Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Backend functioneert slecht na updat 3.6.2

01 sep 2016 09:45
Nadat mijn website automatisch (door hosting firma) werd geupdate werkte mijn websites (2) niet meer en dat is verholpen door naar PHP 5.6 over te stappen. Maar nu blijkt dat de joomla administrator (backend) van 1 van die twee websites slecht werkt. Ik kan inloggen, ik kan ook nog min of meer navigeren, maar ik kan geen artikels of modules meer openen, ik kan de lijst met plugins niet ordenen... dan wordt hij heel traag en loopt uiteindelijk vast. Ik kan dus mijn website niet meer beheren of aanpassen. De reden voor het slechte functioneren volgens de helpdesk van mijn hosting firma zou één of meerdere plugins kunnen zijn die niet compatibel is met deze joomla versie. En dus zou die eruit moeten, maar omdat ik de plugin lijst niet eens kan opvragen, kan ik dus ook niet uitzoeken om welke plugin het zou kunnen gaan.

Voor de duidelijkheid. De website zelf (de frontend) werkt perfect en is ook niet vertraagd of zo. En in mijn tweede website (die verder helemaal technisch en qua versie enz.. identiek is), daar loopt alles wel perfect en dus zou het inderdaad aan een plugin kunnen liggen, die in de ene website wel en in de andere niet aanwezig is... Maar de vraag is : hoe geraak ik daaraan om dat uit te zoeken en die te verwijderen als mijn administrator niet of extreem traag functioneert zoals nu het geval is.

Wie heeft een idee over hoe ik dit oplos ? Met dank bij voorbaat. Clement

PS : ik heb al een backup van voor de update teruggezet, maar het probleem blijft helaas bestaan.
Discussie gesloten.
  • clement
  • clement's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

01 sep 2016 10:46 - 01 sep 2016 10:47
Het handigste is om een csv (excel) export te maken van de tabel xxx_extensions. Deze te openen in excel en daar kan je dan sorteren/filteren op soort (plugin) o.a.
Als je handig bent met excel, zou je dezelfde tabel uit de werkende site ook in excel kunnen zetten en de twee tabellen vergelijken. Dan zie je in ieder geval de verschillen en kan je je daar op focussen.

Je kunt dan, als je de boosdoener gevonden hebt, enabled op 0 zetten. Daarna moet alles weer werken en kan je hem netjes verwijderen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Laatst bewerkt 01 sep 2016 10:47 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.745 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie