Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost php updaten?
php updaten?
28 apr 2017 07:28
Hallo,
Ik heb bij een site die ik gemaakt heb voor een maatje, de updates doorgevoerd naar de nieuwste versie...
Nu krijg ik echter een waarschuwing.
Uw PHP versie, 5.6.30, krijgt op dit moment alleen beveiligingsfixes vanuit het PHP-project. Dit betekent dat uw PHP-versie spoedig niet meer zal worden ondersteund. Het is raadzaam om de upgraden naar een nieuwere versie van PHP te plannen voor het einde van de ondersteuning op 2018-12-31. Joomla zal sneller en veiliger zijn als u een upgrade naar een nieuwere versie van PHP uitvoert (PHP 7.x wordt aanbevolen). Neem contact op met uw hoster voor upgrade-instructies.
ik heb even bij de server gekeken bij php instellingen en ik zag dat ik daar die boel op php 7 kan zetten...
is dat het enige dat ik moet doen, of zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee dien te houden?
bvd
Ik heb bij een site die ik gemaakt heb voor een maatje, de updates doorgevoerd naar de nieuwste versie...
Nu krijg ik echter een waarschuwing.
Uw PHP versie, 5.6.30, krijgt op dit moment alleen beveiligingsfixes vanuit het PHP-project. Dit betekent dat uw PHP-versie spoedig niet meer zal worden ondersteund. Het is raadzaam om de upgraden naar een nieuwere versie van PHP te plannen voor het einde van de ondersteuning op 2018-12-31. Joomla zal sneller en veiliger zijn als u een upgrade naar een nieuwere versie van PHP uitvoert (PHP 7.x wordt aanbevolen). Neem contact op met uw hoster voor upgrade-instructies.
ik heb even bij de server gekeken bij php instellingen en ik zag dat ik daar die boel op php 7 kan zetten...
is dat het enige dat ik moet doen, of zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee dien te houden?
bvd
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
Discussie gesloten.
- stapper
-
Heeft onderwerp gestart
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
-
-
php updaten?
28 apr 2017 08:29
Als er verder niets aangepast is (aan te passen is) aan instellingen, dan is het voldoende om voor PHP 7 te kiezen inderdaad. Bij sommige hosters kan je ook een aantal instellingen aanpassen en als die voor 5.6 aangepast zijn dan is het wel handig om dat ook voor PHP 7 te doen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Discussie gesloten.
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
php updaten?
28 apr 2017 09:18
Hallo Astrid,
ik kan daar alleen maar kiezen uit 3 versies, 7.0 & 7.1 ik heb ze beide getest, werkt allemaal als een haas, maar waarschuwing zit nog wel in het backend, ik heb hem maar op 7.1 laten staan.
Is dat een kwestie van tijd, of is er iets niet ok?
Meer php instellingen zijn daar volgens mij niet aanwezig.
bvd
ik kan daar alleen maar kiezen uit 3 versies, 7.0 & 7.1 ik heb ze beide getest, werkt allemaal als een haas, maar waarschuwing zit nog wel in het backend, ik heb hem maar op 7.1 laten staan.
Is dat een kwestie van tijd, of is er iets niet ok?
Meer php instellingen zijn daar volgens mij niet aanwezig.
bvd
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
Discussie gesloten.
- stapper
-
Heeft onderwerp gestart
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
-
-
php updaten?
28 apr 2017 10:47
7.1 is goed. Als je de melding nog steeds krijgt als je alle caches geleegd hebt, zou ik even contact met die hoster opnemen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Discussie gesloten.
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
Tijd voor maken pagina: 1.115 seconden