Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Storing bij oproepen van gearchiveerde artikelen
Storing bij oproepen van gearchiveerde artikelen
23 mei 2016 16:16
Joomla! versie 3.5.1 / Template: jm-news-portal - Standaard versie 1.04 en Framework Plugin version 3.11 van Joomla Monster
Website: www.gltcadastra.nl / Mobile template: JTouch Mobile Extension - Jtouch3
Gearchiveerde artikelen worden in het archief (onder Communicatie/Archief nieuwsonderwerpen) getoond afhankelijk van de instelling met titel of als titel met introtekst. Stand thans: Verberg 'Toon introtekst'..
Het oproepen van de volledige tekst door te klikken op de titel werkt niet en het betreffende gedeelte van de pagina wordt blanco.
Heeft bij mijn weten altijd gewerkt, maar thans niet meer.
Voor alle gearchiveerde artikelen geldt:
Website: www.gltcadastra.nl / Mobile template: JTouch Mobile Extension - Jtouch3
Gearchiveerde artikelen worden in het archief (onder Communicatie/Archief nieuwsonderwerpen) getoond afhankelijk van de instelling met titel of als titel met introtekst. Stand thans: Verberg 'Toon introtekst'..
Het oproepen van de volledige tekst door te klikken op de titel werkt niet en het betreffende gedeelte van de pagina wordt blanco.
Heeft bij mijn weten altijd gewerkt, maar thans niet meer.
Voor alle gearchiveerde artikelen geldt:
- een datum 'Beëindig publiceren' waarmee het artikel zichtbaar moet zijn.
- de opties staan alle op 'Gebruik algemeen' en waren ook niet gewijzigd.
- de gearchiveerde artikelen zijn onder Artikelen in de backend/administrator normaal opvraagbaar.
- de artikel optie 'Speciaal' op 'Nee'.
- effect is van toepassing zowel op de desktop als op de mobiel.
Discussie gesloten.
- Albertjz
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
23 mei 2016 17:37
Verplaats je de gearchiveerde artikelen ook naar een andere categorie?
Of laat je Joomla de artikelen alleen archiveren en roep je ze met het menu-item op zodat de gearchiveerde artikelen dan worden getoond?
Of laat je Joomla de artikelen alleen archiveren en roep je ze met het menu-item op zodat de gearchiveerde artikelen dan worden getoond?
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
Discussie gesloten.
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
23 mei 2016 17:38
Er zijn meer problemen over bekend. Mogelijke oplossing is om (verborgen) menu-item aan te maken van het type categorieblog of -lijst voor de categorie(ën) waar je artikelen instaan.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Discussie gesloten.
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
23 mei 2016 22:06
De gearchiveerde artikelen zijn artikelen die op de homepage met de categorie 'Nieuws' hebben gestaan. Deze worden gearchiveerd zonder de categorie te wijzigen. Oproepen is mogelijk via het Mainmenu.
Ik zal oplossing van Astrid uitvoeren.
Ik zal oplossing van Astrid uitvoeren.
Discussie gesloten.
- Albertjz
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
23 mei 2016 22:21
De oplossing om een categorielijst te gebruiken werkt zeker. Uitgetest!
Deze oplossing heeft evenwel als nadeel, dat de artikelen weer geactiveerd moeten worden en daardoor tussen de actieve pagina's komen te staan. Je hebt dan eigenlijk geen archief meer.
Voor mij blijft het wonderlijk, dat het aanklikken van de titel van het gearchiveerde artikel in het verleden wel mogelijk is geweest, maar thans niet meer leidt tot het tonen van het artikel.
Deze oplossing heeft evenwel als nadeel, dat de artikelen weer geactiveerd moeten worden en daardoor tussen de actieve pagina's komen te staan. Je hebt dan eigenlijk geen archief meer.
Voor mij blijft het wonderlijk, dat het aanklikken van de titel van het gearchiveerde artikel in het verleden wel mogelijk is geweest, maar thans niet meer leidt tot het tonen van het artikel.
Discussie gesloten.
- Albertjz
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
23 mei 2016 22:23
Dan doe je iets niet goed. Voor zover ik het kan zien hoef je alleen maar een verborgen menu-item aan te maken voor de categorie nieuws.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
Discussie gesloten.
- Astrid
-
-
24 mei 2016 14:54
Ik denk, dat je mijn laatste opmerking verkeerd hebt begrepen. Jouw voorstel met categorielijst werkt prima.
Ik wilde alleen zeggen, dat ik het jammer vind, dat het gebruik van een archief in m.i. de beoogde oorspronkelijke vorm niet goed functioneert. (Artikelen archiveren en oproepen met menu-item.)
Ik wilde alleen zeggen, dat ik het jammer vind, dat het gebruik van een archief in m.i. de beoogde oorspronkelijke vorm niet goed functioneert. (Artikelen archiveren en oproepen met menu-item.)
Discussie gesloten.
- Albertjz
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
24 mei 2016 15:06 - 24 mei 2016 15:07
Nee, jij hebt mijn voorgestelde oplossing niet goed begrepen/uitgevoerd. Archief werkt namelijk gewoon zoals beoogd. Kijk
hier
maar.
Edit Astrid: Draadje heropend.
Edit Astrid: Draadje heropend.
Groetjes, Astrid
sluiten
Laatst bewerkt 24 mei 2016 15:07 door Astrid.
Discussie gesloten.
- Astrid
-
-
24 mei 2016 15:21
Ik kan nog het volgende toevoegen aan het probleem. Stap verder. Het archief van gearchiveerde artikelen werkt correct als dit wordt opgeroepen vanaf een pagina. Het probleem ontstaat als je rechtstreeks vanuit het Main-menu naar het archief toegaat.
Discussie gesloten.
- Albertjz
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
24 mei 2016 15:41
Aanvulling op vorige opmerking:
- Op de website heb ik de recente archiefonderwerpen opgebracht in een categorielijst met menutitel Archief nieuwsonderwerpen.
- Het oorspronkelijke heet nu Archief nieuwsonderwerpen oud.
- De pagina met toelichting over het archief is te vinden onder Communicatie/Website hints/Archief nieuwsonderwerpen.
- Bij het activeren van de link Communicatie/Archief nieuwsonderwerpen komt hetzelfde archief. (Nu nog met twee items/ de andere items staan tijdelijk in de categorielijst) Bij het activeren van deze link, werkt het archief correct.
Het verschil in functioneren kan ik niet verklaren.
- Op de website heb ik de recente archiefonderwerpen opgebracht in een categorielijst met menutitel Archief nieuwsonderwerpen.
- Het oorspronkelijke heet nu Archief nieuwsonderwerpen oud.
- De pagina met toelichting over het archief is te vinden onder Communicatie/Website hints/Archief nieuwsonderwerpen.
- Bij het activeren van de link Communicatie/Archief nieuwsonderwerpen komt hetzelfde archief. (Nu nog met twee items/ de andere items staan tijdelijk in de categorielijst) Bij het activeren van deze link, werkt het archief correct.
Het verschil in functioneren kan ik niet verklaren.
Discussie gesloten.
- Albertjz
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
24 mei 2016 15:50
Het verschil in functioneren kan verklaard worden doordat de link in het artikel een zogenaamde non-sef url is. Maar je denkt veel te moeilijk. Zoals al eerder gezegd: laat al je artikelen netjes in de categorie nieuws staan en maak een verborgen menu-item type categorieblog dat gekoppeld is aan de categorie nieuws.
Groetjes, Astrid
sluiten
Discussie gesloten.
- Astrid
-
-
Tijd voor maken pagina: 0.994 seconden