaal nieuw en nog niet zo goed bekend met joomla. Maar mijn grote complimenten voor alle mensen die hier aan mee werken.
Ik kom pas een paar dagen achter dat joomla een geweldige site is en dat je er erg veel mee kunt doen.
Nu heb ik een aantal vragen aan de mensen hier.
Ik heb een domein naam en een server. Daar uit heb ik de versie 3.4.8 installeert en heb een template gedownload via google.
Hier komen mijn punten.
1. Kan ik een banner boven mijn website plaatsten.
2. Kan ik er een chatbox of shoutbox in plaatsten.
3. Waar kan ik de plugins en module vinden.
4. is er een handleiding hoe de admincp werkt.
Ik wacht rustig af op antwoord.
Mvg Mike
Edit Astrid: Ik heb de titel van je topic aangepast omdat de oude titel (Ik heb een vraag) mij onduidelijk leek voor andere lezers.
Sorry voor de post die niet om de goede sectie staat maar ik kon even niet vinden waar ik deze vraag neer moet zetten.
Ik ben helemaal nieuw en nog niet zo goed bekend met joomla. Maar mijn grote complimenten voor alle mensen die hier aan mee werken.
Ik kom pas een paar dagen achter dat joomla een geweldige site is en dat je er erg veel mee kunt doen.
Nu heb ik een aantal vragen aan de mensen hier.
Ik heb een domein naam en een server. Daar uit heb ik de versie 3.4.8 installeert en heb een template gedownload via google.
Hier komen mijn punten.
1. Kan ik een banner boven mijn website plaatsten.
2. Kan ik er een chatbox of shoutbox in plaatsten.
3. Waar kan ik de plugins en module vinden.
4. is er een handleiding hoe de admincp werkt.
Ik wacht rustig af op antwoord.
Mvg Mike
Edit Astrid: Ik heb de titel van je topic aangepast omdat de oude titel (Ik heb een vraag) mij onduidelijk leek voor andere lezers.
Laatst bewerkt 30 dec 2015 12:31 door Astrid.
Discussie gesloten.
- MikeNL
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
30 dec 2015 12:15
Hallo MikeNL,
Uiteraard hartelijk welkom.
En hierbij in het kort mijn antwoorden (wellicht komen er leden met specifieke voorbeelden van wat je zoekt):
Uiteraard hartelijk welkom.
En hierbij in het kort mijn antwoorden (wellicht komen er leden met specifieke voorbeelden van wat je zoekt):
- Ja, dat kan. Is wel afhankelijk van je gekozen template.
- Ja, dat kan. Zie punt 3.
- Je vind hier veel extensies, plug-ins en modules voor Joomla!.
- Dit is afhankelijk van je admincp, ik verwacht dat je host (waar je de serverruimte hebt) wel een handleiding heeft.
Discussie gesloten.
- David
-
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
-
- Webneus 2
30 dec 2015 12:21
Beste David,
Hartelijk bedankt voor de snelle support.
Ik heb een template.
Kun je mij misschien vertellen waar ik zo template kan vinden waar een banner bij zit.
Dat is namelijk erg belangrijk voor de website.
Hartelijk bedankt voor de snelle support.
Ik heb een template.
Kun je mij misschien vertellen waar ik zo template kan vinden waar een banner bij zit.
Dat is namelijk erg belangrijk voor de website.
Discussie gesloten.
- MikeNL
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
30 dec 2015 12:23
hallo MikeNL
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
De meeste antwoorden heeft David eigenlijk al gegeven.
Wat betreft een template. Deze beschikt over posities waar je modules e.d. kunt plaatsen. Vrijwel alle templates hebben wel toppositie, bannerpositie of head al naar gelang hun eigen benaming en indeling.
Kijk bij de makers van de template of zij een handleiding hebben, waarin vaak ook de posities wel worden genoemd. Anders moet je bij templatebeheer even de optie om je modulepositie te zien even aanzetten. je kunt dan via jesitenaam.nl/?tp=1 je posities zien.
Voor eventuele verdere vragen gebruik ook onze zoekfunctie!
Veel succes en plezier met joomla!
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
De meeste antwoorden heeft David eigenlijk al gegeven.
Wat betreft een template. Deze beschikt over posities waar je modules e.d. kunt plaatsen. Vrijwel alle templates hebben wel toppositie, bannerpositie of head al naar gelang hun eigen benaming en indeling.
Kijk bij de makers van de template of zij een handleiding hebben, waarin vaak ook de posities wel worden genoemd. Anders moet je bij templatebeheer even de optie om je modulepositie te zien even aanzetten. je kunt dan via jesitenaam.nl/?tp=1 je posities zien.
Voor eventuele verdere vragen gebruik ook onze zoekfunctie!
Veel succes en plezier met joomla!
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Discussie gesloten.
- Romke
-
- Algemeen Moderator
-
30 dec 2015 12:25
Dat is op zich lastig want vaak worden de templates als basis aangeleverd (of beschikbaar gesteld voor download) en daarna 'opgetuigd' met allerlei modules en extensies.
In principe kan elke banner in elke template.
Wellicht kun je aangeven welke template je gedownload hebt, vaak hebben de ontwikkelaars zelf ook een goede (gratis) oplossing.
In principe kan elke banner in elke template.
Wellicht kun je aangeven welke template je gedownload hebt, vaak hebben de ontwikkelaars zelf ook een goede (gratis) oplossing.
Discussie gesloten.
- David
-
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
-
- Webneus 2
30 dec 2015 12:27
Beste Romke.
Hartstikke bedankt voor je snelle reactie.
Ik ga is rond neuzen.
Gr Mike
Hartstikke bedankt voor je snelle reactie.
Ik ga is rond neuzen.
Gr Mike
Discussie gesloten.
- MikeNL
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
30 dec 2015 12:32
Je stelt veel vragen in 1 draadje. Hierdoor wordt het voor jezelf verwarrend en heb je minder kans op een correct antwoord. Ik zal dit draadje sluiten. Je mag hier zoveel vragen stellen als je wilt, maar graag steeds 1 onderwerp per vraag.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Discussie gesloten.
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
Tijd voor maken pagina: 0.937 seconden