Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Afbeeldingsknop mist bij artikelen bewerken
13 nov 2016 18:26
Op dit moment gebruik ik Joomla 3.6.4. Aan het begin van de zomer (in ieder geval t/m juli, ik weet niet welke versie van Joomla dit was), stonden er bovenaan het scherm bij het bewerken van een artikel twee afbeeldingsknoppen: 1 waarmee je een nieuwe afbeelding kon invoegen en 1 waarmee je een afbeelding kon bewerken. Je kon met die laatste bijvoorbeeld de hoogte en breedte van de afbeelding aanpassen. Deze laatste knop ben ik nu kwijt. Het gevolg: als ik een afbeelding invoeg, is deze groter dan het scherm en ik krijg het niet voor elkaar om hem te verkleinen. Heeft iemand een idee waar de afbeeldingsbewerkingknop is gebleven?
Discussie gesloten.
- Ennail92
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
13 nov 2016 19:05
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Je geeft aan dat een ingevoegde foto groter is dan je scherm.
Dat betekent dat je de foto zeer waarschijnlijk niet van te voren hebt verkleind.
Op websites moet je de foto of afbeelding altijd zo klein mogelijk houden om je website zo snel mogelijk te houden.
Een foto die je direct vanaf de camera zonder te bewerken op je site zet is vaak enkele MBs groot, terwijl een foto op een website maximaal 200kb mag zijn.
Maak gebruik van een lokaal fotobewerkinsprogramma om een grote originele foto te verkleinen naar het gewenste formaat dat je op de website wil tonen.
En upload vervolgens de aangepaste foto naar je website.
Daarnaast raad ik je aan om de editor JCE te installeren.
Downloaden via: www.joomlacontenteditor.net/downloads/editor/joomla-3
Deze editor is gebruikersvriendelijker dan de standaard editor TinyMCE waar je nu waarschijnlijk mee werkt.
In de balk van deze editor vind je ook weer een handige knop om een foto of afbeelding enigszins van formaat aan te passen.
Je geeft aan dat een ingevoegde foto groter is dan je scherm.
Dat betekent dat je de foto zeer waarschijnlijk niet van te voren hebt verkleind.
Op websites moet je de foto of afbeelding altijd zo klein mogelijk houden om je website zo snel mogelijk te houden.
Een foto die je direct vanaf de camera zonder te bewerken op je site zet is vaak enkele MBs groot, terwijl een foto op een website maximaal 200kb mag zijn.
Maak gebruik van een lokaal fotobewerkinsprogramma om een grote originele foto te verkleinen naar het gewenste formaat dat je op de website wil tonen.
En upload vervolgens de aangepaste foto naar je website.
Daarnaast raad ik je aan om de editor JCE te installeren.
Downloaden via: www.joomlacontenteditor.net/downloads/editor/joomla-3
Deze editor is gebruikersvriendelijker dan de standaard editor TinyMCE waar je nu waarschijnlijk mee werkt.
In de balk van deze editor vind je ook weer een handige knop om een foto of afbeelding enigszins van formaat aan te passen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
Discussie gesloten.
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
15 nov 2016 13:49
Beste WoodyF4u,
Dank voor de welkom, en dank voor de tips.
Ik heb de JCE editor inmiddels gedownload, maar nu moet ik hem uploaden in Joomla. Volgens de pagina www.joomlacontenteditor.net/support/inst...tion/editor/joomla-3 moet ik daarvoor onder 'extenstions' zijn bij 'extension manager'. Die knop ontbreekt echter bij mij. Heeft u enig idee waar dat aan zou kunnen liggen?
Wat ik zelf vermoed is dat degene die de website ooit heeft gebouwd mij niet alle rechten heeft gegeven. Zou het daarmee te maken kunnen hebben?
Dank voor de welkom, en dank voor de tips.
Ik heb de JCE editor inmiddels gedownload, maar nu moet ik hem uploaden in Joomla. Volgens de pagina www.joomlacontenteditor.net/support/inst...tion/editor/joomla-3 moet ik daarvoor onder 'extenstions' zijn bij 'extension manager'. Die knop ontbreekt echter bij mij. Heeft u enig idee waar dat aan zou kunnen liggen?
Wat ik zelf vermoed is dat degene die de website ooit heeft gebouwd mij niet alle rechten heeft gegeven. Zou het daarmee te maken kunnen hebben?
Discussie gesloten.
- Ennail92
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
15 nov 2016 14:00
Over het algemeen is het inderdaad zo dat voor het installeren van extensies e.d. je super user rechten moet hebben.
Misschien kun je dan het beste even contact opnemen met de sitebouwer.
Misschien kun je dan het beste even contact opnemen met de sitebouwer.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Discussie gesloten.
- Romke
-
- Algemeen Moderator
-
Tijd voor maken pagina: 0.766 seconden