Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
joomla artikel afdrukken in kleur
11 okt 2016 20:09
Hallo,
Ik heb met joomla 3.6.2 een site gebouwd. Ik heb er wat artikelen ingevoerd, bv een tabel met gekleurde cellen.
Als ik echter als bezoeker de site bezoek, dan zie ik de artikelen ook in kleur binnen de verschillende browsers.
Wanneer ik dan afdrukken kies, worden de pagina's altijd in zwart wit afgedrukt.
Wat die ik verkeerd of moet ik aanpassen?
Martijn
Ik heb met joomla 3.6.2 een site gebouwd. Ik heb er wat artikelen ingevoerd, bv een tabel met gekleurde cellen.
Als ik echter als bezoeker de site bezoek, dan zie ik de artikelen ook in kleur binnen de verschillende browsers.
Wanneer ik dan afdrukken kies, worden de pagina's altijd in zwart wit afgedrukt.
Wat die ik verkeerd of moet ik aanpassen?
Martijn
- mwcdevries
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
12 okt 2016 09:34
Dit wordt niet door Joomla bepaald.
De keuze voor zwart/wit of kleur afdrukken bepaal je op het moment dat je gaat afdrukken.
Kijk voordat je op Afdrukken klikt eens op de Printer-instellingen / eigenschappen en kijk of daar zw/w of kleur staat.
Pas het indien nodig aan en druk daarna op Afdrukken.
De keuze voor zwart/wit of kleur afdrukken bepaal je op het moment dat je gaat afdrukken.
Kijk voordat je op Afdrukken klikt eens op de Printer-instellingen / eigenschappen en kijk of daar zw/w of kleur staat.
Pas het indien nodig aan en druk daarna op Afdrukken.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
12 okt 2016 09:46
Dank je wel voor je reactie.
Ik heb het op diverse printers printers en vanaf diverse apparaten.
Er verschijnt nadat je afdrukken hebt gekozen, een menu waarin je kunt aangeven naar welke printer je wilt afdrukken.
Daarbij ook de optie kleur/zwart wit. Deze staat op kleur.
In het printvoorbeeld zien je al zwart wit. Dit verandert niet bij het schakelen tussen kleur en zwartwit.
Dus ookal staat hij op kleur, printen en printen naar PDF gebeurt in kleur.
Bezoek ik andere sites, dan print e.a. wel in kleur.
Martijn
Ik heb het op diverse printers printers en vanaf diverse apparaten.
Er verschijnt nadat je afdrukken hebt gekozen, een menu waarin je kunt aangeven naar welke printer je wilt afdrukken.
Daarbij ook de optie kleur/zwart wit. Deze staat op kleur.
In het printvoorbeeld zien je al zwart wit. Dit verandert niet bij het schakelen tussen kleur en zwartwit.
Dus ookal staat hij op kleur, printen en printen naar PDF gebeurt in kleur.
Bezoek ik andere sites, dan print e.a. wel in kleur.
Martijn
- mwcdevries
- Nieuw op Joomla!NL
12 okt 2016 10:07
Heb je een link naar die specifieke pagina waar het jou niet lukt om in kleur te printen?
Plaats die hier dan even, dan kunnen we het ook eens testen.
Wat nog zou kunnen is dat jouw template geen ondersteuning voor printen aanbiedt.
Lees daarvoor dit artikel eens:
Stylesheets toevoegen voor andere uitvoer apparaten
Plaats die hier dan even, dan kunnen we het ook eens testen.
Wat nog zou kunnen is dat jouw template geen ondersteuning voor printen aanbiedt.
Lees daarvoor dit artikel eens:
Stylesheets toevoegen voor andere uitvoer apparaten
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
12 okt 2016 11:54
Ik heb diverse templates geprobeerd. Geen effect.
Hier kun je een testpagina zien: jgbeverwaard.nl/
Als je afdrukt verdwijnen de gekleurde balken.
En wat me nu opviel...ik heb de KLEUR ROOD rood gemaakt maar bij klikken op opslaan wordt ie weer zwart.
Ik heb nu het standaard template protostar - actief staan.
Zelf heb ik geen verstand van CSS codes en HTML dus als er templates zijn waarvan bekend is dat ze printen in kleur wel ondersteunen, hoor ik dat graag. Dan kies ik deze.
Martijn
Hier kun je een testpagina zien: jgbeverwaard.nl/
Als je afdrukt verdwijnen de gekleurde balken.
En wat me nu opviel...ik heb de KLEUR ROOD rood gemaakt maar bij klikken op opslaan wordt ie weer zwart.
Ik heb nu het standaard template protostar - actief staan.
Zelf heb ik geen verstand van CSS codes en HTML dus als er templates zijn waarvan bekend is dat ze printen in kleur wel ondersteunen, hoor ik dat graag. Dan kies ik deze.
Martijn
- mwcdevries
- Nieuw op Joomla!NL
12 okt 2016 16:54
Sorry, maar ik kan het even niet volgen. Je linkt naar een inlogpagina en je vraag gaat over een artikel afdrukken. En je geeft aan dat je Protostar gebruikt en ik zie jl_simpli_free. En in principe drukt Joomla in kleur af, test het maar met een artikel op onze Startpagina bijvoorbeeld.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
12 okt 2016 17:04
Enorm bedankt dat je de moeite neemt om mij te helpen.
Omdat ik verder wilde met bouwen heb ik de template terug gezet. WEL zie je boven "kleurentest" een pagina die je zonder inloggen kunt zien en printen.
Bij jullie site werkt ook niet wat ik wil. Plaatjes worden wel in kleur geprint maar de teksten niet.
Kijk maar in bijgesloten PDF.
De koppen die op jullie site in blauw staan zijn nu zwart.
Omdat ik verder wilde met bouwen heb ik de template terug gezet. WEL zie je boven "kleurentest" een pagina die je zonder inloggen kunt zien en printen.
Bij jullie site werkt ook niet wat ik wil. Plaatjes worden wel in kleur geprint maar de teksten niet.
Kijk maar in bijgesloten PDF.
De koppen die op jullie site in blauw staan zijn nu zwart.
Deze bijlage is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
- mwcdevries
- Nieuw op Joomla!NL
12 okt 2016 18:09
Klopt. Een website is nooit gemaakt om waarheidsgetrouw te printen. Als je dat wilt dan zal je inderdaad een apart css bestand aan moeten maken. Maar dat gaat bij jouw constructie overigens niet werken omdat je gebruik maakt van inline css doordat je (waarschijnlijk) een tabel vanuit Excel hebt gekopieerd.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.676 seconden