Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
aangemerkt als gevaarlijk door Google
30 jan 2017 20:27
Onze site is vandaag door Google in het strafbankje gezet doordat er malware zou zitten.... via google webmaster tools kun je dan zien welke links de veroorzaker(s) zijn. in ons geval was het zo dat een site waar we naartoe linken via de component weblinks van Joomla ( versie 3.6.5 )
De malware was dus NIET op onze site maar naar een link "vriendje".... nu werd echter wel mooi onze site ook als "fout"gezien door Google en niet veel later werd ze uitgeschakeld door onze hoster omdat ze de melding van google gekregen hadden.
Op zich prima dat men zo reageert maar wel vervelend, uiteindelijk hebben we wel al vrij vroeg in de ochtend de links op non actief gezet maar toch duurde het tot een uur of 19:00 voor de site ( webshop ) weer bereikbaar was.....
Vervelend..... Ok we zijn geen coolblue of zo dus we overleven het wel, echter omdat dit al de 2e keer was in enkele maanden is de hoster niet blij en bij de derde keer kunnen we schadevergoeding betalen....
Nu is ons altijd verteld dat linkbuilding goed voor SEO is..... als dat zo is, is het geen optie om de links allemaal er van af te gooien..... Maar wat dan ?
Is dit een bekend "foutje"van de wijze hoe de weblinks gepresenteerd worden door Joomla of moet ik elders zoeken ?
De malware was dus NIET op onze site maar naar een link "vriendje".... nu werd echter wel mooi onze site ook als "fout"gezien door Google en niet veel later werd ze uitgeschakeld door onze hoster omdat ze de melding van google gekregen hadden.
Op zich prima dat men zo reageert maar wel vervelend, uiteindelijk hebben we wel al vrij vroeg in de ochtend de links op non actief gezet maar toch duurde het tot een uur of 19:00 voor de site ( webshop ) weer bereikbaar was.....
Vervelend..... Ok we zijn geen coolblue of zo dus we overleven het wel, echter omdat dit al de 2e keer was in enkele maanden is de hoster niet blij en bij de derde keer kunnen we schadevergoeding betalen....
Nu is ons altijd verteld dat linkbuilding goed voor SEO is..... als dat zo is, is het geen optie om de links allemaal er van af te gooien..... Maar wat dan ?
Is dit een bekend "foutje"van de wijze hoe de weblinks gepresenteerd worden door Joomla of moet ik elders zoeken ?
Discussie gesloten.
- mapi
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
30 jan 2017 21:10 - 30 jan 2017 21:11
Hallo Mapi,
Linkbuilding is prima zolang het maar links vanuit een andere site naar die van jou zijn.
Vanuit fora en vergelijksites kan dit prima.
Links naar buiten toe, voegen niets toe.
Bij het uitruilen van links krijg je er 1 maar geef je er ook 1 weg. Het resultaat is uiteindelijk 0.
Linkbuilding is prima zolang het maar links vanuit een andere site naar die van jou zijn.
Vanuit fora en vergelijksites kan dit prima.
Links naar buiten toe, voegen niets toe.
Bij het uitruilen van links krijg je er 1 maar geef je er ook 1 weg. Het resultaat is uiteindelijk 0.
Laatst bewerkt 30 jan 2017 21:11 door Otto.
Discussie gesloten.
- Otto
-
- Nieuw op Joomla!NL
-
01 feb 2017 09:40
Ah, dus gewoon uitzetten en niet linken is het beste dus.....
Ik wilde al een losse content pagina aanmaken waarop de links komen te staan om zo de Linkpartners toch blij te houden.
Aldus de provider, waaruit ik dus opmaak dat links in de component van Joomla gezien worden als zijnde content laden in je eigen site.... en daardoor denkt men dan dat ook "jouw" site fout is.....
Ik wilde al een losse content pagina aanmaken waarop de links komen te staan om zo de Linkpartners toch blij te houden.
Een link als, klik hier om bij die-en-die meer te lezen over blabla, waarbij je geen content inlaad van de andere site, dat is een ander soort verwijzing waar we niet over struikelen. Nu word er content in je site weergegeven van de andere site die schadelijk is en daarmee lopen je eigen bezoekers en jezelf het risico.
Aldus de provider, waaruit ik dus opmaak dat links in de component van Joomla gezien worden als zijnde content laden in je eigen site.... en daardoor denkt men dan dat ook "jouw" site fout is.....
Discussie gesloten.
- mapi
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
01 feb 2017 13:22
Als je alleen een link toonde, dan wordt daarmee nog geen content geladen.
Maar je kunt behalve de link wel aangeven dat er een stukje content wil tonen.
Als je dat aan hebt staan, dan klopt het dus dat er info van die andere site op jouw site verschijnt.
Zoals je provider al aangaf is het geen probleem om een link naar de andere site te plaatsen.
Neem wel de opmerking van Otto mee dat een wederzijdse link dus niet zo heel veel aan je linkbuilding toevoegd.
Maar je kunt behalve de link wel aangeven dat er een stukje content wil tonen.
Als je dat aan hebt staan, dan klopt het dus dat er info van die andere site op jouw site verschijnt.
Zoals je provider al aangaf is het geen probleem om een link naar de andere site te plaatsen.
Neem wel de opmerking van Otto mee dat een wederzijdse link dus niet zo heel veel aan je linkbuilding toevoegd.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
Discussie gesloten.
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
01 feb 2017 14:08
Bij mijn joomla had ik openen in nieuw venster aangegeven en de weblink. Echter als je keek naar de link werd die aangeduid zijnde een aparte pagina op onze site maar als je er dan op klikt opent toch daadwerkelijk een andere site.
Misschien dat daardoor het werd aangezien als content laden ?
Hoe dan ook, we hebben nu heel veel links naar ons zonder een link terug..... heb de gehele weblinks component uitgezet
Misschien dat daardoor het werd aangezien als content laden ?
Hoe dan ook, we hebben nu heel veel links naar ons zonder een link terug..... heb de gehele weblinks component uitgezet

Discussie gesloten.
- mapi
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
01 feb 2017 14:14
OK dank voor je terugkoppeling.
Dan sluit ik dit topic.
Dan sluit ik dit topic.
Met vriendelijke groet,