Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Vinden van verdwaalde bestanden
18 mrt 2017 12:17
Kan iemand mij op weg helpen in mijn zoektocht naar "verdwaalde" bestanden?
Gedeactiveerde- / prullenbak artikelen / modules met een link naar een bestand, (bestanden in meerdere artikelen) zorgen voor vervuiling en nodeloze ruimte bij de provider.
Wat zou het handig zijn als er een overzicht geproduceerd kan worden, management functionaliteit bij uitstek!, waarop aangegeven welke bestanden opgeruimd kunnen worden, het mooist natuurlijk als je dat via het zetten van een "vinkje" ook kan laten verwijderen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Bij voorbaat dank
Ron
Gedeactiveerde- / prullenbak artikelen / modules met een link naar een bestand, (bestanden in meerdere artikelen) zorgen voor vervuiling en nodeloze ruimte bij de provider.
Wat zou het handig zijn als er een overzicht geproduceerd kan worden, management functionaliteit bij uitstek!, waarop aangegeven welke bestanden opgeruimd kunnen worden, het mooist natuurlijk als je dat via het zetten van een "vinkje" ook kan laten verwijderen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Bij voorbaat dank
Ron
Discussie gesloten.
- RonP
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
18 mrt 2017 12:56
Voor zover ik weet is zoiets (nog) niet voorhanden. Belangrijk is natuurlijk altijd dat wanneer een artikel of module met verwijzing naar een bestand, dat wanneer je deze deactiveerd,/verwijderd, dat er dan direct gecontroleerd wordt op het bestand van die verwijzing, of die ook verwijderd moet worden.
Een eventuele optie zou kunnen zijn om je content via phpadmin te exporteren uit je database en deze bijv. in excel gaan uitfilteren. Is wel even wat werk maar zou een optie kunnen zijn.
Zijn het niet zoveel artikelen e.d. dan kun je ze misschien zelf even handmatig nalopen.
Een eventuele optie zou kunnen zijn om je content via phpadmin te exporteren uit je database en deze bijv. in excel gaan uitfilteren. Is wel even wat werk maar zou een optie kunnen zijn.
Zijn het niet zoveel artikelen e.d. dan kun je ze misschien zelf even handmatig nalopen.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Discussie gesloten.
- Romke
-
- Algemeen Moderator
-
18 mrt 2017 13:08
Romke,
Bedankt voor het meedenken.
Site is overgenomen en niet goed bijgehouden v.w.b. de te verwijderen bestanden.
Maar goed, ik ga proberen e.e.a. via SQL een Query te fabriceren die een eind de goede richting in gaat.
Wellicht dat anderen nog suggesties hebben, altijd welkom
Ron
Bedankt voor het meedenken.
Site is overgenomen en niet goed bijgehouden v.w.b. de te verwijderen bestanden.
Maar goed, ik ga proberen e.e.a. via SQL een Query te fabriceren die een eind de goede richting in gaat.
Wellicht dat anderen nog suggesties hebben, altijd welkom
Ron
Discussie gesloten.
- RonP
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
18 mrt 2017 13:20 - 18 mrt 2017 13:20
Database records nemen nauweliks ruimte in, dus als je alle ongebruikte extensies de-installeert en alle prullenbakken leegt dan zouden er hooguit verouderde artikelen kunnen staan en dan heb je het over max 1mb schat ik.
Ruimte wordt ingenomen door afbeeldingen en bestanden. Hier staat nog wel een workaround voor Virtuemart.
forum.joomlanl.nl/forum/webshopextensies...t-vergelijken#123007
Voor afbeeldingen in artikelen moet je dus eerst de afbeeldingsnamen uit de content tabel zien te filteren.
Of gewoon op zoek gaan naar een andere hoster. Als 1 Joomla site al tegen de limiet aanzit dan heb je waarschijnlijk ook erg weinig ruimte in je pakket.
Ruimte wordt ingenomen door afbeeldingen en bestanden. Hier staat nog wel een workaround voor Virtuemart.
forum.joomlanl.nl/forum/webshopextensies...t-vergelijken#123007
Voor afbeeldingen in artikelen moet je dus eerst de afbeeldingsnamen uit de content tabel zien te filteren.
Of gewoon op zoek gaan naar een andere hoster. Als 1 Joomla site al tegen de limiet aanzit dan heb je waarschijnlijk ook erg weinig ruimte in je pakket.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
Laatst bewerkt 18 mrt 2017 13:20 door Astrid.
Discussie gesloten.
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
18 mrt 2017 13:37
Astrid,
Bedankt voor je reactie.
Wat je voorstelt gaat uit van het verwijderen van bestanden waarvan je al weet dat ze niet meer voorkomen in artikelen.
Als ik aan de hand van de "prullenbak" artikelen ga werken dan is het niet zo ingewikkeld. Eerst artikel openen, kijken of er een link op bestand is, bestand verwijderen( als die toevallig ook niet ergens in een gepubliceerd artikel voorkomt!), link verwijderen, artikel definitief verwijderen.
Dat vindt dus gecontroleerd plaats, maar je houdt dan toch nog een grote kans op "wees" bestanden.
Het gaat niet om de ruimte bij de provider, mij meer om een adequaat beheer dus geen overtollig bestanden.
Ron
Bedankt voor je reactie.
Wat je voorstelt gaat uit van het verwijderen van bestanden waarvan je al weet dat ze niet meer voorkomen in artikelen.
Als ik aan de hand van de "prullenbak" artikelen ga werken dan is het niet zo ingewikkeld. Eerst artikel openen, kijken of er een link op bestand is, bestand verwijderen( als die toevallig ook niet ergens in een gepubliceerd artikel voorkomt!), link verwijderen, artikel definitief verwijderen.
Dat vindt dus gecontroleerd plaats, maar je houdt dan toch nog een grote kans op "wees" bestanden.
Het gaat niet om de ruimte bij de provider, mij meer om een adequaat beheer dus geen overtollig bestanden.
Ron
Discussie gesloten.
- RonP
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
19 mrt 2017 09:20
Ik dacht meer aan prullenbak eerst legen. Bestandsnamen uit tabel filteren en vergelijken met bestandsnamen op de server.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
Discussie gesloten.
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
Tijd voor maken pagina: 0.891 seconden