Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Kolommen in blog
Kolommen in blog
24 sep 2016 12:44
Wanneer ik 2 kolommen maak voor de intro artikelen in een blog wil ik graag de volgorde zo hebben dat eerst de eerste kolom gevuld wordt, daarna de tweede kolom.
Dit lukt door de volgorde "naar beneden" te kiezen.
Maar bij weergave op een smartphone wordt slechts een kolom getoond en klopt de volgorde niet meer.
Wanneer ik als volgorde "links naar rechts" kies klopt het op de smartphone wel, maar op het PC scherm met twee kolommen niet meer.
Hoe moet ik dit instellen?
Dit lukt door de volgorde "naar beneden" te kiezen.
Maar bij weergave op een smartphone wordt slechts een kolom getoond en klopt de volgorde niet meer.
Wanneer ik als volgorde "links naar rechts" kies klopt het op de smartphone wel, maar op het PC scherm met twee kolommen niet meer.
Hoe moet ik dit instellen?
Discussie gesloten.
- Han Koster
-
Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
Kolommen in blog
25 sep 2016 20:50
Ik heb zo geen oplossing.
Maar wat jij wilt lijkt mij ook een beetje onlogisch. In de westerse wereld is het toch gebruikelijk dat we van links naar rechts lezen. Als je eerst naar beneden scrolt om de artikelen op volgorde te lezen en vervolgens weer naar boven moet zal velen volgens mij onlogisch overkomen.
Mobiel gaat de artikelen volgens mij (altijd?) van links naar rechts onder elkaar plaatsen op een kleiner scherm.
Dus ik ben bang dat je niet voor elkaar krijgt zoals jij het wenst.
Maar wat jij wilt lijkt mij ook een beetje onlogisch. In de westerse wereld is het toch gebruikelijk dat we van links naar rechts lezen. Als je eerst naar beneden scrolt om de artikelen op volgorde te lezen en vervolgens weer naar boven moet zal velen volgens mij onlogisch overkomen.
Mobiel gaat de artikelen volgens mij (altijd?) van links naar rechts onder elkaar plaatsen op een kleiner scherm.
Dus ik ben bang dat je niet voor elkaar krijgt zoals jij het wenst.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Discussie gesloten.
- Romke
-
- Algemeen Moderator
-
Kolommen in blog
25 sep 2016 22:44
In de westerse wereld is het gebruikelijk om een krant- of tijdschriftartikel dat uit meerdere kolommen bestaat per kolom te lezen en niet een alinea uit iedere kolom en dan zo naar beneden.
Ik ben er overigens wel achter waarom een blog er af en toe zo lelijk uitziet. De template maakt een div per rij, ongeacht het aantal kolommen. Dat betekent dat een kort en een lang artikel naast elkaar er voor zorgt dat er onder het korte artikel een witte ruimte komt. Vandaar ook dat op een smartphone de artikelen per rij onder elkaar komen.
Een div per kolom zou dus beter zijn. Maar het zal wel te moeilijk zijn om uit te rekenen hoeveel artikelen er per kolom moeten om kolommen van gelijke lengte te krijgen.
Ik ben er overigens wel achter waarom een blog er af en toe zo lelijk uitziet. De template maakt een div per rij, ongeacht het aantal kolommen. Dat betekent dat een kort en een lang artikel naast elkaar er voor zorgt dat er onder het korte artikel een witte ruimte komt. Vandaar ook dat op een smartphone de artikelen per rij onder elkaar komen.
Een div per kolom zou dus beter zijn. Maar het zal wel te moeilijk zijn om uit te rekenen hoeveel artikelen er per kolom moeten om kolommen van gelijke lengte te krijgen.
Discussie gesloten.
- Han Koster
-
Heeft onderwerp gestart
-
Kolommen in blog
26 sep 2016 08:15
Mogelijk dat wat jij wilt, wel te realiseren is met een soort laatste nieuws module.
Standaard kan het in ieder geval niet met Joomla.
Standaard kan het in ieder geval niet met Joomla.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Discussie gesloten.
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
Kolommen in blog
26 sep 2016 18:59
Dat was mijn conclusie ook toen ik die div's per rij zag.
We doen het er maar mee. Even opletten met de intro's, dat die ongeveer even lang worden.
We doen het er maar mee. Even opletten met de intro's, dat die ongeveer even lang worden.
Discussie gesloten.
- Han Koster
-
Heeft onderwerp gestart
-
Kolommen in blog
26 sep 2016 20:32
Ik heb opgelost uit de titel gehaald. Graag knop niet gebruiken als het niet opgelost is, zie ook
dit
.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
Discussie gesloten.
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
Tijd voor maken pagina: 1.035 seconden