Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Emailadres voor automatische updates
Emailadres voor automatische updates
07 aug 2016 22:40
Goede avond
Iemand een idee waar ik het emailadres kan instellen waar de mails naar toekomen betreffende bvb de updates?
Blijkbaar is er in onze website nog een oud emailadres ingesteld dat niet meer van toepassing is. Met als gevolg krijgen wij 10tallen mails betreffende de update die niet afgeleverd kunnen worden.
We hebben alles al nagekeken in de website in de backend, maar het foutieve emailadres kan ik nergens terugvinden.
Zo hebben we alle users nagekeken, in de general settings het emailadres gecontroleerd, maar dat blijkt allemaal correct te zijn.
Het foutieve zit dus nog ergens verscholen, maar we hebben geen idee waar
Iemand een idee waar ik het emailadres kan instellen waar de mails naar toekomen betreffende bvb de updates?
Blijkbaar is er in onze website nog een oud emailadres ingesteld dat niet meer van toepassing is. Met als gevolg krijgen wij 10tallen mails betreffende de update die niet afgeleverd kunnen worden.
We hebben alles al nagekeken in de website in de backend, maar het foutieve emailadres kan ik nergens terugvinden.
Zo hebben we alle users nagekeken, in de general settings het emailadres gecontroleerd, maar dat blijkt allemaal correct te zijn.
Het foutieve zit dus nog ergens verscholen, maar we hebben geen idee waar
Discussie gesloten.
- Seppe
-
Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
-
07 aug 2016 23:01
Aanvulling:
Ik heb al wel onder de plugins "System - Joomla! Update Notification" gevonden, waarmee ik tijdelijk de mails kan stoppen.
maar ook daarin staat het emailadres niet dat op dit moment in gebruik is
Ik heb al wel onder de plugins "System - Joomla! Update Notification" gevonden, waarmee ik tijdelijk de mails kan stoppen.
maar ook daarin staat het emailadres niet dat op dit moment in gebruik is
Discussie gesloten.
- Seppe
-
Heeft onderwerp gestart
-
-
07 aug 2016 23:09
Volgens de informatie
hier
, krijgen alle super users een mail.
Groetjes, Julian. Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen via dit forum |
Discussie gesloten.
- Juliank92
-
- Algemeen Moderator
-
07 aug 2016 23:09 - 07 aug 2016 23:14
En als je bij die plugin dan wel het juiste e-mail adres invult.
Als het bij de plug-in leeg staat wordt hij volgens mij naar het algemene e-mail adres bij Algemene Instellingen, tabblad server,
toegezonden.
Edit: Zie de opmerking van Julian
Begon toch even te twijfelen en zie ook dat ik het op een ander e-mail-adres, nl die van de super user, binnenkrijg dan het e-mail adres wat bij algemene instellingen staat.
Als het bij de plug-in leeg staat wordt hij volgens mij naar het algemene e-mail adres bij Algemene Instellingen, tabblad server,
toegezonden.
Edit: Zie de opmerking van Julian
Begon toch even te twijfelen en zie ook dat ik het op een ander e-mail-adres, nl die van de super user, binnenkrijg dan het e-mail adres wat bij algemene instellingen staat.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Laatst bewerkt 07 aug 2016 23:14 door Romke.
Discussie gesloten.
- Romke
-
- Algemeen Moderator
-
07 aug 2016 23:25 - 07 aug 2016 23:26
Goede avond
De link die Julian doorstuurde, zo'n mails krijgen wij dus ook.
We beheren een 15tal J!-sites, en normaal gezien komen alle emails samen op 1 mailbox zodat we een overzicht hebben van alle sites.
Dit is het emailadres dat wij opgeven bij onze account als SuperUser
In de system-plugin is geen emailadres ingesteld.
dus het wordt naar het standaard adres gestuurd dat onder de emailinstellingen staat 'global configuration - server tab'.
Dus om 1 of andere reden wordt de mail met de update-melding willekeurig verstuurd naar ofwel onze superuser-email, ofwel naar het algemene emailadres.
Alles zou dus naar onze SuperUser-mailbox moeten geraken, maar we slagen er niet in om het emailadres ergens aan te passen.
edit: tenzij we dus in de system-plugin nu voor de veiligheid overal onze SuperUser-mailbox gaan invullen
De link die Julian doorstuurde, zo'n mails krijgen wij dus ook.
We beheren een 15tal J!-sites, en normaal gezien komen alle emails samen op 1 mailbox zodat we een overzicht hebben van alle sites.
Dit is het emailadres dat wij opgeven bij onze account als SuperUser
In de system-plugin is geen emailadres ingesteld.
dus het wordt naar het standaard adres gestuurd dat onder de emailinstellingen staat 'global configuration - server tab'.
Dus om 1 of andere reden wordt de mail met de update-melding willekeurig verstuurd naar ofwel onze superuser-email, ofwel naar het algemene emailadres.
Alles zou dus naar onze SuperUser-mailbox moeten geraken, maar we slagen er niet in om het emailadres ergens aan te passen.
edit: tenzij we dus in de system-plugin nu voor de veiligheid overal onze SuperUser-mailbox gaan invullen
Laatst bewerkt 07 aug 2016 23:26 door Seppe.
Discussie gesloten.
- Seppe
-
Heeft onderwerp gestart
-
-
07 aug 2016 23:56 - 07 aug 2016 23:58
Even goed lezen!
jij schrijft:
De mail wordt dus naar de super-user gezonden en NIET naar het adres bij de algemene instellingen (tenzij deze gelijk zijn natuurlijk).
Gemakshalve ga ik ervan uit dat INDIEN in de plug-in een ander mail-adres wordt ingvuld, de melding naar verzonden dat adres wordt gestuurd.
jij schrijft:
in de system-plugin is geen emailadres ingesteld.
De mail wordt dus naar de super-user gezonden en NIET naar het adres bij de algemene instellingen (tenzij deze gelijk zijn natuurlijk).
Gemakshalve ga ik ervan uit dat INDIEN in de plug-in een ander mail-adres wordt ingvuld, de melding naar verzonden dat adres wordt gestuurd.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
Laatst bewerkt 07 aug 2016 23:58 door Romke.
Discussie gesloten.
- Romke
-
- Algemeen Moderator
-
08 aug 2016 10:30 - 08 aug 2016 11:21
Hallo
Er kan wel degelijk in een plugin een emailadres worden ingevuld kijk of zoek naar de volgende plugin ->
zo is dat bij mij wel goed gegaan.
[strike]Je kan bij elke site die je onderhoud bij de DirectAdmin daarvan bij emailforwarders jou eigen email instellen zodat alle updatemeldingen naar dat ene email gestuurd worden.[/strike]
vr gr Kees
Edit Jelle: Dit antwoord is niet van toepassing op de gestelde vraag.
Er kan wel degelijk in een plugin een emailadres worden ingevuld kijk of zoek naar de volgende plugin ->
Code:
Systeem - Joomla! Updatemelding
[strike]Je kan bij elke site die je onderhoud bij de DirectAdmin daarvan bij emailforwarders jou eigen email instellen zodat alle updatemeldingen naar dat ene email gestuurd worden.[/strike]
vr gr Kees
Edit Jelle: Dit antwoord is niet van toepassing op de gestelde vraag.
Mvg Kees,
Laatst bewerkt 08 aug 2016 11:21 door Jelle.
Discussie gesloten.
- pa2cjh
-
-
08 aug 2016 10:37
Goede morgen
ja, dat heb ik ondertussen gedaan
Zelfs voor de websites waar we sowieso al de email voor kregen
ja, dat heb ik ondertussen gedaan
Zelfs voor de websites waar we sowieso al de email voor kregen
Discussie gesloten.
- Seppe
-
Heeft onderwerp gestart
-
-
08 aug 2016 11:16
Hallo,
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "Dit is de oplossing" knop te klikken.
Kijk ook hier even voor een volgende keer
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "Dit is de oplossing" knop te klikken.
Kijk ook hier even voor een volgende keer

Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
Discussie gesloten.
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
Tijd voor maken pagina: 1.047 seconden