Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost 'Blokken' verdwijnen
'Blokken' verdwijnen
27 feb 2016 17:52
Ik ben bezig met de restyling van een
website
; gebruik daarvoor template People. Ik heb onder de slides zes klikbare 'top'-modules gedefinieerd, die op alle pagina's moeten (blijven) verschijnen. Zo is een en ander ook ingesteld bij de menutoewijzing. Bij vijf modules gaat het goed; alleen bij een zesde werkt het niet. Daar verdwijnen deze zes blokken. Het betreft het eerste blok: Onze projecten.
Opvallend is ook dat als je met de cursor op de blokken gaat staan zonder te klikken, bij de links ook de categorie wordt getoond. Alleen bij mijn probleemblok is dat niet het geval.
Ik kom er helaas zelf niet uit; wie kan helpen?
Opvallend is ook dat als je met de cursor op de blokken gaat staan zonder te klikken, bij de links ook de categorie wordt getoond. Alleen bij mijn probleemblok is dat niet het geval.
Ik kom er helaas zelf niet uit; wie kan helpen?
Discussie gesloten.
- wesselsjan
-
Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
'Blokken' verdwijnen
27 feb 2016 18:12
Het netste is als je voor alle links die je daar hebt een verborgen menu-item aanmaakt en dan linkt naar het menu-item.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Discussie gesloten.
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
'Blokken' verdwijnen
27 feb 2016 23:53
Ik heb voor de zes items een verborgen menu-item aangemaakt. Maar nu verdwijnen alle blokken als je doorklikt.
Discussie gesloten.
- wesselsjan
-
Heeft onderwerp gestart
-
'Blokken' verdwijnen
28 feb 2016 10:16
Heb je die modules wel toegewezen aan je nieuw aangemaakte menu-items?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
Discussie gesloten.
- Astrid
-
-
Discussie gesloten.
- wesselsjan
-
Heeft onderwerp gestart
-
'Blokken' verdwijnen
28 feb 2016 13:00
Weet je dat zeker? Ik zie de blokken namelijk op geen enkele pagina (behalve dan de homepage).
Groetjes, Astrid
sluiten
Discussie gesloten.
- Astrid
-
-
'Blokken' verdwijnen
28 feb 2016 13:27
Zie de bijlage. Ik gaf in antwoord 3 al aan dat nu (met links naar de verborgen menu-items) alles verdwijnt.
Ik heb lokaal wat uitgeprobeerd. Ik heb de website weer teruggezet naar de situatie waarbij de modules direct gelinkt zijn aan de bijbehorende artikelen. Het verdwijnen van de zes blokken trad daar weer alleen op bij aanklikken van De projecten. Vervolgens heb ik op die positie een tweede versie van Onze werkwijze geplaatst. Nu werkte het, na aanklikken, zoals het moet; niks verdwijnt.
Vervolgens op die positie weer het blok Projecten geplaatst, maar nu direct gekoppeld aan een nieuwsbericht (dus zonder verborgen menu). Nu ging het weer fout.
Dus zit er blijkbaar op die eerste positie iets niet goed. Het enige wat ik opmerk bij mijn lokale situatie is dat bij alle blokken in de link de categorie wordt meegenomen, maar in de eerste (die fout gaat) niet.
Ik heb lokaal wat uitgeprobeerd. Ik heb de website weer teruggezet naar de situatie waarbij de modules direct gelinkt zijn aan de bijbehorende artikelen. Het verdwijnen van de zes blokken trad daar weer alleen op bij aanklikken van De projecten. Vervolgens heb ik op die positie een tweede versie van Onze werkwijze geplaatst. Nu werkte het, na aanklikken, zoals het moet; niks verdwijnt.
Vervolgens op die positie weer het blok Projecten geplaatst, maar nu direct gekoppeld aan een nieuwsbericht (dus zonder verborgen menu). Nu ging het weer fout.
Dus zit er blijkbaar op die eerste positie iets niet goed. Het enige wat ik opmerk bij mijn lokale situatie is dat bij alle blokken in de link de categorie wordt meegenomen, maar in de eerste (die fout gaat) niet.
Discussie gesloten.
- wesselsjan
-
Heeft onderwerp gestart
-
'Blokken' verdwijnen
28 feb 2016 14:59
Astrid,
ik heb het gevonden. Ik ben de code van de zes modules gaan vergelijken. Het bleek dat vijf van de zes modules Itemid=553 hadden; de zesde had Itemid=563. Deze laatste aangepast en nu werkt het goed.
Jan
ik heb het gevonden. Ik ben de code van de zes modules gaan vergelijken. Het bleek dat vijf van de zes modules Itemid=553 hadden; de zesde had Itemid=563. Deze laatste aangepast en nu werkt het goed.
Jan
Discussie gesloten.
- wesselsjan
-
Heeft onderwerp gestart
-
Tijd voor maken pagina: 1.215 seconden