Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Intranet
Intranet
31 mrt 2017 14:52
Is er ergens een gratis template te vinden voor een goede intranetsite of om deze te maken?
- gdeveer
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
Intranet
31 mrt 2017 15:13 - 31 mrt 2017 15:21
Dat hangt er helemaal van af wat je precies op het intranet wil gaan plaatsen.
Vaak is een template met een niet te hoge header wel handig, omdat iedereen in het bedrijf het logo toch wel kent.
Maar als je een slideshow eronder wil of juist niet, dan kan de lay-out van je template dus al anders worden.
En wil je kolommen voor content en modules?
Kortom... Geef aan wat je precies wil.
En in principe is elk template geschikt voor een intranet (behalve de one-page templates).
Een intranet is eigenlijk gewoon een website, maar dan afgeschermd zodat die alleen binnen het bedrijf is te benaderen.
Vaak is een template met een niet te hoge header wel handig, omdat iedereen in het bedrijf het logo toch wel kent.
Maar als je een slideshow eronder wil of juist niet, dan kan de lay-out van je template dus al anders worden.
En wil je kolommen voor content en modules?
Kortom... Geef aan wat je precies wil.
En in principe is elk template geschikt voor een intranet (behalve de one-page templates).
Een intranet is eigenlijk gewoon een website, maar dan afgeschermd zodat die alleen binnen het bedrijf is te benaderen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
Laatst bewerkt 31 mrt 2017 15:21 door Jelle. Reden: Typo's
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
Intranet
01 apr 2017 08:38
Ik zou voor jezelf eens gaan bekijken wat je op het intranet wilt neerzetten, en hoe je die wilt inrichten. Dus wat wil je er op hebben? Bijvoorbeeld:
- Nieuws over het bedrijf/instelling;
- Aanwezige medewerkers met intern telefoonnummer;
- Smoelenboek;
- BHV gegevens;
- Bedrijfsregels.
Het belangrijkste om rekening mee te houden lijkt me dat de "website" alleen intern bezocht kan worden(dus de server binnen je bedrijfsnetwerk hangt), maar ook dat iedere medewerker makkelijk toegang heeft tot de informatie, dus geen inlogfuncties gebruiken om gegevens te raadplegen.
Verder maakt de gekozen template niet veel uit. Maar ik zou wel iets iets doen waar duidelijk de huisstijl van het bedrijf in terug komt. Maar je zal zelf moeten kijken hoe het uiteindelijk uitpakt, en wat je precies wilt plaatsen op het intranet. Ik denk dat het dan ook wel redelijk duidelijk wordt wat voor template daar bij zou kunnen passen. Als dat niet lukt is het misschien handig om een project groepje te starten hiervoor binnen je bedrijf, dan kunnen jullie gezamenlijk knopen doorhakken.
- Nieuws over het bedrijf/instelling;
- Aanwezige medewerkers met intern telefoonnummer;
- Smoelenboek;
- BHV gegevens;
- Bedrijfsregels.
Het belangrijkste om rekening mee te houden lijkt me dat de "website" alleen intern bezocht kan worden(dus de server binnen je bedrijfsnetwerk hangt), maar ook dat iedere medewerker makkelijk toegang heeft tot de informatie, dus geen inlogfuncties gebruiken om gegevens te raadplegen.
Verder maakt de gekozen template niet veel uit. Maar ik zou wel iets iets doen waar duidelijk de huisstijl van het bedrijf in terug komt. Maar je zal zelf moeten kijken hoe het uiteindelijk uitpakt, en wat je precies wilt plaatsen op het intranet. Ik denk dat het dan ook wel redelijk duidelijk wordt wat voor template daar bij zou kunnen passen. Als dat niet lukt is het misschien handig om een project groepje te starten hiervoor binnen je bedrijf, dan kunnen jullie gezamenlijk knopen doorhakken.
Groetjes, Julian. Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen via dit forum |
- Juliank92
-
- Algemeen Moderator
-
Intranet
01 apr 2017 09:37
Mee eens.
En mocht je het 'intranet' toch bij een provider gaan hosten, dan kun je met deze handleiding:
Offline Joomla!-site inzetten als intranet of test/ontwikkelomgeving
in combinatie met deze extensie:
IP-Login
ervoor zorgen dat alleen mensen van jouw bedrijf (dus achter het extenre IP-adres) het intranet mogen bezoeken zonder in te loggen.\
Voor buitenstaanders staat het op deze manier wel afgesloten.
En mocht je het 'intranet' toch bij een provider gaan hosten, dan kun je met deze handleiding:
Offline Joomla!-site inzetten als intranet of test/ontwikkelomgeving
in combinatie met deze extensie:
IP-Login
ervoor zorgen dat alleen mensen van jouw bedrijf (dus achter het extenre IP-adres) het intranet mogen bezoeken zonder in te loggen.\
Voor buitenstaanders staat het op deze manier wel afgesloten.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
- gdeveer
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
Intranet
01 apr 2017 15:51
Graag gedaan.
Heb je zo voldoende informatie?
Laat even weten of we het topic mogen afsluiten.
Heb je zo voldoende informatie?
Laat even weten of we het topic mogen afsluiten.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
Tijd voor maken pagina: 0.682 seconden