Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
paginatitel en categorytitel laden in artikel
19 jun 2016 13:44
Misschien een eerder gestelde vraag, maar kon het niet vinden:
In een artikel wil ik graag dynamisch de titel van de pagina en de categorietitel kunnen laden. Bijvoorbeeld als de categorie van het artikel "kaas" is, zou ik graag willen dat deze in de artikel-tekst geladen kan worden. Hoe doe ik dat?. Bijvoorbeeld:
"heeft u ook last van een allergisch reactie op rauwmelkse [KAAS]? dan kunt u altijd....."
Ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft.
In een artikel wil ik graag dynamisch de titel van de pagina en de categorietitel kunnen laden. Bijvoorbeeld als de categorie van het artikel "kaas" is, zou ik graag willen dat deze in de artikel-tekst geladen kan worden. Hoe doe ik dat?. Bijvoorbeeld:
"heeft u ook last van een allergisch reactie op rauwmelkse [KAAS]? dan kunt u altijd....."
Ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft.
Discussie gesloten.
- wulaen
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
19 jun 2016 17:03 - 19 jun 2016 17:10
Edit WoodyF4u (Wouter): Ik heb je quote verwijderd, omdat het quoten van je eigen en direct voorafgaande reactie niets toevoegt.
Hmm, zelf al een stap verder gekomen: ik maak tevens gebruik van K2 en heb DirectPP-plugin geinstalleerd. Vervolgens in het bewuste artikel de volgende php-code gebruikt om de artikeltitel terug te laten komen:
Dit werkt prima, ook in een K2-item. Nu nog de categorie-titel: hiervoor heb ik de volgende code gebruikt:
Alleen krijg ik nu op de front end in het artikel (K2-item) te zien:
"TableK2Category " i.p.v. de artikel-categorie.
Iemand een idee?
Hmm, zelf al een stap verder gekomen: ik maak tevens gebruik van K2 en heb DirectPP-plugin geinstalleerd. Vervolgens in het bewuste artikel de volgende php-code gebruikt om de artikeltitel terug te laten komen:
Code:
<?php echo $article->title; ?>
Dit werkt prima, ook in een K2-item. Nu nog de categorie-titel: hiervoor heb ik de volgende code gebruikt:
Code:
<?php if ( $article->category == NULL ) { $article->category = "Ongecategoriseerd" ; } ;
echo $article->category; ?>
"TableK2Category " i.p.v. de artikel-categorie.
Iemand een idee?
Laatst bewerkt 19 jun 2016 17:10 door WoodyF4u.
Discussie gesloten.
- wulaen
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
19 jun 2016 17:18
Hallo wulaen,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Ik denk dat je het in deze richting moet gaan zoeken. En ik zou eerst kijken of je uberhaupt een categorienaam kunt laten zien voordat je met een if-constructie gaat werken.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Ik denk dat je het in deze richting moet gaan zoeken. En ik zou eerst kijken of je uberhaupt een categorienaam kunt laten zien voordat je met een if-constructie gaat werken.
Code:
<?php echo $this->escape($this->item->category_title);?>
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Discussie gesloten.
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
19 jun 2016 20:14 - 19 jun 2016 20:18
Hoi Astrid,
Super bedankt voor het antwoord! Helaas werkte het niet als gewenst (bleef maar parse-errors krijgen). Na wat trial - and -error-werk bleek de oplossing doodsimpel. Dit werkte!
Met "if" (voor het geval er geen categorie is) werkt hij ook; code is dan:
Super bedankt voor het antwoord! Helaas werkte het niet als gewenst (bleef maar parse-errors krijgen). Na wat trial - and -error-werk bleek de oplossing doodsimpel. Dit werkte!
Code:
<?php echo $article->category->name; ?>
Met "if" (voor het geval er geen categorie is) werkt hij ook; code is dan:
Code:
<?php if ( $article->category == NULL ) { $article->category = "Ongecategoriseerd" ; } ;
echo $article->category->name; ?>
Laatst bewerkt 19 jun 2016 20:18 door wulaen.
Discussie gesloten.
- wulaen
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
Tijd voor maken pagina: 0.976 seconden