Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Spam e-mail hack vanuit website bestanden
30 dec 2015 15:13
Al een paar dagen krijg ik via de DirectAdmin waarschuwingen dat er spam verstuurd wordt via een tweetal domain namen waarvan ik de websites in beheer heb. Als eerste heb ik via de e-mail usage de spam mail achterhaald en de php-scripts verwijderd via ftp.
De website heb ik ook geupdated met laatste joomla versie en wachtwoorden gewijzigd.
Vraag is nu: Hoe kan ik de website bestanden vooraf scannen om te achterhalen waar eventuele spam php scripts staan?
De website heb ik ook geupdated met laatste joomla versie en wachtwoorden gewijzigd.
Vraag is nu: Hoe kan ik de website bestanden vooraf scannen om te achterhalen waar eventuele spam php scripts staan?
Discussie gesloten.
- alleflo
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
30 dec 2015 15:20
Het snelste is om een compleet nieuwe installatie te doen. Haal alle bestanden eerst naar je computer en maak een backup van je database. Installeer de laatste versie van Joomla met alle door jou gebruikte extensies, zet vanaf je computer alle afbeeldingen over (die je eerst scant met een virusscanner) en importeer dan de backup van je originele database.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Discussie gesloten.
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
30 dec 2015 15:27
Is er geen andere manier? om alleen spam script op te sporen? of oorzaak te achterhalen van de hack?
Gemarkeerd als webneus door: Jelle
Discussie gesloten.
- alleflo
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
30 dec 2015 15:33
Ja, hetzelfde doen en dan de nieuwe bestanden vergelijken met die van je huidige website.
Maar dat is nog meer werk.
Of bij sucuri vragen of ze je site op willen schonen, maar dat is dan weer niet gratis.
Maar dat is nog meer werk.
Of bij sucuri vragen of ze je site op willen schonen, maar dat is dan weer niet gratis.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
Discussie gesloten.
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
30 dec 2015 15:40
Oké, ga proberen om via een 'schone' website op te zetten en dan via database, afbeeldingen en extensie terug te plaatsen een virus vrije website te herstellen.
Discussie gesloten.
- alleflo
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
30 dec 2015 16:25
Lukt nog niet. Met name nadat ik de nieuwe website heb geactiveerd en de (oude image map) op de nieuwe website heb geplaatst. en vervolgens de kopie van de oude database geimporteerd heb via phpmyadmin is de site niet meer te zien via Mamp.
Discussie gesloten.
- alleflo
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
30 dec 2015 18:35
Krijg je een foutmelding of een blanco pagina? En vanaf welke actie gaat het fout?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
Discussie gesloten.
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
02 jan 2016 15:42
Heb nu alle bestanden al eruit gegooid foutmelding die ik niet meer kan zien intussen alle bestanden al weggegooid.
Kun je aangeven in welke volgorde ik een schone lege site met een oude database kan laden?
Sorry dat het even duurde maar deze (feest)dagen niet altijd bezig.
Kun je aangeven in welke volgorde ik een schone lege site met een oude database kan laden?
Sorry dat het even duurde maar deze (feest)dagen niet altijd bezig.
Discussie gesloten.
- alleflo
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
02 jan 2016 15:52Bovenstaande gelezen?Astrid schreef : Het snelste is om een compleet nieuwe installatie te doen. Haal alle bestanden eerst naar je computer en maak een backup van je database. Installeer de laatste versie van Joomla met alle door jou gebruikte extensies, zet vanaf je computer alle afbeeldingen over (die je eerst scant met een virusscanner) en importeer dan de backup van je originele database.

Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
Discussie gesloten.
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
Discussie gesloten.
- alleflo
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL