Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Front-end editing
Front-end editing
23 dec 2016 21:13
Geacht forum, voor een proto-type Joomla versie 3.6.5 site heb ik een nieuwe autorisatie-structuur gemaakt. In die structuur bevindt zich een groep "Artikelbeheer". Ik heb gemerkt en gelezen dat je onder andere in de "Algemene Instellingen" > "Rechten", "Supergebruiker" moet "toestaan" om voor die artikelbeheerders front-end-editing überhaupt mogelijk te maken.
Mijn vraag luidt, kan front-end-editing op een meer elegante manier geleverd worden? M.a.w. zonder de super-user rechten prijs te geven aan artikelbeheerders?
Bij voorbaat dank voor een mogelijk antwoord.
Mijn vraag luidt, kan front-end-editing op een meer elegante manier geleverd worden? M.a.w. zonder de super-user rechten prijs te geven aan artikelbeheerders?
Bij voorbaat dank voor een mogelijk antwoord.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Discussie gesloten.
- keesZ
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
Front-end editing
23 dec 2016 21:35
Redacteur of ten hoogste hoofdredacteur is hiervoor meer dan voldoende.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Discussie gesloten.
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
Front-end editing
24 dec 2016 10:40
Bedoel je hiermee; de rechten-instellingen van "Author" of "Manager" overnemen die bij de installatie worden geleverd?
Discussie gesloten.
- keesZ
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
Front-end editing
24 dec 2016 10:50
Nee, ik bedoel redacteur (editor) of hoofdredacteur (publisher). Auteur mag niet wijzigen en manager is voor de backend.
Hier
heb je er meer informatie over.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Discussie gesloten.
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
Front-end editing
27 dec 2016 00:29
Dank. Ik ben er met behulp van de aangereikte documentatie volledig in geslaagd een werkend autorisatie-model op te zetten. Het duurde alleen even voordat bij mij het "kwartje" viel "webbeheer" toe te voegen aan toegangsniveau "speciaal" om de gewenste objecten in het Joomla beheer-console zichtbaar te krijgen.
Discussie gesloten.
- keesZ
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
Tijd voor maken pagina: 1.109 seconden