Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Databasefout na migratie Wned naar nieuwe server

Databasefout na migratie Wned naar nieuwe server

19 mrt 2016 13:37 - 19 mrt 2016 16:12
Provider Wned heeft vorige week onze websites naar een nieuwe server gemigreerd. Voor de ene website is dit zonder problemen gegaan, de andere is sindsdien niet meer bereikbaar, die geeft de volgende foutmelding:
"Error displaying the error page: Application Instantiation Error: Table 'xxx' doesn't exist"
Ik heb al gevonden dat dit een Joomla-foutmelding is, maar alle voorgestelde oplossingen die ik heb kunnen vinden, werken niet.
Ik heb al de hele week met Wned hierover gecommuniceerd, zij zeggen dat de database beschadigd is. Ze hebben al diverse back-ups teruggezet, zonder resultaat. Ik vind dat heel vreemd, want vóór de migratie werkte alles prima, nu ineens niet meer.
Gisteren heb ik een back-up van enkele weken geleden gekregen, blijkbaar moet ik het nu zelf maar op zien te lossen.
Als ik in phpMyAdmin kijk, is de database van de website leeg, deze bevat geen tabellen. Ik heb geprobeerd de back-up te importeren via phpMyAdmin, en dan treden er allerlei foutmeldingen op. Ik heb geen idee wat dit allemaal betekent, ik ben geen expert op dat gebied.
Wat moet ik nu doen? Is er iemand die mij kan helpen?

Katuschka

Edit Peter: Ik heb de titel van je topic aangepast omdat kreten als "HELP!" niet op prijs worden gesteld. zie ook de forumregels .
Laatst bewerkt 19 mrt 2016 16:12 door Peter.
Discussie gesloten.
  • katuschka
  • katuschka's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

19 mrt 2016 18:08

Als ik in phpMyAdmin kijk, is de database van de website leeg

Log je wel in met de juiste gegevens en is de juiste database wel gekoppeld via configuration.php? Een lege database is wel heel vreemd.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

19 mrt 2016 18:20
Ja, dat staat allemaal goed. De provider heeft een verhuizing gedaan naar een andere server en wilde daar een back-up van de database opzetten. Blijkbaar moet je dan eerst een lege database maken en dan de back-up daarin importeren. Maar daar gaat het fout. En dus blijft de database leeg en geeft Joomla een foutmelding. Het probleem zit dus eigenlijk niet in Joomla.

Ik ben nu diep in de SQL van de back-up zelf aan het graven en deze stukje voor stukje aan het uitvoeren om de fout(en) te zoeken. Kost wat tijd, maar ik heb zojuist wel iets gevonden: op sommige plaatsen geeft een apostrofe in de tekst problemen. Die staat als /' in het SQL statement en soms geeft dat een foutmelding. Maar niet altijd....

Ik ben bang dat dit de enige manier is om het op te lossen, tenzij iemand nog een ander idee heeft?

Groetjes,
Katuschka
Discussie gesloten.
  • katuschka
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

19 mrt 2016 18:45
Welke foutmelding krijg je dan? Ik heb eerder het vermoeden dat je een stuk teveel importeert.
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

19 mrt 2016 18:53
Nee, het importeren lukte helemaal niet, ging al fout bij de eerste tabel, daardoor kwamen er geen gegevens in de database.
Maar ik heb het opgelost: ik heb overal in de back-up (in het SQL statement dus waarin alle tabellen worden gemaakt en gevuld) \' vervangen door '' (2 apostrofes) en nu lukt het wel om de database zonder foutmeldingen te importeren! En de website doet het dus ook gewoon weer!

Toch bedankt voor het meedenken!
Discussie gesloten.
  • katuschka
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

19 mrt 2016 18:54
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.

Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "Dit is de oplossing" knop te klikken.
Kijk ook hier even voor een volgende keer ;)
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.773 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie