Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
achtergrond image
achtergrond image
17 mei 2016 12:16
Op de site
www.vakantiehuisdahab.com/backup/
wil ik op de plek van de container-main ( het licht grijze vlak) een achtergrond image zetten ipv een kleur. Ik ben niet zo goed in programmeren, wie kan mij daarin helpen ?
Met vr. gr,
Ep
Met vr. gr,
Ep
Discussie gesloten.
- eabrinkman
-
Heeft onderwerp gestart
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
-
achtergrond image
17 mei 2016 12:38 - 17 mei 2016 12:56
Kijk eens bij je template-instellingen of je daar ook een back-ground image kunt selecteren.
Zo niet dan kun je altijd proberen door onderstaande code in een custom.css op te nemen:
Zo niet dan kun je altijd proberen door onderstaande code in een custom.css op te nemen:
Code:
#container_main {
background-image: url("url van je afbeelding.jpg")
}
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Laatst bewerkt 17 mei 2016 12:56 door Romke.
Discussie gesloten.
- Romke
-
- Algemeen Moderator
-
achtergrond image
18 mei 2016 00:29 - 18 mei 2016 13:49
Hallo Romke,
was vanavond weg, vandaar nu pas reactie. In de template config heb ik die mogelijkheid niet. Een custom.css ook niet. De container-main regel die de kleur bepaald staat in style2.css. Daar heb ik de regel gewijzigd in
Als je nu kijkt geeft dat dan de achtergrond een compleet zwarte achtergrond
gr, Ep
Edit Astrid: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
was vanavond weg, vandaar nu pas reactie. In de template config heb ik die mogelijkheid niet. Een custom.css ook niet. De container-main regel die de kleur bepaald staat in style2.css. Daar heb ik de regel gewijzigd in
Code:
#container_main{background-image: url(/"../images/background2.jpg") no-repeat; z-index:1;}
gr, Ep
Edit Astrid: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 18 mei 2016 13:49 door Astrid.
Discussie gesloten.
- eabrinkman
-
Heeft onderwerp gestart
-
achtergrond image
18 mei 2016 01:00
Hallo Romke,
IK heb het denk voor elkaar, ik had als verwijzing ../images/jpgnaam, maar dat was niet goed. Heb nu alleen gezet ../jpgnaam/
en nu heb ik beeld.
Ik ga nu de foto een beetje aanpassen, maar kan in ieder geval verder.
Dit is waarschijnlijk ook weer geen oplossing, maar ik wil wel dit draadje sluiten
Dank voor je hulp
Ep
IK heb het denk voor elkaar, ik had als verwijzing ../images/jpgnaam, maar dat was niet goed. Heb nu alleen gezet ../jpgnaam/
en nu heb ik beeld.
Ik ga nu de foto een beetje aanpassen, maar kan in ieder geval verder.
Dit is waarschijnlijk ook weer geen oplossing, maar ik wil wel dit draadje sluiten
Dank voor je hulp
Ep
Discussie gesloten.
- eabrinkman
-
Heeft onderwerp gestart
-
Tijd voor maken pagina: 0.728 seconden