Ik ben een nieuwe site aan het opzetten waarbij meerdere mensen content moeten kunnen maken en aanpassen.
Om te beginnen als auteur. Later kunnen dat hogere rechten worden.
Dit werkt goed wanneer de auteur het artikel direct naar de zin maakt.
Maar wanneer de auteur na Opslaan het artikel wil terugzien en eventueel aanpassen kan dat pas nadat ik als beheerder het artikel gepubliceerd heb.
Dat vind ik niet handig.
Is er een menu-item dat ik in het gebruikersmenu kan zetten waarmee de auteur alle eigen artikelen kan zien? Ook wanneer deze nog niet gepubliceerd zijn?
Voor zover ik weet kan dat niet. Dus je zult of je ACL aan moeten passen zodat een auteur ook kan publiceren, of de betreffende gebruikers hogere rechten moeten geven. Hier
staat er ook nog wel iets over.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl
- kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten
.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Ik was ondertussen aan het zoeken gegaan naar wat de rechten van gebruikers nu precies inhouden. Daar kreeg ik al het vermoeden dat wat ik wil niet kan. Bedankt voor de bevestiging. Weet ik dat ik niet verder hoef te zoeken.
Hogere rechten ligt in de bedoeling, maar ik laat ze eerst wennen aan de omgeving voor ik ze los laat.
Misschien kan ik inderdaad eens kijken wat ik kan doen met het verruimen van de auteursrechten.
Voor alle zekerheid de auteur klonen en de kloon aanpassen. Dan blijft het origineel in tact en kan ik met een simpele delete mijn speeltjes weer ongedaan maken.
Alle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!