Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Gezocht oplossing winter/zomer template of menu te switchen?

Gezocht oplossing winter/zomer template of menu te switchen?

06 apr 2017 17:26 - 06 apr 2017 17:31
#1
Ik probeer een site te switchen op basis van een "button" of link van winter layout naar zomer layout. Ik ben bezig geweest met een template switcher module maar doet het niet goed. Hij veranderd niet dynamisch de menu's. HIj moet behalve switchen ook bijv automatisch gaan naar "vernieuwde" homepage.
In de basis zijn er eigenlijk maar 2 onderdelen die dynamisch moeten veranderen bij de switch. En slider moet wisselen van foto's en een aantal menu-items moeten wijzigen.
Suggesties om dit op te lossen?
Laatst bewerkt 06 apr 2017 17:31 door ptrouw.
  • ptrouw
  • ptrouw's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 14

Gezocht oplossing winter/zomer template of menu te switchen?

06 apr 2017 18:47
#2
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Template 2x maken waarvan 1x als zomer-template en 1x als winter-template.
Menu 2x maken.
Daarna template zomer koppelen aan de het menu met de menu-items voor het zomer-template en uiteraard het andere menu met menu-items koppelen aan het winter-template.
De slider-module ook 2x maken en daarvan de zomer-versie koppelen aan de menu-items van het zomer-template en de winter-versie uiteraard koppelen aan de menu-items voor de winter-versie.

Het is wel even werk, maar zo heb je wel wat je wil.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11163

Gezocht oplossing winter/zomer template of menu te switchen?

06 apr 2017 20:24
#3
Dank je WoodyF4u,
Ja dat heb ik ook gedaan. Maar nu wil ik via knop of link veranderen dynamisch template veranderen, dus niet via admin maar via front-end. Nu heb ik een module gevonden die dat kan, maar in deze veranderd template wel maar doet geen refresh naar de "nieuwe" homepage.
Nog ideeën?
Daarna was ik een andere aanpak aan het testen om te proberen een menu wel of niet te tonen bij keuze zomer/winter.
  • ptrouw
  • ptrouw's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 14

Gezocht oplossing winter/zomer template of menu te switchen?

07 apr 2017 19:01
#4
Hier heb je een voorbeeld van wat je bedoelt: www.wurmberg-seilbahn.de/start-sommer.html

Het makkelijkste lijkt mij een module te maken met 2 knoppen: zomer en winter.
Zomer koppel je aan de homepage met de zomeruitvoering.
Winter koppel je aan de homepage met de winteruitvoering.
  • David
  • David's berichtenfoto
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 1031

Gezocht oplossing winter/zomer template of menu te switchen?

10 apr 2017 10:25
#5
Heb uiteindelijk een template switcher plug-in en module gevonden: www.joomler.net . Met deze kun je actieve template switchen met een andere. Werkt goed.
Enige nadeel is de homepage url, bijv. domein.nl/homepage.html niet meer hetzelfde is als "root" domein.nl/ na wisselen. Dit komt dat het winter menu met homepage URL de default is voor de NL taal. Hierdoor is domein.nl/homepage.html het zelfde als domein.nl/.
Maar na de switch van template is dit niet meer het geval, het nieuwe menu heeft tenslotte geen default meer!

Enig idee hoe dit op de lossen?

Het is namelijk wel belangrijk omdat andere modules getoond worden bij tonen van homepage en de nieuwe homepage heet nu domein.nl/homepage-zomer.html en niet domein.nl/.
  • ptrouw
  • ptrouw's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 14
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.463 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie