Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
This account has been suspended. Either the domain has been
11 mrt 2017 16:47
Beste,
Na veel moeite om mijn website te updaten van joomla 3.5 naar 3.6 kreeg ik de volgende dag de melding ''This account has been suspended. Either the domain has been overused, or the reseller ran out of resources.'' Ik heb gelijk contact opgenomen met mijn hosting (wned), zij vertelde mij dat ''Uw website voert DDoS uit, wellicht weet u waardoor dit komt?''. Hoe kan ik dit oplossen? De website is niet meer bereikbaar zowel voor als achter.
Na veel moeite om mijn website te updaten van joomla 3.5 naar 3.6 kreeg ik de volgende dag de melding ''This account has been suspended. Either the domain has been overused, or the reseller ran out of resources.'' Ik heb gelijk contact opgenomen met mijn hosting (wned), zij vertelde mij dat ''Uw website voert DDoS uit, wellicht weet u waardoor dit komt?''. Hoe kan ik dit oplossen? De website is niet meer bereikbaar zowel voor als achter.
Discussie gesloten.
- Trueblood
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
11 mrt 2017 16:51
Het lijkt erop dat je site gehackt is:
Meestal wordt een site gehackt doordat er Malware of Spyware op je lokale pc zit.
Ga dus als volgt te werk:
Als je geen schone backup hebt is het het handigste om alles van de server te verwijderen. Wel eerst alle afbeeldingen en de configuration.php naar je computer halen (eventueel de hele site) en een backup maken van je database. Dan een schone installatie te doen met een nieuwe database en alle geïnstalleerde extensies. Daarna je afbeeldingen en je configuration.php weer uploaden en de backup van je database weer importeren.
Of je kunt je site op laten schonen door myjoomla.com of sucuri.net
Meestal wordt een site gehackt doordat er Malware of Spyware op je lokale pc zit.
Ga dus als volgt te werk:
- Zorg ervoor dat je PC Spy- en Malware vrij is.
- Zet een goede recente backup terug.
- wijzig al je wachtwoorden.
- update je site naar de nieuwste versie van Joomla en vergeet ook niet alle extensies mee te nemen.
- Maak meteen een nieuwe backup.
Als je geen schone backup hebt is het het handigste om alles van de server te verwijderen. Wel eerst alle afbeeldingen en de configuration.php naar je computer halen (eventueel de hele site) en een backup maken van je database. Dan een schone installatie te doen met een nieuwe database en alle geïnstalleerde extensies. Daarna je afbeeldingen en je configuration.php weer uploaden en de backup van je database weer importeren.
Of je kunt je site op laten schonen door myjoomla.com of sucuri.net
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Discussie gesloten.
- Romke
-
- Algemeen Moderator
-
11 mrt 2017 17:03
Bedankt voor je snelle reactie Romke.
Ik heb er niet heel veel verstand... maar ik kan helaas ook niet meer inloggen in ftp. Hoe is het dat mogelijk om een oude backup te installeren?
Ik heb er niet heel veel verstand... maar ik kan helaas ook niet meer inloggen in ftp. Hoe is het dat mogelijk om een oude backup te installeren?
Discussie gesloten.
- Trueblood
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
11 mrt 2017 17:07
In dat geval kun je dan het beste wederom even contact opnemen met je provider.
Of kijk of je via het beheerpanel van de hoster een nieuw inlogaccount en/of wachtwoord voor je ftp kunt instellen.
Of kijk of je via het beheerpanel van de hoster een nieuw inlogaccount en/of wachtwoord voor je ftp kunt instellen.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Discussie gesloten.
- Romke
-
- Algemeen Moderator
-
01 apr 2017 14:54
Bedankt voor je antwoord.
Mijn webhost heeft alles weer op standaardinstellingen ingesteld. Nu probeer ik met akeeba kickstart een backup terug te zetten. Ik krijg alleen nu de melding: ''Unable to connect to the Database: Could not connect to MySQL''. Kan dit komen omdat hij waarschijnlijk ook mijn database heeft verwijderd? Of moet ik een nieuwe database aanmaken?
Mijn webhost heeft alles weer op standaardinstellingen ingesteld. Nu probeer ik met akeeba kickstart een backup terug te zetten. Ik krijg alleen nu de melding: ''Unable to connect to the Database: Could not connect to MySQL''. Kan dit komen omdat hij waarschijnlijk ook mijn database heeft verwijderd? Of moet ik een nieuwe database aanmaken?
Discussie gesloten.
- Trueblood
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
01 apr 2017 15:00 - 01 apr 2017 15:01
Je kunt bij WNed in Direct Admin kijken of er een database beschikbaar is.
Dat vind je onder: MySQL Management
Als daar een database staat, raad ik je aan die te verwijderen.
Maak vervolgens een nieuwe database aan.
Noteer de gegevens die je invoert voor de databasenaam, databasegebruikersnaam en het wachtwoord.
Voer die gegevens vervolgens in op het ANGIE-scherm van Akeeba Kickstart.
Ik vermoed echter dat je malware of andere vorm van ellende al in je back-up van je oude website zat.
Je moet dus wel direct aan de slag om ervoor te zorgen dat je een schone website hebt.
Anders wordt je account waarschijnlijk direct weer geblokkeerd.
Dat vind je onder: MySQL Management
Als daar een database staat, raad ik je aan die te verwijderen.
Maak vervolgens een nieuwe database aan.
Noteer de gegevens die je invoert voor de databasenaam, databasegebruikersnaam en het wachtwoord.
Voer die gegevens vervolgens in op het ANGIE-scherm van Akeeba Kickstart.
Ik vermoed echter dat je malware of andere vorm van ellende al in je back-up van je oude website zat.
Je moet dus wel direct aan de slag om ervoor te zorgen dat je een schone website hebt.
Anders wordt je account waarschijnlijk direct weer geblokkeerd.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
Laatst bewerkt 01 apr 2017 15:01 door WoodyF4u. Reden: Typo gecorrigeerd
Discussie gesloten.
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
01 apr 2017 15:08
Bedankt voor je snelle antwoord.
Ik vermoed inderdaad dat in mijn backup al een malware zit. Ik heb een verzoek tot opdracht gedaan bij myjoomla maar nog geen antwoord gehad, ik zoek nog iemand die het kan oplossen.
In de tussentijd wil ik wel graag de website erop hebben zodat diegene meteen kan beginnen. Ik heb net een database aangemaakt alleen het lukt nog steeds niet. Ik krijg weer de dezelfde melding..
Ik vermoed inderdaad dat in mijn backup al een malware zit. Ik heb een verzoek tot opdracht gedaan bij myjoomla maar nog geen antwoord gehad, ik zoek nog iemand die het kan oplossen.
In de tussentijd wil ik wel graag de website erop hebben zodat diegene meteen kan beginnen. Ik heb net een database aangemaakt alleen het lukt nog steeds niet. Ik krijg weer de dezelfde melding..
Discussie gesloten.
- Trueblood
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
01 apr 2017 15:33
Als die nieuwe database de Mytutor is, dan raad ik je aan die te verwijderen.
Maak vervolgens een database aan zonder hoofdletters in de naa,
Als je de database hebt aangemaakt, verschijnt in DirectAdmin een resultaatpagina met de gegevens.
Als je die letterlijk overneemt, dan moet het terugzetten met Akeeba Kickstart werken.
Let erop dat je ook het deel voor de underscore (_) meeneemt.
En controleer goed dat je niet per ongeluk een spatie ervoor of erna plaatst bij het invullen van de gegevens in het Akeeba-scherm.
Maak vervolgens een database aan zonder hoofdletters in de naa,
Als je de database hebt aangemaakt, verschijnt in DirectAdmin een resultaatpagina met de gegevens.
Als je die letterlijk overneemt, dan moet het terugzetten met Akeeba Kickstart werken.
Let erop dat je ook het deel voor de underscore (_) meeneemt.
En controleer goed dat je niet per ongeluk een spatie ervoor of erna plaatst bij het invullen van de gegevens in het Akeeba-scherm.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Discussie gesloten.
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
01 apr 2017 15:57
Heel erg bedankt, het is gelukt!
Ik zat net door ftp te scrollen en zag htaccess.bak en htaccess.txt staan. Van htaccess.txt heb ik nu .htaccess gemaakt alleen van htaccess.bak heb ik nog nooit gezien hiervoor. Kan dit een ingang zijn voor malware?
Ik zat net door ftp te scrollen en zag htaccess.bak en htaccess.txt staan. Van htaccess.txt heb ik nu .htaccess gemaakt alleen van htaccess.bak heb ik nog nooit gezien hiervoor. Kan dit een ingang zijn voor malware?
Discussie gesloten.
- Trueblood
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
01 apr 2017 16:33
Nee, dat .bak is een toevoeging die aangeeft dat het een eerder gebruikt htaccess-bestand is.
Mocht je de inhoud nog willen inzien, dan kun je dus in het bak-bestand kijken.
Malware of andere vorm van gehackte bestanden zijn over het algemeen php-bestanden.
Het is voor een leek vaak lastig om te ontdekken welke bestanden veilig zijn en welke de schadelijke bestanden zijn.
Als je het zelf ziet zitten, kun je de tips van Romke hierboven volgen.
Zo maak je weer een schone website.
Of laat het tegen betaling doen door een bedrijf als MyJoomla of Sucuri.
Mocht je het bij hun te duur vinden, dan kun je ook een vraag hier op het forum stellen en vragen om ondersteuning.
Geef dan ook aan of je er geld voor over hebt of niet.
Mocht je de inhoud nog willen inzien, dan kun je dus in het bak-bestand kijken.
Malware of andere vorm van gehackte bestanden zijn over het algemeen php-bestanden.
Het is voor een leek vaak lastig om te ontdekken welke bestanden veilig zijn en welke de schadelijke bestanden zijn.
Als je het zelf ziet zitten, kun je de tips van Romke hierboven volgen.
Zo maak je weer een schone website.
Of laat het tegen betaling doen door een bedrijf als MyJoomla of Sucuri.
Mocht je het bij hun te duur vinden, dan kun je ook een vraag hier op het forum stellen en vragen om ondersteuning.
Geef dan ook aan of je er geld voor over hebt of niet.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Discussie gesloten.
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
Tijd voor maken pagina: 0.802 seconden